İçindekiler
Google Adwords yeniden pazarlama yani remarketing, iş verenlerin web sitelerine daha önceden gelmiş yani siteyi ziyaret etmiş olan kişilerin başka aramalarda yine bu kişilerin reklamlarıyla karşılaşmasını sağlayan uygulamadır. Bu reklam modeline göre e-ticaret işi yapan bir web site üzerinden kişi ayakkabı beğenmişse ve ayakkabıyı satın almadan siteden çıkmışsa sizin beğendiğiniz bu ayakkabı başka sitelerde de karşınıza çıkmaya devam edecektir. Yapılan bu pazarlama tekniğine yeniden pazarlama yani en yaygın adıyla remarketing denilir. Genel olarak Adwords reklam yönetimi yapan kişiler tarafından kullanılmakta olan yeniden pazarlama son dönemin en yaygın ve en işlevsel uygulamalarından birisidir. Bu sayede oldukça gelişen e-ticaret yöntemi sayesinde hem iş verenler hem de markalar ürünlerini bu sayede pek çok kişiye pazarlama imkanına kavuşur.
Şirketine ya da markasına ait bir ürünün reklamını vermek isteyen kişiler, eğer Google Adwords’e reklam veriyorlarsa, remarketing yapmak için oldukça kolay bir metodu uygularlar. Google Remarketing kodunu kendi wep sitelerine ekleyen kişiler, artık tüm reklamlarını ilgi duyan kitlelere ulaştırabilirler. Kod ekleme işleminden sonra yapılması gereken başka herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Bundan sonrası artık iş verenlerin değil Google’ın sorumluluğuna dahil olmuş olur.
Cookie yani ülkemizde bilinen adıyla çerezler, pek çok internet sitesinde bulunan ve kullanıcıların internet üzerinde yaptıkları site ziyaretleri sonucunda kişilerin bilgisayarlarına kaydedilen ufak dosyalardır. Yani kişi bir siteyi açtığında site üzerinden bir dosya kişinin bilgisayarına aktarılır. Aktarılan çerez dosyasının amacı; kişilerin tercihlerini kaydetmek ve kişinin tercihlerine göre reklamları sürekli onun karşısına çıkarmaktır. Bir açıdan aslında biraz ürkütücü olan bu sistem, remarketing tekniğinin aslında ana damarlarından bir tanesi olarak bilinir.
Remarketing yaparken kullanılan çerezler, kişilerin belirlemesine bağlı sürelendirilebilir. Örneğin; sizin siteniz çanta üzerine ve sitenizde çanta seçeneklerine bakıp almadan çıkanları hedeflediniz. Hedeflediğiniz kişiler reklamlarınızı sizin belirlediğiniz süre kadar 30 ya da 45 gün olmak üzere görecektir. Ancak bunun sıklığı da yine kişi tarafından ayarlanabilir. Tek bir kullanıcıya maksimum 3 ya da 5 kez reklamınızı gösterebilirsiniz. Bu durum tamamen sizin istediğinize bağlı olan bir durumdur. Gereken ayarlamaları dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.
Yeniden pazarlama kodu almak ve sitesinde bu dijital pazarlama tekniğini kullanma isteyen kişiler, aşağıda verilen adımları takip ederek yeniden pazarlama kodunu alabilirler. Buna göre kişilerin takip etmesi gereken adımlar şunlardır;
Yukarıda verilen yeniden pazarlama kodları sepet, teşekkür etme sayfaları da dahil olmak şartıyla tüm sayfaların body kısmına eklenir. Tüm adımlar tamamlandığında remarketing kodu kişilerin web sitelerine eklenmiş olur. Bu sayede oldukça büyük kar elde edebilen ve aynı zamanda pek çok kitleye zahmetsizde ulaşabilen iş verenler, satışlarını arttırarak bu alanda diğer firmaların önüne kolaylıkla geçebilmektedirler. Satışların artmasını sağlayan ve en güçlü pazarlama yöntemlerinden birisi olan yeniden pazarlama tekniği günümüzde Google tarafından hala geliştirilmekte ve Google kullanıcılarına en iyi şekilde hizmet verebilmek için elinden geleni yapmaktadır. Siz de dijital pazarlama alanında öne çıkmayı istiyorsanız yeniden pazarlama tekniğini araştırabilirsiniz.
Google Adwords Yeniden Pazarlama Nedir?
Google Adwords yeniden pazarlama yani remarketing, iş verenlerin web sitelerine daha önceden gelmiş yani siteyi ziyaret etmiş olan kişilerin başka aramalarda yine bu kişilerin reklamlarıyla karşılaşmasını sağlayan uygulamadır. Bu reklam modeline göre e-ticaret işi yapan bir web site üzerinden kişi ayakkabı beğenmişse ve ayakkabıyı satın almadan siteden çıkmışsa sizin beğendiğiniz bu ayakkabı başka sitelerde de karşınıza çıkmaya devam edecektir.