Google Adwords Terimler Sözlüğü

1414 0

Google Adwords terimler sözlüğünün ne olduğunu açıklamadan önce, Google Adwords’un ne olduğuna değinmekte fayda var. Google AdWords, tıklama başı maliyet alan bir reklam yayınlama uygulamasıdır. Tıklamaya yönlendiren tıklama adı da verilir. Reklam başlığında tıklandığı zaman, web sitenize yönlendirme olacağından bu adı almıştır. Az önce bahsedilenler aslında Google Adwords terimleri arasında yer alıyor. Buna benzer gösterim, anahtar kelime, tıklanma ve reklam grubu gibi diğer pek çok terim bulunuyor. Gelin Google Adwords sözlüğü içinde yer alan bu terimleri birlikte inceleyelim.

Anahtar Kelime Nedir?

Google Adwords terimler sözlüğünde en çok kullanılan terimlerden bir tanesi anahtar kelimedir. Anahtar kelimelerin kullanım amacı, reklamların belirli potansiyel müşterilere gitmesini sağlamaktır. Örnek vermek gerekirse, yapay çiçek satan bir firma anahtar kelime olarak yapay çiçek satışı anahtar kelimesini kullanabilir. Böylece potansiyel müşteri, Google’da arama yaptığında sizin şirketinizin reklamı ile karşılaşacaktır. Şirketiniz sadece yapılan aramalarda değil, diğer ilişkili siteler aracılığı ile de görülebilmektedir.

Anahtar Kelime Oluştururken…

Anahtar kelime seçiminde yüksek alaka düzeyinde olanları seçmeye özen gösterin. Bu sayede reklamlarınız daha çok gösterilir. Hem de tıklama başına düşük tıklama başı maliyet adı verilen geliri elde etmenizi sağlar.

Kampanya Nedir?

Kampanyaları kullanarak, reklam yapmak istediğiniz ürünlere yapı kazandırmış olursunuz. Kampanyalar ile bir ya da çoğul reklam grubu oluşturma seçeneğiniz bulunuyor. Örneğin, kırtasiye ürünleri satıyorsanız, kırtasiye ürünleri ile ilgili kampanya oluşturabilirsiniz. Dilerseniz, bu konuda birden fazla reklam grubu oluşturabilirsiniz. Böylece yalnızca tek ürün üzerine odaklanmış anahtar kelime seçebilir ve yerleşimler yapabilirsiniz.

Günlük Bütçe Nedir?

Adwords kampanyası düzenlediğiniz zaman, günlük olarak harcamanız gereken tutar günlük bütçe olarak adlandırılmaktadır. Reklamlar gösterilirken bütçeniz aşılmaz. Bütçeniz bittiği zaman, gün içinde daha fazla reklamınız gösterilmez. Ne kadar hızlı gösterim yapılacağı konusu sizin yayınlamalarınız üzerinden hesaplanır. Bütçenizin yüzde 20 fazlası tutarında reklam yayınlaması yapılabilir. Bu sayede, gösterim yapılmayan diğer günler telafi edilmiş olur.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı ile alaka düzeyi alakalı iki kavramdır. Reklamın içindeki anahtar kelimelerin alakası kalite puanını etkiler. Google kullanıcılarının en alakalı reklamları görüntüleyebilmeleri için, kalite puanları gereklidir. Google, üç farklı kalite puanı oluşturmuştur. Bu kalite puanları arasında:

  1. Mobil reklamlar için kalite puanları,
  2. Anahtar kelimeler için kalite puanları,
  3. Reklamlar için kalite puanları yer alır.

Arama ağı için kalite puanı atanır ve puan hesaplanırken aramanın ne kadar alakalı olduğu tespit edilir. Kalite puanının artması demek, reklam konumunun da o oranla artması anlamına gelir. Yüksek kalite puanına sahip olan reklamların tıklanma başına maliyeti düşük olacaktır.

Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Kalite puanının artmasına ya da azalmasına neden olan etkenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Reklam sıralamasının ne kadar yüksek olduğu,
  • Hesapta görülen ilk sayfa telif tutarı miktarları,
  • Anahtar kelimelerin tıklanma başı maliyeti,
  • Reklamın reklam açık artırmasına girip giremeyeceği.

İçerik ağlarına da, kalite puanı aranır. Aynı şekilde kalite puanının yükselmesi demek, içerik ağı sayfasının o derece görülebilir olması anlamına gelir.

Maksimum Tıklanma Başı Maliyet Nedir?

Reklama yapılan tıklama için en yüksek ödemek istediğiniz tutara denir. Bu hesaplamayı yaparken anahtar kelime seviyesine ayarlayarak tutar belirleyebilirsiniz. Maksimum BGBM teklifi ise, her bin gösterim için ödenebilecek en yüksek tutarı ifade eder.

Sizin için Adwords terimler sözlüğünde yer alan en çok kullanılan kelimelerden bazılarını sıraladık, umarım faydalı olmuştur.

5

Google Adwords Terimler Sözlüğü

Google Adwords terimler sözlüğünün ne olduğunu açıklamadan önce, Google Adwords’un ne olduğuna değinmekte fayda var. Google AdWords, tıklama başı maliyet alan bir reklam yayınlama uygulamasıdır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder