Google Adwords TBM Açık Arttırma Nasıl Çalışır?

291 0

Google Adwords TBM açık arttırma nasıl çalışır sorusuna cevap vermek gerekir ise; kişilerin, reklamlarına tıklama başına ödeme yaptığı ve tıklama başı maliyetin hesaplandığı bir sistemdir. Kişilerin reklamlarının üst sıralarda yer alması, tıklama başına maliyeti azaltan bir etmendir.  Kişilerin maksimum TBM miktarını, yani tıklama başına maliyet olarak belirlenebilecek maksimum miktarı belirleyebilme imkanı bulunmaktadır. TBM açık arttırması, geleneksel bir açık arttırma ile benzerlik göstermektedir. Reklam verenler bu rekabete katılabilme imkanına sahiptirler ve bu rekabete katılmaları durumunda ise; açık arttırmanın rekabet düzeyi yükselmektedir. Dolayısı ile rekabet düzeyinin yükselmesi de, kişinin daha fazla kazabilmesine zemin hazırlamaktadır. Site sahiplerinin; web sitelerinde gösterilebilecek reklam konusunda daha az kısıtlama uygulamaları durumunda, sitelerinde gösterilmesi için belirlenecek reklam sayısı da o kadar artmaktadır ve bu reklamlar da reklam verenin gelirini arttırmaktadır.

TBM Açık Arttırması İçin Belirleyici Faktörler Nelerdir?

Google Adwords TBM açık arttırması için belirleyici faktörler şu şekildedir:

  • Reklam veren kişinin; açık arttırmaya uygun bir kampanyasının olup olmamasına bakılmaktadır.
  • Açık arttırmaya uygun olan reklamların; sayfalardaki görüntülenme sıraları dikkate alınmaktadır.
  • Kişilerin reklamları tıklandığında ödemeleri gereken miktar da belirleyici faktördür. Bu miktarı; kişinin maksimum TBM tutarı olarak belirlediği miktar ve kalite puanı etkilemektedir. TBM tutarı bunlara göre hesaplanmaktadır.

Kalite Puanının Hesaplanmasında Neler Dikkate Alınmaktadır?

Kalite puanının hesaplanmasında dikkate alınanlar şu şekildedir:

  • Kullanıcıların reklama tıklama oranı dikkate alınarak kalite puanının hesaplaması yapılmaktadır.
  • Kullanıcıların aradıklarının, reklam verenin verdiği reklam ile olan alaka düzeyine bakılarak kalite puanı hesaplaması yapılmaktadır. Kişilerin reklam metni, görseli, videosu; yani kısacası reklamı ile ilgili her detay, arama yapan kullanıcının sorgusu ile bir bütün olarak bağlantılı olmalıdır. Bu durumda reklam verenin reklamının kalite puanı yükselmektedir.
  • Kullanıcıların açılış sayfası deneyimi de kalite puanını etkilemektedir. Örneğin; kişi bir reklama tıkladığında, ilgili web sitesine yönlendirilmektedir ve yönlendirildiği sayfada kendisini ilk karşılayan sayfanın özellikleri hakkındaki yorumu reklamın kalite puanını etkilemektedir. Kişinin reklamını yansıtan bir açılış sayfasına yönlendirilmesi gereklidir ve kullanıcıya yeterli hızda deneyim sağlayan bir sayfa olmalıdır.

TBM Hesaplaması Nasıl Yapılmaktadır?

TBM hesaplaması şu şekilde yapılmaktadır:

  • Öncelikle olarak reklam sıralaması belirlenmektedir. TBM sıralamasındaki en önemli faktör, reklam sıralamasıdır.
  • Sonrasında kişiye kalite puanı bilgisi gereklidir.
  • Kişi kalite puanını, 0.01 TL ile toplamalıdır.
  • Reklam veren reklam sıralamasını; kalite puanı ile 0.01 TL’yi topladığında elde ettiği miktara bölmelidir.
  • Elde edilen miktar; TBM’dir.
  • Ortalama tıklama başına maliyeti hesaplamak için ise; TBM toplam tıklama maliyetlerinin, toplam tıklama sayısına bölünmesi gereklidir.

TBM Açık Arttırması Örnekleri Nelerdir?

TBM açık arttırmasına örnekler şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Kalite puanları eşit olan fakat TBM teklifi farklı olan 3 adet reklam veren olsun. Tek reklam gösteren bir reklam biriminin açık arttırmasından bahsediliyor ise; kalite puanları eşit olduğu için, bu üç reklam veren arasından TBM teklifi en yüksek olan seçilmektedir ve sadece onun reklamı gösterilmektedir. En yüksek teklifi verenin teklifinin 5 TL, ondan sonra en yüksek teklifi verenin teklifinin 3 TL olduğunu varsayarsak; ikinci yüksek teklifi veren kişi, 3.01 TL daha verir ise daha yukarıda yer alabilme şansına erişebilmektedir.
  • İki reklam birimi için Google Adwords açık arttırmasının yapılması durumunda; kalite puanları eşit olsa dahi, TBM teklifi yüksek olan ilk iki reklam verenin reklamı yayımlanmaktadır.
5

Google Adwords TBM Açık Arttırma Nasıl Çalışır?

Google Adwords TBM açık arttırma nasıl çalışır sorusuna cevap vermek gerekir ise; kişilerin, reklamlarına tıklama başına ödeme yaptığı ve tıklama başı maliyetin hesaplandığı bir sistemdir. Kişilerin reklamlarının üst sıralarda yer alması,

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder