İçindekiler
Google Adwords reklam politikaları reklam vermek isteyen kişilerin yakından takip etmeleri gereken konular arasında yer alır. Google Adwords site politikaları 4 ana başlık altında toplanmıştır. Bu politikalar:
Yasaklanmış içerikler, Google ağında yayınlayamayacağınız içerikleri kapsar. Yasaklanan uygulamalar ise, reklam verebilmek için yapmamanız gerekenleri belirtir. Bu uygulamaların dışına çıkmanız halinde, Google politikalarını ihlal ettiğiniz için tekrar reklam veremeyebilirsiniz. Kısıtlanmış içerikler, reklamını verebileceğiniz fakat belli sınırları olan içeriklerdir. İçeriğe ilişkin teknik ise Google reklam politikalarının kalite standartlarını kapsar.
Google Adwords reklam ve site politikaları sınırları dahilinde:
Taklit ürünler, başka bir kimseye ait olan ticari markayla ayırt edilmesi zor olan ürünlerin satışının yapılması ile ayrılır. Bu ürünler Google’da satılamaz.
Kullanıcıların çevrimiçi ortamda güvenli olmasını saplamak için, hasar ya da yaralanmaya neden olabilecek ürün ve hizmetler sunulamaz. Uyuşturucu maddeler, patlayıcı, tütün ürünleri tehlikeli ürün ve hizmetler içinde yer alır.
Korsanlık yazılımları, sahte belgeler be buna benzer dürüst davranışlara izin veren uygulamalar Google politikalarına aykırıdır.
Zorbalıklar, cinayet, gasp, hayvanlara eziyet gibi içerikler uygunsuz içerik kapsamında değerlendirmeye alınır. Bu reklamlar Google’da yapılamaz.
Google’ın yasakladığı uygulamalar arasında:
Güvenli olmayan bir sunucu üzerinden kredi kartı bilgisi alınması uygunsuz veri toplamaya örnek verilebilir. Bu nedenle Google kullanıcılarından bu bilgilerin toplanmasına yardımcı olan ortamı hazırlamaz.
Yanlış beyan Google değerlerine ters düşmektedir. Bu nedenle rünler ve hizmetlerle ilgili yanlış ve doğruyu yansıtmayan bilgilerin paylaşılmasına izin verilmez. Yanlış beyan davranışlarına örnek olarak:
Bazı reklamlar farklı kültürler için hassas sayılan içerikleri içinde barındırabilir. Google’ın amacı bu hassas içeriklerin uygunsuz yer ve zamanlarda gösterilmesinin önüne geçmektir. Bu içerikler arasında:
Yalnızca yetişkinlere özel reklamların, belli yaşın altındaki kullanıcı gruplarına göstermenin önüne geçmek gerekir. Cinsel yardım ürünleri, erotik sinemalar, striptiz kulüpleri, çöpçatan siteleri, seks oyuncakları bu içeriklere örnek verilebilir.
Alkolle ilgili reklamlar konusunda, yerel yasalar ile sektör standartları takip edilir. Alkol içeren bazı reklamların yayınlanmasına izin verilmemesinin sebebi budur. Politikaya uymak koşuluyla izin verilen ülkelerde alkol reklamları yapılmasında bir sakınca yoktur. Alkolsüz bira, şarap, şampanya kısıtlanmış alkollü içeceklere örnek verilebilir.
Telif haklarına uygun hareket eden Google, yasal yetkisi olan kişilerin sertifikasyon başvurusunda bulunmalarını talep eder. Hak sahibi olmayanların hak ihlali yapmasının önüne geçilir.
Dünyanın dört bir yanından bir çok işletme Google ağını kullanarak reklam yapma imkanına sahip olmaktadır. Bu sayede potansiyel müşterilere ulaşılması sağlanır. Ancak Google, kendi kültürü gereği bazı sınırlamalar getirmiştir. Reklam politikalarının özünde yatan mantık budur. Reklam veren kişilerin bu yasa ve düzenlemelere uymaları gerekmektedir. Kuralların ihlal edilmesi halinde Google site politikaları gereği içerikler kaldırılır.
Google AdWords Reklam ve Site Politikaları
Google Adwords reklam politikaları reklam vermek isteyen kişilerin yakından takip etmeleri gereken konular arasında yer alır.