Google Adwords Reklam Uzantıları

976 0

Google Adwords reklam uzantıları verilen Google reklamlarının, aynı pazara ait diğer reklamlardan daha çekici olmasını sağlayan iyileştirme araçlarıdır. Tıklanma oranının daha yüksek olmasını ve kalite puanının yükselmesini sağlayan reklam uzantıları, daha yüksek erişilebilirlik sağlar.

Google Adwords Reklam Uzantısı Ne Demektir?

Adwords reklam metinlerine eklenen, işletme ile alakalı detayları ekleyebileceğiniz bölümlere Adwords reklam uzantıları denir. Bu uzantılar sayesinde şirketinizin konumunu, telefon ile ulaşmak isteyenler için numaranızı ya da e- mail adresinizi ekleyebilir, kişilerin size ulaşma yollarını arttırabilirsiniz. Bunun yanında bölüme, sitenin farklı bir yerine geçmek isteyen kullanıcılar için bağlantı uzantılı içindekiler bölümü veya fiyat uzantılarını ekleyebilirsiniz. Özenerek hazırlandığı kullanıcılar açısından belli olan reklam, zengin bilgi içeriği sayesinde ziyaretçileri açısından tatmin edici olacaktır. Bu durum hem müşterilerin ilgisini çeker, hem kalite puanını yükselterek daha düşük maliyetle daha fazla reklam verebilme şansı tanınmış olur. Adword’ün, sitenizin performansını yükseltme gayesiyle yaptığı bazı otomatik Google reklam uzantıları da mevcuttur. Bu şekilde otomatik eklenen uzantılar, herhangi bir kurulum gerektirmez.

Adwords Reklam Uzantısı Kullanmanın Yararları

Adwords reklam uzantıları sayesinde kalite ve reklam sıralamanızı yükseltir. Üstelik bunun için ekstra hiçbir ücret ödemek zorunda kalmazsınız. Uzantılar sayesinde elde edilecek %10/ 15’lik ek tıklanma oranı, müşterilerin ilgisini çekerken maliyet/ hizmet farkının açılmasına neden olarak Google ile kazançlı bir alışveriş yapmış olmanızı sağlayacaktır. Bunun yanında kapladığı alanın fazla olması müşterinin ilgisini çekerek, sitenin yetkin ve işini bilen bir görünüme sahip olmasını sağlayacaktır.

Bunun yanı sıra, bu uzantıların her zaman görünmediğinin bilinmesi gereklidir. Uzantılar, reklam başlığı ve reklam sıralamasının yüksek olması ile gösterilir. Bunun yanında Google, uzantıların gösterilmesi için gerekli yere sahip olunması ve uzantıların gerçekten reklama faydası olacağı yönünde karar verirse uzantıları göstermektedir. Reklamın performansını arttırmayacak uzantı, Adwords tarafından gösterilmez.

Reklam Uzantılarında Ücretlendirme

Reklam uzantılarının gösterilmesi ücretsizdir. Bu uzantılara, site ziyaretçileri tarafından tıklanmadığı sürece herhangi bir ücretlendirme yapılmaz. Kullanıcının uzantıya tıklaması sonucu ise,  reklama tıklama maliyeti ile ücretlendirilirsiniz. Ücreti kalite puanı, ziyaretçi sayısı, sizin verdiğiniz fiyat ve Google günlük bütçe planı etkiler.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Adwords Reklam Uzantısı Türleri

Temelde manuel ve otomatik olarak ikiye ayrılan uzantıların, çok farklı çeşitleri bulunmaktadır. Google’ın kendi iradesi ile reklamınızın performansını arttırmak için otomatik olarak yüklediği uzantıların yanında, manuel uzantılar da reklamınızın erişilebilirliğini arttırarak sizi rakiplerinizin önüne geçirir. Bunların haricinde reklam uzantısı türleri şunlardır:

  • Site bağlantısı uzantısı: verilen reklam ile ilgili diğer sayfalara da kullanıcılar tarafından erişilebilmesini sağlar. Örneğin ayakkabı satış sayfalarında kadın ayakkabıları, erkek ayakkabıları, ayakkabı modelleri gibi bağlantıların bulunması erişimi arttırır.
  • Açıklama metni uzantıları: işletme reklamının temel olarak yapılacağı bölüm açıklama metni uzantıları, genellikle “25 yıllık deneyim”, “Nesilden nesle güvenle” gibi sloganlardan oluşur.
  • Telefon uzantıları: kullanıcıların size veya şirketinize telefonla ulaşmasını sağlayan bölümdür. İşletme hedefleri arasında rezervasyon veya sipariş gibi nedenlerle telefonla konuşmak varsa, telefon uzantılarını mutlaka kullanmalısınız.
  • Yer uzantıları: reklamlarınızda bulunan, kullanıcıların şirketinizi ya da mağazanızı ziyaret edebilmesine imkan tanıyan yer uzantıları, mağazalar, yurtlar, oteller, restoran ve cafe gibi işletmelerce oldukça kullanılmaktadır.
  • Fiyat uzantıları: ürün veya hizmetin fiyatını veren fiyat uzantıları, genellikle mağazaların internet sitelerinde kullanılmaktadır.
  • Uygulama uzantıları: Genellikle Google Play gibi uygulama indirme araçlarında kullanımda olan bir materyale sahip sitelerce eklenen uygulama uzantıları, genellikle alışveriş siteleri tarafından kullanılmaktadır.
5

Google Adwords Reklam Uzantıları

Google Adwords reklam uzantıları verilen Google reklamlarının, aynı pazara ait diğer reklamlardan daha çekici olmasını sağlayan iyileştirme araçlarıdır. Tıklanma oranının daha yüksek olmasını ve kalite puanının yükselmesini sağlayan reklam uzantıları, daha yüksek erişilebilirlik sağlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder