Google AdWords Reklam Konumları

53 0

Google AdWords reklam konumları; kişinin verdiği reklamın, gösterildiği sayfada bulunduğu sıralamayı bildirmektedir. Sıralamalar aynı türdeki reklamlar arasında yapılmaktadır. Eğer kişinin reklam konumu 1 olarak gözüküyor ise; bu kişinin reklamının, kendi alanındaki reklamlarda en üst sıralamada olduğunu işaret etmektedir. Reklam sıralamaları devamlı olarak güncellenmektedir. Dolayısı ile kişinin reklam sıralaması kalite bileşenlerini dikkate alarak sıralamasını daha da iyileştirmesi mümkündür.

Google AdWords Reklam Konumları Nelere Göre Belirlenmektedir?

Google AdWords reklam konumlarını belirleyen faktörler şunlardır:

  • Teklif: Kişinin reklamına her tıklandığında, Google Ads’e ödeyebileceği maksimum tutarı teklif olarak sunmasıdır. Ancak kişinin gerçekte reklamlarına tıklandığı ödediği miktar teklif verdiği miktardan daha az olacaktır. Ayrıca kişinin teklifini zaman içerisinde değiştirebilme imkanı da vardır. Dolayısı ile kişinin teklifini verirken tereddüt etmeden, verebileceği maksimum tutarı sunması gereklidir.
  • Reklamların ve açılış sayfalarının kalitesi: Google Ads, kalite puanı üzerinden kişilerin reklamlarının kalitelerini izler ve reklamların ilgili web siteleri için ne kadar uygun olduğunun değerlendirmesini yapar.
  • Reklam sıralaması eşikleri: Reklam konumları da kendi içlerinde sınıflandırılmaktadır. Dolayısı ile kişinin reklamının kalitesine bağlı olarak, bu reklam konumlarından yer alabileceklerinin eşikleri de reklam sıralaması eşikleri ile belirlenir.
  • Kullanıcının arama bağlamı: Kullanıcıların aradığı terimler, arama yaparken kullandıkları cihazlar, arama yaptıkları zaman dilimleri, aranılan sayfadaki diğer reklamlar gibi özellikler dikkate alınarak reklam sıralaması hesaplanır.
  • Reklam uzantılarının ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi: Kişilerin verecekleri reklamlara telefon numarası gibi bilgiler ekleyebilmeleri mümkündür ve Google Ads de bu bilgilerin uzantı olarak eklenmesi durumunda reklam performansında ortaya çıkacak olan sonucun ne olduğunu tahmin eder.

Reklam Sıralamasını Ve Reklam Konumunu İyileştirmek İçin Neler Yapılmalıdır?

Reklam sıralaması ve Google AdWords reklam konumunu iyileştirmek için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Reklamların beklenen tıklama oranının artması durumunda reklamın konumu ve sıralaması iyileştirilmiş olur. Kişinin önceden verdiği reklamların tıklama geçmişleri ve gösterimlerine dayanarak kurduğu bağlantı ile bunu yapabilmesi mümkündür.
  • Kişinin kullanıcıların aramaları ile alaka düzeyi yüksek olan vermeleri durumunda reklamın sıralaması ve konumu daha iyi seviyeye gelir.
  • Kişinin açılış sayfasının konu ile alakalı olması, içeriğin şeffaf olması ve sayfanın kolay gezilebiliyor olması; reklam konumunu ve sıralamasını olumlu etkilemektedir.

Reklam Kalitesinin Arttırılması İle Reklam Sıralaması Arasındaki İlişki Nedir?

Reklam sıralaması ile reklam kalitesi arasında ilişkiye neden olan etmenler şunlardır:

  • Reklam açık arttırması uygunluğu arttırılmalıdır. Bu uygunluk; reklam sıralaması eşiklerinin belirlenmesinde, reklamların gösteriminin uygunluğuna karar verilmesinde ve reklam kalitesi ile ilgili önlemlerde rol oynamaktadır.
  • Reklam kalitesinin artması, gerçek tıklama başına maliyeti yani TBM’yi düşürmektedir. Kişi kaliteli reklamlar vermeye başladıkça; reklamlarına tıklandığında ödediği miktar düşmektedir.
  • Kişinin daha kaliteli reklamlar vermesi; reklamlarının daha iyi konumlanması anlamına gelmektedir.
  • Reklamlarda kullanılan uzantılar veya reklamların biçimleri; reklam kalitesine uygun oldukları takdirde, reklam kalitesini arttırmaktadır.

Ortalama Reklam Konumu Nasıl Öğrenilir?

Ortalama reklam konumunu öğrenme yöntemi şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Öncelikle kişinin Google Ads hesabı olması ve bu hesapta oturum açması gereklidir.
  • Kişinin karşısına çıkan menüde kampanyalar kısmı bulunmaktadır. Kişinin kampanyalar, reklam grupları ve reklamlar ve uzantılar butonlarına tıklaması gereklidir.
  • Kişinin karşısına bir tablo açılacaktır ve bu tablonun sütunlarından birinde ortalama konum yazmaktadır.
  • Ortalama konum sütununu kişi bulamadıysa; sütunlar sekmesinden sütun değiştire tıklayarak bu sütunu ekleyebilmektedir. Kişi Google reklam konumlarını, bu sütundan öğrenebilmektedir.
5

Google AdWords Reklam

kişinin verdiği reklamın, gösterildiği sayfada bulunduğu sıralamayı bildirmektedir. Sıralamalar aynı türdeki reklamlar arasında yapılmaktadır. Eğer kişinin reklam konumu 1 olarak gözüküyor ise; bu kişinin reklamının, kendi alanındaki reklamlarda en üst sıralamada olduğunu işaret etmektedir

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder