İçindekiler
Google Adwords reklam ajansı ile çalışmak, işi büyütmek için en hızlı yoldur. 23 Ekim 2000 tarihinde Adwords reklam ajansı piyasaya sunulmuştur. Bing Ads ile benzer amaçları taşımaktadır. Google Adwords ile verilmiş olan reklamlar; arama sayfasında var olan sonuçların en üst kısmında ve en alt kısmında yer almaktadır.
Google Ads adı ile Google ajansı yani Google firması tarafından sunulan bir çeşit reklam hizmetidir. Google reklam hizmetleri ikiye ayrılmaktadır. Adsense ve Google Ads olarak yapılan bu ayrımda; Adsense reklam yayıncıları için, Google Ads ise reklam yayınlatmak isteyenler için var olan reklam hizmetidir. Google Ads; anahtar kelimeler üzerinden aranılan sayfalara reklam yerleştirmektir. Aynı zamanda çeşitli web sayfalarında banner veya link olarak da bu reklamlar yer alabilmektedir. Dolayısı ile ülkemizde kullanılan en önemli online reklam merkezi olma özelliğini Google Ads taşımaktadır. Google Ads’nin artılarından bazıları şunlardır:
Google Ads kullanabilmek için öncelikle bir Gmail hesabına ihtiyaç vardır. Bu Gmail hesabını ile https://ads.google.com adresine girerek ilişkilendirmek gerekmektedir. Ancak bundan sonra Google Ads kullanmaya başlanmaktadır. Yeni başlayanlar için ise; Google piyasaya hediye reklam çeki vermektedir. Bu çekler Google Ads işi ile uğraşan profesyonel kişilere dağıtılmaktadır. Yeni başlayan bir kişi ise; bu sistem ile ilgili mutlaka bir profesyonelden yardım almalıdır.
Google Adwords kullanacak olanların izlemesi gereken stratejiler şunlardır:
Kaliteli bir SEO yöntemi arama sonuçlarında üst sıraya çıkmak için tek başına bir etmen olabilmektedir. Fakat sadece reklam verilmesi durumu, arama sonuçlarında üst sıraya çıkmak için yeterli değildir. İkisi de ziyaretçi sayısını arttırmayı ve siteyi üst sıraya çıkartmayı amaçladığından, amaç olarak birbirleri ile ilişkililerdir. Fakat Google Ads maddi bir çalışmadır. SEO ise anahtar kelimeler ile beraber yapılan daha kompleks bir çalışmadır.
Adwords ajansı kalite puanı hesaplamasını, verilen reklam ile reklam içerisindeki anahtar kelimelerin birbirleri ile olan ilişkilerini göz önüne alarak yapar. Reklamı yapılacak olan firmanın esas işlevi, ana anahtar kelimesi reklam metninde geçiyor ise kalite puanı yükselir. Ana anahtar kelime reklam metninde geçmiyor ise ve ana anahtar kelime ile bağlantılı bambaşka bir kelime geçiyor ise; kalite puanı düşer. Fakat kalite puanı hesaplanırken bakılan etmenlerin tamamı şunlardır:
Google reklam ajansının politikasına göre; kalite puanı yüksek olan bir reklam, tık başına daha az bir ücret ile daha üst sıralarda yer alabilme imkanına sahiptir.
Google Adwords Reklam Ajansı
Google Adwords reklam ajansı ile çalışmak, işi büyütmek için en hızlı yoldur. 23 Ekim 2000 tarihinde Adwords reklam ajansı piyasaya sunulmuştur. Bing Ads ile benzer amaçları taşımaktadır. Google Adwords ile verilmiş olan reklamlar; arama sayfasında var olan sonuçların en üst kısmında ve en alt kısmında yer almaktadır.