Google AdWords Otomatik Teklif Yönetimi

202 0

Google AdWords otomatik teklif yönetimi; kişinin performans hedeflerine ulaşabilmesi için ayarlaması gereken teklif sürecinin otomatik olarak gerçekleşmesine verilen isimdir. Amaç kişiden yorucu olan ve tahmin gerektiren o sürecin yükünü almak ve çeşitli stratejilerle hedefe ulaşmak amacı ile teklifi otomatik olarak ayarlamaktır. Google AdWords otomatik teklif yönetimi; kişinin var olan bütçesini, maksimum verimde kullanabilmesine imkan sağlamaktadır. Akıllı teklif adı verilen bu sistem; ileri bir teknoloji kullanılarak yapılmaktadır. Kişinin teklif stratejisini manuel olarak değiştirebilmesi için ise; Google Ads hesabına girerek, kampanyalar menüsünden, düzenleme yapmak istediği kampanyayı seçmesi ve ilgili kampanyadaki ayarlar kısmına girmesi gereklidir. Ardından teklif verme butonuna tıklamalıdır ve teklif stratejisini değiştire de tıkladıktan sonra; kullanmak istediği teklif stratejisini seçerek kaydete tıklamalıdır.

Google AdWords Otomatik Teklif Kuralları Nelerdir?

Google AdWords otomatik teklif kuralları; düzenli olarak kampanyalarda ya da reklam gruplarında yapılan teklif değişikliklerine verilen isimdir. Öncelikle otomatik bir teklif kuralının belirlenmesi, sonra etkinliğin izlenmesi ve herhangi bir değişiklik yapmaya gerek kalmadan tekliflerin yönetilmesi gereklidir. Kişi hedeflediği reklam konumlarını koruyabilmek adına; geçmiş istatistiklerini de göz önüne alarak, otomatik ve aşamalı olarak bu tekliflerde artırmaya ve azaltmaya gitmelidir.

Google AdWords Otomatik Teklif Kurallarının Avantajları Nelerdir?

Google Adwords otomatik teklif kurallarının avantajları şunlardır:

  • Kişinin ilk 3 sırayı ve ilk sayfayı hedefleme gibi hedefleme seçenekleri vardır. Bu seçeneklerden hangisi tercih edildiyse; o tercihlere göre anahtar kelime tekliflerinde belirli periyotlarda bir düzenleme yapılmaktadır.
  • Kişinin tekliflerinin yüksek olduğu ve reklam konum ortalamalarının da iyi olduğu durumlarda; gereksiz bir maliyetin olmaması için, tekliflerde düşürme işlemi yapılır.
  • Kişinin tekliflerinin düşük olduğu zamanda, reklam konum ortalamaları da kötü ise; bu durumda tekliflerde otomatik bir yükseltme yapılmaktadır.
  • Kişinin teklifleri manuel olarak değiştirebilme imkanı da vardır. Ancak otomatik teklif kurallarının aktif olduğu sürede, otomatik olarak teklif güncellemeleri yapılmaya devam etmektedir.

Google AdWords Otomatik Teklif Kuralları Hangi Şartlarda Geçerlidir?

Google AdWords otomatik teklif kurallarının geçerli olduğu şartlar şunlardır:

  • Aynı anda bütün anahtar kelimelere uygulanması mümkün olmayacağı için belirlenmiş olan anahtar kelimenin etkin olması durumunda geçerlidir.
  • Belirlenmiş olan anahtar kelime; kendisi için belirlenmiş olan hedef reklam konumunda değil ise geçerlidir.
  • Belirlenmiş anahtar kelimenin kalite puanı belirli bir değerin üzerine çıkmış ise geçerlidir.
  • Belirlenmiş olan anahtar kelimenin arama hacmine bakıldığında; eşik değerinin üzerinde çıkması durumunda, otomatik teklif kuralları haftalık olarak uygulanmaktadır.

Google AdWords Otomatik Teklif Stratejisi Türleri Nelerdir?

Google Adwords otomatik teklif stratejisi türleri şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Tıklamaları arttırma stratejisinin yardımı ile site ziyaretlerinde artışa yol açmak gereklidir.
  • Görünürlüğün arttırılması gereklidir.
  • Hedef edinme başı maliyet ile birlikte daha fazla dönüşüm elde etmeye çalışılması gereklidir.
  • Reklam harcamalarından elde edilen gelirin, yani ROAS’ın dönüşümü diğerlerine göre farklı hesaplanmaktadır. Dönüşümlerin getirileri de birbirlerine göre farklılık göstermektedir. En yüksek dönüşüm değerinin elde edilebilmesi için de reklam harcamalarından elde edilen gelir gereklidir. Dolayısı ile bu gelir yardımı ile diğer tekliflerin otomatik olarak belirlenebilmesi mümkün olmaktadır.
  • Var olan bütçe ile daha fazla dönüşüm elde etmeye çalışılması gereklidir. Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma özelliği ise; kişinin tekliflerinin en üst düzeyde dönüşüm elde edebilmesine olanak sağlamak amacı ile bunu otomatik olarak ayarlamaktadır. Yani AdWords otomatik teklif yönetimi işlemini gerçekleştirmektedir.
5

Google AdWords Otomatik Teklif

Google AdWords otomatik teklif yönetimi kişinin performans hedeflerine ulaşabilmesi için ayarlaması gereken teklif sürecinin otomatik olarak gerçekleşmesine verilen isimdir. Amaç kişiden yorucu olan ve tahmin gerektiren o sürecin yükünü almak ve çeşitli stratejilerle hedefe ulaşmak amacı ile teklifi otomatik olarak ayarlamaktır

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder