Google Adwords Ortalama Konum Nedir?

1198 0

Google Adwords ortalama konum nedir sorusuna meraklıları için cevap verelim. Bilindiği gibi Google AdWords araçları, reklamverenler için birçok metrik sunan, rapor oluşturmalarına yarayan oldukça değerli bilgilerin elde edilmesini sağlayan bir işlemdir. Bu metriklerden en faydalı olanlardan bir tanesi de ortalama konumdur.

Ortalama konumunu görüntülemek için kampanya düzeyi, reklam grubu ya da anahtar kelime düzeyine geçebilirsiniz. Eğer AdWords’un verdiğiniz reklamı neye dayanarak konumlandırdığını merak ediyorsanız: Google Adwords ortalama konum servisine yakından bakmanız da fayda var. Bu sayede neden reklamın diğerlerine göre altta ya da ilk sayfada yer aldığını tespit edebilirsiniz.

Google Adwords Ortalama Konum Hizmetinde Reklam Yeri Nasıl Belirleniyor?

Google Adwords ortalama konum ile yapılan her bir arama için yeni bir reklam sırası belirlenmiş olur. Bu belirleme sırasında, anahtar başına tıklama başı maliyet hesaplaması yapılır. Bunun dışında sitenizin kalite puanı, rakiplerinizin kalite puanının kaç olduğu gibi önemli bilgiler edinir ve karşılaştırma yapılır.

Yani, Google Adwords’ün bir nevi açık artırma sisteminde çalıştığını söyleyebiliriz. Çünkü ne kadar yüksek kalite puanınız olursa, reklamınız o denli yukarı sıralarda yer alacaktır.

Google Adwords Reklam Giriş Türleri Nelerdir?

Google’da yapılan her arama sonrasında iki farklı tür giriş vardır. İlk giriş sayfanın soluna bulunan ve ücretsiz olan arama sonuçlarıdır diğeri ise sayfanın en sağ kısmında yer alan Adword reklamlarıdır. Sağ kısımda en çok 8 tane reklam olabilir Bu da bize en çok aynı anda 11 tane reklam görebileceğimizi söyler.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Adwords Reklamlarında Tıklanma Almanın Önemi Nedir?

Bu durumda belirli bir kapasiteden bahsetmek mümkündür. Sizin çalışma yaptığınız alanda çalışmalar yapan birden çok işletme olacaktır. BU işletmelerin aldığı tıklanma oranı ile sizin anhatar kelimelerinizin aldığı tıklanma oranı tam da bu noktada önem kazanır. Hangi sitenin tıklanma oranı daha fazla ise, o sayfa üst sırada yer alacak yani diğer bir değişle ilk 11’e girecektir. Sizin reklamınız ise, yapılan karşılaştırmaya göre ikinci ya da diğer sayfalarda olabilir.

Bu durum bize reklam verdiğiniz zaman tıklanma sayınızın ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. İlk sayfalarda yer alan siteler daha çok tıklanma almaya devam ederek daha üst sıralara çıkarken, bu durum daha az reklam alan sayfalarla farkın büyümesine neden olarak, az tıklanma alan sayfaların daha geride kalmasına neden olur.

Benim Sayfam Hangi Konumda Yayınlanıyor?

Peki sizin reklamınız hangi konumda yayınlanıyor? Bunu öğrenmek için Google Adwords tarafından sunulan ortalama sütun kısmına tıklamanız yeterli olacaktır. Her bir anahtar kelime için aldığınız görüntülemeler de burada yer alacaktı. Eğer sayfanız ilk sayfada müşterilerin karşısına çıkıyorsa, bu ekranda 1 yazacaktır. Diyelim sayfanız 9. Sırada yer alıyor. O halde sütunda 9 yazacaktır. Kimi zaman buçuklu sayılar karşımıza çıkar. Bu verdiğimiz reklamın yerinin değişkenlik gösterdiği anlamına gelir.

Google AdWords Ortalama Reklam Konumu Dinamik bir Yapıya Sahiptir

Buçuklu sayıların karşımıza çıkması bize reklam konumunun değişken ve dinamik olduğunu göstermektedir. Adwords, neredeyse her gün anahtar kelimeler üzerinden değişiklik yapmaktadır. Yeni anahtar kelimelerin eklenmesi, tıklama başına maliyet tekliflerin değiştirilmesi ve buna benzer önemli değişikler görüntülenmede yerin değişmesine neden olur.

Diğer en önemli değişken müşterilerin hareketlerinden kaynaklanır. Örneğin yaz aylarında kombi ya da soba gibi kelimeler aratılmaz ya da kış aylarında klima kelimesinin arama hacmi düşük olur. Reklamların gösterilmesinde bu durum da belirleyici bir rol üstlenir.

Son olarak Google Adwords konumunuz rakiplerinizin faaliyetlerine göre de değişiklik gösterecektir.

5

Google Adwords Ortalama Konum Nedir?

Google Adwords ortalama konum nedir sorusuna meraklıları için cevap verelim. Bilindiği gibi Google AdWords araçları, reklamverenler için birçok metrik sunan, rapor oluşturmalarına yarayan oldukça değerli bilgilerin elde edilmesini sağlayan bir işlemdir

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder