Google Adwords Negatif Anahtar Kelimeler

1244 0

Google Adwords negatif anahtar kelimeler, bazı arama terimlerini sitenizden ayrı tutmanıza, o kelimelerle yapılan aramalarda sitenizin arama sonuçlarında görünmemesine neden olur. Hedef kitlesi kesinlikle belli ve net olan sitelerce kullanılmaktadır. Daha iyi hedefleme stratejisi olarak kullanılan yöntem, reklamlarınızı yalnızca ilgili kullanıcıların önüne çıkarır ve bu sayede yatırım gelirinizi arttırır. Bu açıklamalarla Adwords negatif anahtar kelime nedir, sorusunun da yanıtı verilmiş olmaktadır.

Negatif Anahtar Kelimelerin İşleyiş Şekli

Adwords anahtar kelimeler nasıl eklenir, sorusunun yanıtı şu şekilde verilebilir: Sitenizdeki hesap ayarları kısmından seçebileceğiniz negatif anahtar kelime ayarları, belli kelimelerin yazılarak yanına (-) konması ile oluşur. Bu sayede mesleki sitelerinizde mesleğinize sözel anlamda yakın ancak gerçek anlamda alakasız onlarca alandan uzaklaşmış olursunuz. Örneğin gözlük satan bir firma, aramalarından yüzme gözlüğü ve kaynak gözlüğü gibi seçenekleri çıkarmak zorundadır. Firma bunun için Google Adwords negatif anahtar kelimeler özelliğini kullanır.

Negatif anahtar kelime belirlemesi yapılacaksa, sitenin alanının genişliği göz önüne alınmalıdır. Alanı fazla öğe içermeyen sitelerin anahtar kelime belirleyerek kısıtlama yapmasına ihtiyaç yoktur. Hedef kitlenin kesin olarak belirleneceği bu yöntemle arama sonuçlarında üstlere çıkma ihtimali artar.

Negatif Anahtar Kelime Kullanmanın Yararları

Negatif anahtar kelimelerin kullanılması, eş anlamlı sözcüklerin içerdiği anlam karışıklığını önlemesi ve aramada kullanılan anahtar kelimelerin kalitelerinin arttırılması açısından büyük önem taşır. Negatif anahtar kelime kullanımının sitelere sağlayacağı yararlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Tıklanma oranlarının artmasını sağlar.
  • Doğru hedef kitleye ulaşılmasını sağlar.
  • Maliyeti daha aza indirir. Tıklanma başına ödeyeceğiniz ücretten dolayı, sitenize fayda sağlamayacak kullanıcıların sitenize tıklayarak maliyetinizi arttırmasını önler.
  • Yatırım getirisini maksimuma çıkarır. Hedef kitlenin doğruluğu sayesinde sitenize giren insanların sitenizden alışveriş yapma ihtimali yüksek olacaktır. Siteye gereksiz girişleri önler.

Birden fazla anlama gelebildiğini bildiğimiz kelimelerin yanlış hedef kitleye hitap eden reklamlara neden olmaması için Google Adwords negatif anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Negatif Anahtar Kelime Kullanımı Türleri

Negatif anahtar kelimeler, sitenin ürün türü, hedef kitlesi ve kullanım amacına göre farklı türlerde kullanılabilmektedir. Negatif anahtar elime kullanım türleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Negatif geniş eşleme: Google Adwords uygulamasında varsayılan eşleme türüdür. Bu eşleme türünde, belirlenen anahtar kelime öbeklerinin sıralamasının önemi yoktur. Dolayısıyla bir önceki örnek üzerinden devam edersek, bu eşlemede aramaların çavdar ekmek veya ekmek çavdar şeklinde yapılmasının önemi yoktur. Bu nedenle her iki şekilde de siteniz sonuçlar arasında gösterilmez.
  • Negatif sıralı eşleme: Bu eşleme türünde anahtar kelime öbeğinin sırasının önemi vardır. Yani çavdar ekmek şeklinde işlenen negatif anahtar kelime, ekmek çavdar aramalarında site sonucunu gösterecektir.
  • Negatif tam eşleme: Negatif anahtar kelime olarak işlenen kelimelerin tamamının, işlenen şekilde arama çubuğuna yazılması durumunda siteye yönlendirme yapılmaz. Bu yöntemde çavdar ekmek kelimesi negatif anahtar kelime ise, çavdar ekmeği, ekmek çavdar gibi aramalar kullanıcıyı siteye yönlendirebilir. Tam eşlemeli anahtar kelime kullanılması, hedef kitlenin netleşmesini sağlar.

Google Adwords Negatif Anahtar Kelime Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Standart anahtar kelime seçimlerinde, kullanıcıların sitemizi hangi anahtar kelimelerle aratabileceğini seçerken, negatif anahtar kelimelerde, hangi anahtar kelimelerin kullanıcıyı sitemize ulaştırmayacağını belirlemiş oluruz. Dolayısıyla negatif anahtar kelimenin yanlış seçilmesi, hedef kitleyi kaybetmemize neden olur. Bu nedenle bazı temel ve teknik negatif kelime özelliklerine dikkat etmemiz gereklidir.

Negatif anahtar kelime kullanım şekli doğru bir şekilde belirlenmelidir. Özellikle sıralı eşlemeli anahtar kelime yöntemi kullanılacaksa oldukça dikkat edilmesi gerekir. Örneğin organik ekmek satışı yapmakta olan bir siteyi ele alalım. Arama sonuçları içerisinde çavdar ekmek kelimesinin kullanılmasını istemiyorsa, bu kelimeyi negatif anahtar kelimeler içerisine ekleyebilir. Ancak sıralı anahtar kelime yöntemi kullanılması çavdar ekmek aramasında siteye yönlendirmeyecek olsa da, ekmek çavdar gibi aramalarda yine site yönlendirmesi yapılacaktır. Bu uygulama ile arama motoru Google reklamları negatif anahtar kelimeler aracılığıyla kullanıcıları ilgileri dışındaki sitelerde dolaşıp gereksiz zaman kaybından kurtarır.

5

Google Adwords Negatif Anahtar Kelimeler

Google Adwords negatif anahtar kelimeler, bazı arama terimlerini sitenizden ayrı tutmanıza, o kelimelerle yapılan aramalarda sitenizin arama sonuçlarında görünmemesine neden olur. Hedef kitlesi kesinlikle belli ve net olan sitelerce kullanılmaktadır. Daha iyi hedefleme stratejisi olarak kullanılan yöntem, reklamlarınızı yalnızca ilgili kullanıcıların önüne çıkarır ve bu sayede yatırım gelirinizi arttırır. Bu açıklamalarla Adwords negatif anahtar kelime nedir, sorusunun da yanıtı verilmiş olmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder