İçindekiler
Google Adwords negatif anahtar kelimeler, bazı arama terimlerini sitenizden ayrı tutmanıza, o kelimelerle yapılan aramalarda sitenizin arama sonuçlarında görünmemesine neden olur. Hedef kitlesi kesinlikle belli ve net olan sitelerce kullanılmaktadır. Daha iyi hedefleme stratejisi olarak kullanılan yöntem, reklamlarınızı yalnızca ilgili kullanıcıların önüne çıkarır ve bu sayede yatırım gelirinizi arttırır. Bu açıklamalarla Adwords negatif anahtar kelime nedir, sorusunun da yanıtı verilmiş olmaktadır.
Adwords anahtar kelimeler nasıl eklenir, sorusunun yanıtı şu şekilde verilebilir: Sitenizdeki hesap ayarları kısmından seçebileceğiniz negatif anahtar kelime ayarları, belli kelimelerin yazılarak yanına (-) konması ile oluşur. Bu sayede mesleki sitelerinizde mesleğinize sözel anlamda yakın ancak gerçek anlamda alakasız onlarca alandan uzaklaşmış olursunuz. Örneğin gözlük satan bir firma, aramalarından yüzme gözlüğü ve kaynak gözlüğü gibi seçenekleri çıkarmak zorundadır. Firma bunun için Google Adwords negatif anahtar kelimeler özelliğini kullanır.
Negatif anahtar kelime belirlemesi yapılacaksa, sitenin alanının genişliği göz önüne alınmalıdır. Alanı fazla öğe içermeyen sitelerin anahtar kelime belirleyerek kısıtlama yapmasına ihtiyaç yoktur. Hedef kitlenin kesin olarak belirleneceği bu yöntemle arama sonuçlarında üstlere çıkma ihtimali artar.
Negatif anahtar kelimelerin kullanılması, eş anlamlı sözcüklerin içerdiği anlam karışıklığını önlemesi ve aramada kullanılan anahtar kelimelerin kalitelerinin arttırılması açısından büyük önem taşır. Negatif anahtar kelime kullanımının sitelere sağlayacağı yararlar şu şekilde sıralanabilir:
Birden fazla anlama gelebildiğini bildiğimiz kelimelerin yanlış hedef kitleye hitap eden reklamlara neden olmaması için Google Adwords negatif anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
Negatif anahtar kelimeler, sitenin ürün türü, hedef kitlesi ve kullanım amacına göre farklı türlerde kullanılabilmektedir. Negatif anahtar elime kullanım türleri şu şekilde sıralanabilir:
Standart anahtar kelime seçimlerinde, kullanıcıların sitemizi hangi anahtar kelimelerle aratabileceğini seçerken, negatif anahtar kelimelerde, hangi anahtar kelimelerin kullanıcıyı sitemize ulaştırmayacağını belirlemiş oluruz. Dolayısıyla negatif anahtar kelimenin yanlış seçilmesi, hedef kitleyi kaybetmemize neden olur. Bu nedenle bazı temel ve teknik negatif kelime özelliklerine dikkat etmemiz gereklidir.
Negatif anahtar kelime kullanım şekli doğru bir şekilde belirlenmelidir. Özellikle sıralı eşlemeli anahtar kelime yöntemi kullanılacaksa oldukça dikkat edilmesi gerekir. Örneğin organik ekmek satışı yapmakta olan bir siteyi ele alalım. Arama sonuçları içerisinde çavdar ekmek kelimesinin kullanılmasını istemiyorsa, bu kelimeyi negatif anahtar kelimeler içerisine ekleyebilir. Ancak sıralı anahtar kelime yöntemi kullanılması çavdar ekmek aramasında siteye yönlendirmeyecek olsa da, ekmek çavdar gibi aramalarda yine site yönlendirmesi yapılacaktır. Bu uygulama ile arama motoru Google reklamları negatif anahtar kelimeler aracılığıyla kullanıcıları ilgileri dışındaki sitelerde dolaşıp gereksiz zaman kaybından kurtarır.
Google Adwords Negatif Anahtar Kelimeler
Google Adwords negatif anahtar kelimeler, bazı arama terimlerini sitenizden ayrı tutmanıza, o kelimelerle yapılan aramalarda sitenizin arama sonuçlarında görünmemesine neden olur. Hedef kitlesi kesinlikle belli ve net olan sitelerce kullanılmaktadır. Daha iyi hedefleme stratejisi olarak kullanılan yöntem, reklamlarınızı yalnızca ilgili kullanıcıların önüne çıkarır ve bu sayede yatırım gelirinizi arttırır. Bu açıklamalarla Adwords negatif anahtar kelime nedir, sorusunun da yanıtı verilmiş olmaktadır.