İçindekiler
Google adwords kampanya ayarlarını nasıl kullanacağınızı bilirseniz, dijital pazarlamanın hem en etkili hem de en ucuz yöntemlerinden bir tanesini ele geçirmiş olursunuz. Eğer pazarlama alanında faaliyet gösteriyorsanız, Google Adwords kampanya ayarlarını mutlaka bilmeniz gerekir. Hatta bir uzman desteği alırsanız daha iyi olur.
Dijital pazarlama, ürün ve hizmet satışı için olmazsa olmazlardan bir tanesidir. Eğer bulunduğunuz piyasa sektöründe rekabet gücünüzü korumak, kar elde etmek, tanıtımınızı etkili bir şekilde yapmak isterseniz, sanal ortamda bulunmak ve tanıtımınızı yapmak zorundasınız. Tam da bu noktada Google kampanya ayarları şirketiniz için çok önemli bir noktaya parmak basıyor.
Bu ayarlar sayesinde, küçük bir işletme olsanız dahi, satışlarınızı kolay bir şekilde artırabilir, potansiyel müşterilerinize daha kolay erişim sağlayabilir ve şirket güvenilirliğinizi geliştirebilirsiniz. Bunları sağlamak için ilk önce, kampanya oluşturmak, daha sonra, reklam grupları oluşturmak ve son olarak da reklamları oluşturmak gerekiyor. Gelin sırayla bunları nasıl yapabileceğinizi öğrenelim.
Kampanyaların çoğu zaman bir başlangıç ve bitiş tarihi vardır. Bu kampanyalar sevgililer günü, babalar günü ve anneler günü gibi özel günlerin başlangıcıyla aktive edilip, 24 saat sonra sonlandırılabilir. Bu kampanyalarınızı yaptığınız zaman, herkese hitap etmeniz ve bu kişilere ulaşmanız hiç de kolay olmayacaktır. Ayrıca böyle bir hedefiniz varsa bu hedefinize ulaşmak için yüklü miktarda para harcamanız gerekebilir.
Hitap edeceğiz kitlenin;
Eğer aha önceden bir kitle belirler ve bunun üzerine giderseniz, daha başarılı sonuçları kısa süre içinde alabilirsiniz.
Bu bilgiler ışığında kampanya oluşturmak için;
Kampanya oluşturmanın son aşaması olan kaydet ve devam et seçeneğini işaretledikten sonra karşımıza yeni bir ekran gelir. Bu ekranda bize reklam gruplarını oluşturmamız söylenir. Reklam gurubu bir dizi anahtar kelimeyi içinde barındıran bir araçtır. Bu araçtan verim almak için, kelimeleri tek bir ürüne yazın. Mutlaka hizmetinizi odaklayın.
Reklam grupları oluştururken ilk aşama açılış sayfasının girilmesidir. Unutmayın ki bir kampanya olmasına rağmen birden fazla reklam grubuna sahip olabilirsiniz. Bu aşamada önemli olan nokta, potansiyel müşteri olarak gördüğünüz kişilerin yazması muhtemel olan anahtar kelimeleri girmektir. Bu kelimeleri girdiğiniz zaman mutlaka arama hacmini analiz edin, anahtar kelime rekabetinin hangi aşamada olduğunu tespit edin.
Sonunda geldik üçüncü aşama olan reklamları oluşturmaya. Reklam grupları için kaydet ve ilerle seçeneğine tıkladığını zaman karşınıza, reklam oluşturma ekranı gelir. Bu ekranda yer alan tabloya, reklam başlığını, açıklama metninizi ve açılış sayfanızı girin. Bu bilgileri yazarken potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmeye çalışın.
Dilerseniz bu ekranın sağ kısmında bulunan panelden, reklamın canlı olarak nasıl görüldüğünü tespit edebilirsiniz. Unutmayın Google Adwords kampanyaları için en fazla 80 karakter girebilirsiniz.
Google Adwords Kampanya Ayarları
Google adwords kampanya ayarlarını nasıl kullanacağınızı bilirseniz, dijital pazarlamanın hem en etkili hem de en ucuz yöntemlerinden bir tanesini ele geçirmiş olursunuz. Eğer pazarlama alanında faaliyet gösteriyorsanız, Google Adwords kampanya ayarlarını mutlaka bilmeniz gerekir. Hatta bir uzman desteği alırsanız daha iyi olur.