Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

99 0

Google Adwords kalite puanı, verilen reklamların kalite ve konu ile ilgili olma durumuna göre, Google tarafından yapılan bir çeşit değerlendirmedir. Bu değerlendirmenin sonucunda alınan puan 1 ile 10 arasıdır. Google’ın yapay zeka algoritmasını kullanarak verdiği değer yükseldikçe, reklamın erişilebilirliği artar ve amacını daha iyi bir şekilde yerine getirir.

Google Adwords Ne İşe Yarar?

Google, şu dönemde dünyanın en gelişmiş arama motorudur. Her saat milyonlarca kişinin sorularına yanıt aramasına yardımcı olan Google’da, seçtiğiniz anahtar kelimeleri kullanarak reklamlarınızın yayımlandığı ve reklam başına ücretlendirildiğiniz platforma Google Adwords denir. Google Qulality Score yani kalite puanı ise, reklamınızın arama sonuçları içindeki sıralamasını belirler. Sitenizin reklamını yapmanın en ucuz ve en güvenilir yolu olan bu platform, aynı zamanda kendi anahtar kelimelerinizi seçme özgürlüğü sayesinde her türden sitenin ilgisini çekmektedir.

Google Adwords Çalışma Prensibi

Google Adwords kalite puanı nedir, sorusunun yanıtı şudur: Google’da arama yapa kullanıcının reklam verdiğiniz siteyi kaçıncı sırada göreceğini belirleyen bir çeşit skordur.

Sistem, reklamınız için belirlediğiniz anahtar kelimenin Google’da aratılmasıyla aktive olur. Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi aratan kullanıcı, sitede arama butonunu kullandığında arama sonuçları içerisinde verdiğiniz reklam görünür. Kenarında “Reklam” ibaresi ile görünen sitenize müşteri giriş yaptığında Google tarafından ücretlendirilirsiniz. Siteniz bu reklam ibaresi yoluyla ziyaretçi kabul etmediği sürece ücretlendirilmezsiniz. Google Adwords kalite puanı da burada devreye girer. Google, Adwords ara yüzünde reklamlarınıza 1 ile 10 arası puan verir.

Sitede, belirlediğiniz anahtar kelime ile arama yapan bir müşterinin sizin reklamınızı kaçıncı sırada göreceğini belirleyen en önemli unsur  Adwords kalite puanıdır. Reklamınızın sıralaması belirlenirken, açık arttırma usulü belirlenen tıklama başı fiyat teklifi ile Google Ads kalite puanının toplamı ile bir skor oluşturulur. Bu skora bağlı olarak reklamınız diğer arama sonuçları içinde üstlerde ya da altlarda gösterilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Adwords Kullanımının Yararları

Gelişen teknoloji ile birlikte internet üzerinden de reklam verebilme imkanı doğmuş hatta internette çok kullanılan sitelere ve arama motorlarına verilen reklamlar, diğer reklam platformlarından daha verimli hale gelmiştir. Buradan yola çıkılarak Google Arama Motoruna verilen reklamların, günlük milyonları aşan kullanıcı sayısı nedeniyle, birçok reklam platformuna göre erişimleri daha yüksektir. Bunun dışında Google Adwords kullanımının yararları şu şekilde sıralanabilmektedir:

Ucuz: Bu uygulamada fiyatı etkileyen etmen tıklanma başına vereceğiniz maksimum ücrettir. Açık arttırma usulü belirlenen fiyat, bu kadar yüksek bir erişime ulaşan bir reklam politikasına göre hayli düşük seviyededir.

Hızlı: İnternet ortamının en güzel yanlarından olan hız, burada da kendini göstermektedir. Google Adwords hesabı oluşturup, faturalandırma ve ödeme bilgilerini girmeniz ve reklamınızı vermeniz sadece saatler sürer. Google, reklamınızı anında yayınlayarak sizi bekleme zahmetinden kurtarır. Yasal olarak faturalı bir şekilde yapılan bu reklam verme işleminde tıklama durumunun istatistiğini de beklemeden, anında öğrenirsiniz.

Ölçülebilir: Birden fazla anahtar kelime verdiniz. En çok hangisi tıklandı? Google’da alanınız ile ilgili en fazla hangi kelimeler aranıyor? Kaç tıklama aldınız? Tıklama başına verdiğiniz fiyata göre ne kadar harcadınız? Tüm sorularınızın yanıtını istatistik bölümünden görebilir, hesabınızın erişim sayısını ve erişen kullanıcıların sitenizin en çok hangi bölümde vakit geçirdiğini, dolayısıyla en fazla hangi ürünlerinizin rağbet gördüğünü takip edebilirsiniz.

Reklamınızın Daha Üst Sıralara Çıkması İçin Yapmanız Gerekenler

Ne fazla teklif vermeniz, ne de büyük şirketler arasında yer almanız Google reklamlarında üst sıralarda olmanız için yeterlidir. Bunu sağlamak için iyi reklam vermeli ve anahtar kelime seçimini doğru yapmalısınız. Bu sayede üst sıralara çıkmada tek kriter olan Google reklamları kalite puanını yükseltebilirsiniz.

5

Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

Google Adwords kalite puanı, verilen reklamların kalite ve konu ile ilgili olma durumuna göre, Google tarafından yapılan bir çeşit değerlendirmedir. Bu değerlendirmenin sonucunda alınan puan 1 ile 10 arasıdır. Google’ın yapay zeka algoritmasını kullanarak verdiği değer yükseldikçe, reklamın erişilebilirliği artar ve amacını daha iyi bir şekilde yerine getirir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder