Google Adwords Kalite Puanı Arttırma Stratejileri

1200 0

Google Adwords kalite puanı arttırma stratejileri reklam grubu bazında ve anahtar kelime kalitesi alanında incelenmelidir. Adwords, verilen reklamın arama sonuçları arasındaki sırasını kalite puanına göre verir. Kalite puanının düşük olması, verdiğiniz reklamın işlevsizleşmesine neden olabilmektedir. Bunun olmaması için reklamınızı kaliteli, isabetli anahtar kelimeler kullanarak hazırlamalısınız. Adwords kalite puanı nasıl arttırılır sorusunun yanıtı makalemizde bulunmaktadır.

Google Adwords Kalite Puanı Hesaplama Şekli

Adwords, belirli göstergeler yardımıyla kalite puanınızı hesaplamaktadır. Bu hesaplama şeklinin bilinmesi, Adwords kalite puanı arttırma stratejilerinin mantıklı kullanılması için bilinmelidir. Adwords kalite puanı hesaplama göz önünde bulundurduğu göstergeler şu şekilde sıralanabilir:

  • Beklenen tıklanma oranı: Doğru anahtar kelime seçilerek arttırılacak olan bu gösterge, seçilen anahtar kelimenin daha önce ne kadar tıklandığına göre bir tıklanma beklentisi getirir.
  • Reklam alaka düzeyi: anahtar kelimenizin reklam ile uygunluğudur.
  • Açılış sayfası deneyimi: açılış sayfanızın, sayfayı açan kullanıcı bazında değerlendirilmesidir. Bunda açılış hızı, şeffaflık gibi kriterler etkilidir.

Anahtar Kelime Seviyesinde Google Adwords Puanını Yükseltmek

Anahtar kelimenin uygunluğu, 1-10 arası değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunu, kalite hesabınızın puanı sütunundan görüntüleyebilirsiniz. Puanınızı arttırmak için;

  • Gösterim payınızı kontrol edin. Alabileceğiniz maksimum gösterim payınızın, bütçe veya yanlış kelime seçimi gibi nedenlerle azalması durumunda Google kalite puanınız düşer. Potansiyel görüntülenmeye yaklaşmak hedeftir.
  • Tetiklenen kelime sayısına yenilerini ekleyin. Bunun için en uygun kelimeleri seçen uygulamaları kullanarak yeni anahtar kelimeleri ekleyebilir, bu sayede erişiminizi arttırabilirsiniz.
  • Tıklama oranlarını inceleyin. Hangi anahtar kelimeniz fazla tıklanıyorsa onu öne çıkarıp diğerlerini silmeyi deneyin.

Kalite Puanının Reklam Grubu Seviyesinde İncelenmesi

Anahtar kelimelerin doğru şekilde konumlanması ve kullanıcıları sizin sayfanıza yönlendirmesi için Google, spesifik reklam grupları oluşturur. Burada daha yüksek erişim elde edilebilmesi için, reklam verilen sitenin içindeki tanıtımlarda, kullanılan anahtar kelimelerin ve türetilmiş hallerinin kullanılması gereklidir. Reklam metinlerindeki anahtar kelimeler, reklamı yapılan sitenin alanı ile ilgili olmalı, reklam başlıklarında anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

Hesap Seviyesinde İncelenen Kalite Puanı

Kalite puanının hesap düzeyinde incelenmesi, anahtar kelimelerle geçmişte edinilen başarının sonucudur. Bunu yükseltmek için yapılacak işlemler şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Kampanya ayarlarını kontrol edin. Tıklanma istatistiklerini kontrol ederken, tıklanma oranının düşük olduğu saatleri ve bölgeleri belirleyin. Bu saatlerde sitenizde duyuracağınız kampanyaların kullanıcılara ulaşmamasını göz önüne alarak, en fazla kullanıcının sitenizde olduğu saatlerde kampanya duyurularınızı yapın.
  • Hesabınızda bulunan düşük performanslı kampanyaları kaldırın. Bu sayede sitenizin güvenilirliği artacak ve kullanıcıya sürekli olarak güncellendiği hissini verecektir.
  • Adwords ve SEO kurallarına dikkat edin. Kullanılan anahtar kelimelerin kalitesini ve sitenizdeki tanıtımlar içindeki yerini iyi ayarlayın.

Açılış Sayfası Kalite Puanı

Kullanıcılar için oldukça önemli olan açılış sayfasının bazı özellikler, puanınızın artmasına ya da azalmasına neden olur. Bu özellikler şunlardır:

  • Sayfanın açılış hızı: sayfanın hızlı açılmaması, çoğu kullanıcının henüz sayfanızı görmeden kapatmasına neden olur. Bu nedenle sayfa açılış hızını arttıracak uygulamalar edinmelisiniz.
  • Mobil cihazlara uygunluk: Siteniz mobil cihazlardan da ulaşılabilir olmalıdır. Bunun için mobil uyumlu bir site planlamalısınız.
  • Orijinallik: Sitenizin açılışının başka sayfalara benzerliği, kullanıcı açısından eksi puan oluşturacaktır.
  • Açıklamalar: Sayfanızın kapağında işletmenizi, işinizi, amacınızı, ürününüzü net şekilde açıklamalısınız.
  • Pop-upları kapatın: Fazla reklam gösteriminden uzak durun. Çoğu kullanıcı, bir sitenin açılışında reklam görür görmez siteden ayrılmaktadır. Bu durum, müşteri nezdinde sitenizi değersiz hale getirecek, dolayısıyla Google Adwords puan arttırma girişimlerinizi başarısız kılacaktır.
5

Google Adwords Kalite Puanı Arttırma Stratejileri

Google Adwords kalite puanı arttırma stratejileri reklam grubu bazında ve anahtar kelime kalitesi alanında incelenmelidir. Adwords, verilen reklamın arama sonuçları arasındaki sırasını kalite puanına göre verir. Kalite puanının düşük olması, verdiğiniz reklamın işlevsizleşmesine neden olabilmektedir. Bunun olmaması için reklamınızı kaliteli, isabetli anahtar kelimeler kullanarak hazırlamalısınız. Adwords kalite puanı nasıl arttırılır sorusunun yanıtı makalemizdedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
2 (1 Oy)

    Yorum Gönder