Google Adwords İle E-Ticaret Sitelerinin Yatırım Getirisini Arttırmanın Yolları

859 0

Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin yatırım getirisini arttırmanın yollarına bakıldığında; Google Adwords ve Google Analytics aracılığı ile hedef kitle analiz edilerek başlanması gereklidir. Ardından e-ticaret sitesinin tasarımına ve içeriğine önem verilmelidir. Google Adwords’ün dönüşüm takibi özelliği aracılığı ile web sitesinin içeriğinde kullanılacak olan anahtar kelimelerin dönüşümünün ne olduğu tespit edilebilmektedir. Bu sayede reklam harcamaları yaparken; hangi kitleye yönelik, hangi kelimeler ile ve hangi saatlerde reklam verilmesi gerektiği tespit edilebilmektedir.

E-Ticaret Siteleri ve Hedef Kitle

E-ticaret siteleri için hedef kitleyi tanımak oldukça önemlidir. Öncelikle hedef kitle ile ilgili bilgi edinilmelidir. Hedef kitle ile ilgili erişilmesi gereken bilgiler şunlardır:

  • Adres bilgileri
  • Web sitesine giriş yaptıktan sonra hangi sayfalarda daha fazla vakit geçirdiği
  • Hangi ürünlere daha uzun süre baktığı
  • Hangi ürünleri satın almadan siteden çıkış yaptığı
  • Yorumlarını takip ettiği ürünler
  • Hangi mecra aracılığı ile reklama tıklayarak web sitesine giriş yaptığı
  • Hangi ürünleri satın aldığı
  • Satın aldığı ürünlere benzer ürünlerin fiyat aralıkları, teslimat süreleri

Hedef kitle ile ilgili olabildiğince veri toplanmalıdır. Ardından toplanan verilerin anlamlandırılması gereklidir. Hangi müşterilere hangi ürün teklifleri ile gidilmesi gerektiği veri anlamlandırma aşamasında belirlenmektedir. Hedef kitle ile ilgili veri anlamlandırması yapıldıktan sonra test aşamasına geçilmelidir.

Hedef kitleye e-ticaret sitesindeki ürünler ile ilgili çeşitli mesajlar gönderilmelidir ve sonrasında hedef kitlenin bu mesajlara yaklaşımı tartılmalıdır. Hangi mesajları okudukları, hangi mesajların linklerine baktıkları, hangi yaş grubunun hangi mesajlara daha çok ilgi gösterdiği gibi bilgiler edinilmelidir. Bu şekilde hedef kitleye e-ticaret sitesinde daha fazla satış yapılabilmektedir. Google Adwords reklam çalışmalarından da daha fazla verim alınabilmektedir.

E-Ticaret Sitelerinin Yatırım Getirisini Arttırmak İçin Uzmanlarla Çalışmanın Önemi

Google Adwords yatırım getirisi nasıl arttırılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; e-ticaret sitesinin yatırım getirilerini arttırmak için uzmanlar ile çalışmak oldukça avantajlıdır. Reklam araçlarına hakim, kullanıcı davranışlarını analiz edebilen ve Google Adwords kullanımı konusunda bilgili uzmanlar ile çalışıldığında; kullanıcı deneyimini arttırmak için doğru yolların izlenmesi daha kolay olmaktadır. Ayrıca karşılaşılabilecek problemler ile ilgili doğru çözümler anında alınabilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

E-Ticaret Sitelerinin Pazar Stratejileri

Google Adwords yatırım getirisinin arttırılabilmesi için e-ticaret sitelerinin Pazar stratejilerini buna göre belirlemeleri gereklidir. Herhangi bir pazarda rekabete girmek isteyen bir e-ticaret sitesinin mutlaka diğer e-ticaret sitelerinden farklı olması gereklidir. Piyasaya sürdüğü ürün, ürünlerinin fiyatı veya hedef kitlesi konusunda farklılaşmaya gitmesi gereklidir. Ayrıca daha da büyüyebilmeleri için Pazar yerleri ile entegre olmaları gereklidir. Yani Hepsiburada, Amazon, N11 gibi e-ticaret siteleri üzerinden de satış yapmalılardır. Bu e-ticaret sitelerinden yaptıkları satışlar, kendi e-ticaret sitelerine müşteri çekebilmelerini sağlamaktadır ve bu sayede satışları olumlu etkilenmektedir.

E-Ticaret Siteleri ve SEO

E-ticaret sitelerinin yatırım getirisinin arttırılabilmesi için ve Google Adwords reklamlarından daha fazla verim alabilmeleri için sitelerinin SEO uyumlu olması gereklidir. SEO uyumlu bir e-ticaret sitesine sahip olmak için ise yapabilecekleri şunlardır:

  • Ticaretini yaptıkları ürünler ile ilgili doğru anahtar kelimeleri bulmaları gereklidir. Ayrıca satışı yapılan ürünler ile ilgili uzun kuyruklu anahtar kelimelerin de tespit edilerek kullanılması gereklidir.
  • Ürün sayfalarında bulunan görsellerin ve metinlerin optimize edilmesi gereklidir.
  • E-ticaret sitesine kaliteli ve doğal backlinkler eklenmelidir.
  • Sitenin tasarımının kullanıcı dostu bir şekilde hazırlanması gereklidir.
  • Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin yatırım getirisini arttırmak için siteye eklenen içeriklerin güncel olması gereklidir.
5

Google Adwords İle E-Ticaret Sitelerinin Yatırım Getirisini Arttırmanın Yolları

Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin yatırım getirisini arttırmanın yollarına bakıldığında; Google Adwords ve Google Analytics aracılığı ile hedef kitle analiz edilerek başlanması gereklidir. Ardından e-ticaret sitesinin tasarımına ve içeriğine önem verilmelidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder