İçindekiler
Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin yatırım getirisini arttırmanın yollarına bakıldığında; Google Adwords ve Google Analytics aracılığı ile hedef kitle analiz edilerek başlanması gereklidir. Ardından e-ticaret sitesinin tasarımına ve içeriğine önem verilmelidir. Google Adwords’ün dönüşüm takibi özelliği aracılığı ile web sitesinin içeriğinde kullanılacak olan anahtar kelimelerin dönüşümünün ne olduğu tespit edilebilmektedir. Bu sayede reklam harcamaları yaparken; hangi kitleye yönelik, hangi kelimeler ile ve hangi saatlerde reklam verilmesi gerektiği tespit edilebilmektedir.
E-ticaret siteleri için hedef kitleyi tanımak oldukça önemlidir. Öncelikle hedef kitle ile ilgili bilgi edinilmelidir. Hedef kitle ile ilgili erişilmesi gereken bilgiler şunlardır:
Hedef kitle ile ilgili olabildiğince veri toplanmalıdır. Ardından toplanan verilerin anlamlandırılması gereklidir. Hangi müşterilere hangi ürün teklifleri ile gidilmesi gerektiği veri anlamlandırma aşamasında belirlenmektedir. Hedef kitle ile ilgili veri anlamlandırması yapıldıktan sonra test aşamasına geçilmelidir.
Hedef kitleye e-ticaret sitesindeki ürünler ile ilgili çeşitli mesajlar gönderilmelidir ve sonrasında hedef kitlenin bu mesajlara yaklaşımı tartılmalıdır. Hangi mesajları okudukları, hangi mesajların linklerine baktıkları, hangi yaş grubunun hangi mesajlara daha çok ilgi gösterdiği gibi bilgiler edinilmelidir. Bu şekilde hedef kitleye e-ticaret sitesinde daha fazla satış yapılabilmektedir. Google Adwords reklam çalışmalarından da daha fazla verim alınabilmektedir.
Google Adwords yatırım getirisi nasıl arttırılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; e-ticaret sitesinin yatırım getirilerini arttırmak için uzmanlar ile çalışmak oldukça avantajlıdır. Reklam araçlarına hakim, kullanıcı davranışlarını analiz edebilen ve Google Adwords kullanımı konusunda bilgili uzmanlar ile çalışıldığında; kullanıcı deneyimini arttırmak için doğru yolların izlenmesi daha kolay olmaktadır. Ayrıca karşılaşılabilecek problemler ile ilgili doğru çözümler anında alınabilmektedir.
Google Adwords yatırım getirisinin arttırılabilmesi için e-ticaret sitelerinin Pazar stratejilerini buna göre belirlemeleri gereklidir. Herhangi bir pazarda rekabete girmek isteyen bir e-ticaret sitesinin mutlaka diğer e-ticaret sitelerinden farklı olması gereklidir. Piyasaya sürdüğü ürün, ürünlerinin fiyatı veya hedef kitlesi konusunda farklılaşmaya gitmesi gereklidir. Ayrıca daha da büyüyebilmeleri için Pazar yerleri ile entegre olmaları gereklidir. Yani Hepsiburada, Amazon, N11 gibi e-ticaret siteleri üzerinden de satış yapmalılardır. Bu e-ticaret sitelerinden yaptıkları satışlar, kendi e-ticaret sitelerine müşteri çekebilmelerini sağlamaktadır ve bu sayede satışları olumlu etkilenmektedir.
E-ticaret sitelerinin yatırım getirisinin arttırılabilmesi için ve Google Adwords reklamlarından daha fazla verim alabilmeleri için sitelerinin SEO uyumlu olması gereklidir. SEO uyumlu bir e-ticaret sitesine sahip olmak için ise yapabilecekleri şunlardır:
Google Adwords İle E-Ticaret Sitelerinin Yatırım Getirisini Arttırmanın Yolları
Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin yatırım getirisini arttırmanın yollarına bakıldığında; Google Adwords ve Google Analytics aracılığı ile hedef kitle analiz edilerek başlanması gereklidir. Ardından e-ticaret sitesinin tasarımına ve içeriğine önem verilmelidir.