Google Adwords Hedef Kitle Belirleme

1948 1

Google Adwords hedef kitle belirlemesi, Google üzerinden reklam vermek isteyen kişilerin verecekleri reklamları en alakalı sonuçlarla bağdaştırarak hedef kitlesine ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kitle hedefleme, iş verenlerin sahip olduğu reklamların gösterileceği kişileri ya da kitleyi daha detaylı ve hassas yöntemler kullanılarak seçmesine yardımcı olan oldukça önemli bir sistemdir. Buna göre kişiler;

  • Google Adwords Editör’de mevcut kitleleri indirebilir,
  • Görüntüleyebilir,
  • Aynı zamanda atayabilirler.

Bunun yanı sıra işletme sahipleri aynı zamanda;

  • Yeniden pazarlama listelerini,
  • Özel kombinasyon listelerini,
  • Hayattaki önemli olayları,
  • İlgi alanı kategorilerini hedefleyebilmektedirler.

Bu sayede tam anlamıyla işletme sahiplerini reklamlarının ilgili arama yapan kişilere ulaşmasını sağlayan sistem aynı zamanda işletmelerin milyonlarca kişiye ulaştırır.

Google Adwords Kitle Atama İşlemi Nasıl Yapılır?

Google Adwords kitle atama işlemleri, özellikle şirketlerin reklam verdikleri anda belirledikleri kitleye göre reklamlarının ulaşmasını sağlamaktadır. Buna göre kitle atama işlemleri aşağıda verilen şu işlemler takip edilerek yapılmaktadır;

  • Açılan hesap ağacı kısmından, iş verenlerin kitle atayacakları reklam grupları seçilir,
  • Tür listesinde açılan “Anahtar Kelimeler ve Hedefleme” sekmesi tıklanır,
  • Sonrasında ekranda yer alan “Kitleler” kısmı tıklanır,
  • Açılan sistemde veri görünümünde “Kitle Ekle” tıklanır.
  • Kitle ekle kısmında gelen kitle seçeneklerinden bir kitle seçilir ve sonrasında “Tamam” sekmesine tıklanır.

Yukarıda verilen adımlar hedef kitle ataması yapmak için uygulanması gereken adımlardır. Bunun yanı sıra isteyen kişiler düzenleme panelindeki kitleler için şu adımları da uygulayabilirler;

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Maksimum BGBM, maksimum TBM: kişilerin reklam grubu varsayılan tekliflerini kullanmak için boş bırakmaları gereken alanlardır. (Maks. BGBM – Maks. TBM)
  • Teklif ayarlama durumu: -90’la +900 de dahil edilerek bu değerler arasında bir teklif ayarlamaları girilir.
  • Nihahi URL: İş verene ait reklamın nihahi URL’sini kullanmak için bu alan sistem üzerinde boş bırakılarak devam edilir.
  • Durum

Yukarıda verilen adımlar düzenleme panelinde yer alan kitleler için isteğe bağlı olarak yapılabilen ayarlamalardır. Buna göre yukarıda verilen ayarlamalar yapılarak kitle atama işlemleri gerçekleştirilebilir.

Birden Çok Kitle Atama İşlemleri

Birden çok kitle atama işlemi yapmak isteyen kişiler; listeleri, “Kitleler” de yer alan birden fazla değişiklik yapma aracını kullanarak ya da mevcut bir CSV dosyası ile içe aktarabilmektedirler. Birden çok kitle atama işlemleri örneğine göz atmak için aşağıda verilen reklam grupları incelenebilir. Buna göre birden çok kitle atama işlemleri örneği şu şekildedir;

KampanyaReklam GrubuHaberler
1.kampanya1.reklam grubuHaberler
1.kampanya2.reklam grubuHaberler

Yukarıda verilen örnek içe aktarma işlemi, iki reklam grubuna da haberlerle ilgili alan kategorisini ekler.

Bilinmeyen Kitleleri Toplu Olarak İçe Aktarmaya Yönelik İpuçları

Bilinmeyen kitleleri toplu olarak içe aktarma, içe aktarma işlemine dahil edilen her kitle hazır olarak bulunan Google Ads hesabında mutlaka mevcut bir kullanıcı listesiyle eşlemelidir. Mevcut bir kullanıcı listesiyle eşleşmeyen durumlarda sistem üzerinde yer alan ilgi alanı kategorilerinden biriyle eşleşmelidir.

Bilinmeyen Kitle Hatası

Bilinmeyen kitle hatası genelde, Google Ads Editör tarafından atanmak isteyen bir kitlenin ne hesap için bir kullanıcı listesi ya da önceden tanımlanmış olan bir ilgi alanı kategorisi olduğunu algılarsa verilen içer aktarıldığı zaman verilerin mevcut satırında bilinmeyen kitle hatası meydana gelir. Bunun yanı sıra kişiler, bir kitleyi bir reklam grubuna yalnızca bir kez eklemelidirler. Eğer aynı kitle bir reklam grubu içinde birden fazla listelenmişse editör sadece ilk satırı görür ve buna göre işler. Diğer satırları yinelendiği için yok sayar ve bu da yinelenen kitle uyarı mesajının verilmesine neden olur.

5

Google Adwords Hedef Kitle Belirleme

Google Adwords hedef kitle belirlemesi, Google üzerinden reklam vermek isteyen kişilerin verecekleri reklamları en alakalı sonuçlarla bağdaştırarak hedef kitlesine ulaşmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda kitle hedefleme, iş verenlerin sahip olduğu reklamların gösterileceği kişileri ya da kitleyi daha detaylı ve hassas yöntemler kullanılarak seçmesine yardımcı olan oldukça önemli bir sistemdir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder

    blog çok iyi.emeğinize sağlık

    Mustafa Ulusoy 13/10/2019