İçindekiler
Google Adwords görüntülü reklamlar Google’e ait olan Youtube, Gmail gibi mecraların yanında Google’ye ait olmayan binlerce web sitesinde yayınlanmaktadır. BBC ve NYT gibi Google dışındaki sitelerin de reklamlarını karşılayan Adwords, son derece niş konularda yazan bloglara da reklam verebilmektedir. Pano şeklinde hazırlanan reklamlarınızı haber sitelerinden mail kutularına, her mecraya gönderebilir, bu sayede müşteri yelpazenizi geliştirebilirsiniz.
Göz alıcı reklam panoları sayesinde müşterilerin ilgisini çekebilir, daha fazla potansiyele sahip olabilirsiniz. Bununla bağlantılı olarak Adwords görüntülü reklamların sağladığı bazı kolaylıklar şunlardır:
Milyonlarca web sitesi ve Google arama sonuçları nedeniyle dünyada kullanıcıların %90’ına ulaşabilen Adwords görüntülü reklamlar, bu seviyedeki erişim özellikleri ile en iyi reklam platformu olmaya adaydır. Ancak bu konuda daha fazla başarıya ulaşabilmek için site hedefleme alanında daha bilgili olmak ve hedef kitlenin online olabileceği siteleri tercih etmek gereklidir. Uygun hedef site belirlemesi için yapılması gerekenler şunlardır:
Google aramalarında görünen reklamların yanı sıra görüntülü reklam ağındaki siteler de çarpıcı görüntülü reklamlar ile kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedeflemektedir. Müşterilerin ilgisini çekmek için kullanılabilecek görüntülü reklam çeşitleri şu şekildedir:
Potansiyel müşterilere ulaşmanın en kolay yolu olan görüntülü reklamları ile müşteriniz o an ürünü almasa veya reklamın üzerine tıklayıp sitenize giriş yapmasa bile, sizin ürünlerinize ilgi gösterebilecek profildeki insanlara ulaşma ve daha sonra dönüş alma şansına sahip olursunuz. Böylece daha geniş bir kitleye ulaşır, seçici algı kavramını kullanarak sitenize müşteri çekersiniz. Bunun yanında bu reklamlar, arama sonuçları ile ulaşılabilecek reklamlar sınırının üzerine çıkar. Site içlerine sızarak kullanıcıların ilgi alanına girer.
Satışa yönelik kampanyalar oluşturarak müşterilerinizin ürün beğenmenin dışında direkt olarak alışveriş yapmak için sitenize gelmesini sağlayabilirsiniz.
Göz aşinalığı ile marka bilinirliğinizi arttırabilir, aynı zamanda kalitenizi anlatma fırsatı bulabilirsiniz.
Müşteri bağlılığı oluşturabilirsiniz. Bunun için siteye müşteri çeken kullanıcılara özel indirim çeki gibi kampanyaları kullanabilirsiniz. Müşteri sadakatinin yüksek olması, yani aynı IP adresine sahip bilgisayar ile sitenize giriş yapılması, kalite puanınızı arttırır. Böylece Adwords görüntülü reklamlar amacına ulaşmış olur.
Google Adwords Görüntülü Reklamlar
Google Adwords görüntülü reklamlar Google’e ait olan Youtube, Gmail gibi mecraların yanında Google’ye ait olmayan binlerce web sitesinde yayınlanmaktadır. BBC ve NYT gibi Google dışındaki sitelerin de reklamlarını karşılayan Adwords, son derece niş konularda yazan bloglara da reklam verebilmektedir. Pano şeklinde hazırlanan reklamlarınızı haber sitelerinden mail kutularına, her mecraya gönderebilir, bu sayede müşteri yelpazenizi geliştirebilirsiniz.