Google Adwords Görüntülü Reklamlar

65 0

Google Adwords görüntülü reklamlar Google’e ait olan Youtube, Gmail gibi mecraların yanında Google’ye ait olmayan binlerce web sitesinde yayınlanmaktadır. BBC ve NYT gibi Google dışındaki sitelerin de reklamlarını karşılayan Adwords, son derece niş konularda yazan bloglara da reklam verebilmektedir. Pano şeklinde hazırlanan reklamlarınızı haber sitelerinden mail kutularına, her mecraya gönderebilir, bu sayede müşteri yelpazenizi geliştirebilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağının Yararları

Göz alıcı reklam panoları sayesinde müşterilerin ilgisini çekebilir, daha fazla potansiyele sahip olabilirsiniz. Bununla bağlantılı olarak Adwords görüntülü reklamların sağladığı bazı kolaylıklar şunlardır:

  • Yeni müşterilere ulaşım: Satın alma döngüsünün işleyiş prensibinde var olan algıda seçiciliği, Google ile işbirliği yaparak kullanabilirsiniz. Google, kullanıcılarının ilgi alanlarına ve arama geçmişine göre alternatif reklamlar sunduğundan, reklamınızın ilgi çekmesi ve hedef kitleye ulaşması muhtemeldir.
  • Reklamlarınızın gösterileceği mecraları belirleyebilme: Reklamlarınızın nerelerde, hangi mecralarda görüntülenebileceğine siz karar verebilirsiniz. Google reklamlarınız için uygun sayfa türlerini, web sitelerini ve kitleleri kendiniz seçebilirsiniz.
  • Dikkat çekici olma: Görsel materyallere, yazılı materyallerden daha fazla ilgi duyan ve görsel materyalleri daha iyi hatırlayan insan beyninin bu işleme özelliğinden faydalanın. Resim, müzik, video gibi birçok seçeneği değerlendirebileceğiniz bu reklamlar hem dikkat çekici, hem akılda kalıcı olacaktır.

Görüntülü Reklam Ağında Erişim

Milyonlarca web sitesi ve Google arama sonuçları nedeniyle dünyada kullanıcıların %90’ına ulaşabilen Adwords görüntülü reklamlar, bu seviyedeki erişim özellikleri ile en iyi reklam platformu olmaya adaydır. Ancak bu konuda daha fazla başarıya ulaşabilmek için site hedefleme alanında daha bilgili olmak ve hedef kitlenin online olabileceği siteleri tercih etmek gereklidir. Uygun hedef site belirlemesi için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Adwords’ün içerik odaklı hedefleme yöntemi ile Google, seçeceğiniz anahtar kelimelere en uygun site erişimini sağlayacaktır. Google, bu özelliği ile Adwords görüntülü reklamlarınızı, hedef kitlenizin erişimine uygun sayfalarda konumlandırır.
  • Belirli siteleri ve sayfaları seçmek, Ads görüntülü reklam ağında öne geçmenize yardımcı olur.
  • Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili olduğu düşünülen kullanıcıları bulun. Sitenizi önceden de ziyaret etmiş kullanıcılara ulaşabilmek için uygun kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Google Görüntülü Reklam Ağındaki Reklam Türleri

Google aramalarında görünen reklamların yanı sıra görüntülü reklam ağındaki siteler de çarpıcı görüntülü reklamlar ile kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedeflemektedir. Müşterilerin ilgisini çekmek için kullanılabilecek görüntülü reklam çeşitleri şu şekildedir:

  • Metin reklamları
  • Resim reklamları
  • Zengin medya reklamları (animasyonlar)
  • Videolu reklamlar

Görüntülü Reklam Ağı Kullanım Amaçları

Potansiyel müşterilere ulaşmanın en kolay yolu olan görüntülü reklamları ile müşteriniz o an ürünü almasa veya reklamın üzerine tıklayıp sitenize giriş yapmasa bile, sizin ürünlerinize ilgi gösterebilecek profildeki insanlara ulaşma ve daha sonra dönüş alma şansına sahip olursunuz. Böylece daha geniş bir kitleye ulaşır, seçici algı kavramını kullanarak sitenize müşteri çekersiniz.  Bunun yanında bu reklamlar, arama sonuçları ile ulaşılabilecek reklamlar sınırının üzerine çıkar. Site içlerine sızarak kullanıcıların ilgi alanına girer.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Satışa yönelik kampanyalar oluşturarak müşterilerinizin ürün beğenmenin dışında direkt olarak alışveriş yapmak için sitenize gelmesini sağlayabilirsiniz.

Göz aşinalığı ile marka bilinirliğinizi arttırabilir, aynı zamanda kalitenizi anlatma fırsatı bulabilirsiniz.

Müşteri bağlılığı oluşturabilirsiniz. Bunun için siteye müşteri çeken kullanıcılara özel indirim çeki gibi kampanyaları kullanabilirsiniz. Müşteri sadakatinin yüksek olması, yani aynı IP adresine sahip bilgisayar ile sitenize giriş yapılması, kalite puanınızı arttırır. Böylece Adwords görüntülü reklamlar amacına ulaşmış olur.

5

Google Adwords Görüntülü Reklamlar

Google Adwords görüntülü reklamlar Google’e ait olan Youtube, Gmail gibi mecraların yanında Google’ye ait olmayan binlerce web sitesinde yayınlanmaktadır. BBC ve NYT gibi Google dışındaki sitelerin de reklamlarını karşılayan Adwords, son derece niş konularda yazan bloglara da reklam verebilmektedir. Pano şeklinde hazırlanan reklamlarınızı haber sitelerinden mail kutularına, her mecraya gönderebilir, bu sayede müşteri yelpazenizi geliştirebilirsiniz.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder