Google Adwords Görüntülü Reklam Boyutları

1102 0

Google Adwords görüntülü reklam boyutları, reklam verecek olan kişinin seçimine göre envanterler arasından belirlenmektedir. Boyut seçiminde kişinin mutlaka öncelikli olarak popüler olan görüntülü reklam boyutlarını incelemesi gereklidir. Çünkü popüler olanları kullanması reklam verecek olan kişinin reklamdan daha fazla verim alabilmesini sağlamaktadır. Kişinin Google Adwords’te reklamını oluşturmadan önce; seçeceği boyutun, dosya biçiminin yer aldığı bir resim dosyası oluşturması gereklidir.

En Yüksek Performans Gösteren Reklam Boyutları Nelerdir?

En yüksek performans gösteren reklam boyutlarından bazıları şunlardır:

  • 300×250 boyutundaki görüntülü reklamların adı orta boy dikdörtgendir. Metin içeriğine veya makalelerin sonuna yerleştirilen bir reklam türüdür ve sık kullanılmaktadır.
  • 336×280 boyutundaki görüntülü reklamların adı büyük dikdörtgendir. Makalelerin sonuna koyulan bu reklamlar, makalenin içeriğine de koyulabilmektedir. Reklam verenler bu boyuttaki reklam envanterine sık sık rastlamaktadır.
  • 728×90 boyutundaki görüntülü reklamların adı leaderboarddur. Bu boyuttaki reklamlardan iyi performans alabilmek için, reklamları içeriğin üst kısmına ya da forum sitelerine yerleştirmek gereklidir.
  • 300×600 boyutundaki görüntülü reklamların adı yarım sayfadır. Oldukça geniş bir alanı kaplayan bir reklam boyutu olduğu için reklam veren kişilerin markaları için tercih ettikleri bir boyuttur.

Desteklenen Diğer Reklam Boyutları Nelerdir?

Desteklenen diğer reklam boyutlarından bazıları şu şekildedir:

  • 320×50 olan reklam boyutunun adı mobil leaderboard’dur. Mobil cihazlar için optimize edilmiş olan bu boyuttaki görüntülü reklamlar, sayfanın alt kısmında kullanılmaktadır.
  • 468×60 boyutundaki görüntülü reklamların adı bannerdır. Fakat çok kullanışlı olmadıkları için genellikle tercih edilmezler.
  • 234×60 boyutundaki görüntülü reklamların adı yarım bannerdır. Küçük alanlara reklam sığdırmak istendiğinde, yarım bannerlar kullanılmaktadır. Ancak boyutu küçük olduğu için diğer reklamlara göre daha kötü bir performansı vardır.
  • 120×600 boyutundaki görüntülü reklamların adı dikeydir. Sınırlı sayıda var olan bu boyuttaki reklamlar, dar alanlara sığdırılması gereken reklamlar için idealdir.
  • 120×240 boyutundaki görüntülü reklamların adı dikey bannerdır. Çok tercih edilmese de küçük alanlar için kullanılabilecek bir boyuttur.

Bölgesel Reklam Boyutları Nelerdir?

Bölgesel olarak belirlenmiş Google Adwords görüntülü reklam ölçüleri şunlardır:

  • Rusya’da kullanılan görüntülü reklam boyutu 240×400’dür. Bu boyut dikey dikdörtgen sınıfında yer almaktadır.
  • İsveç ve Finlandiya’da popüler olarak kullanılan görüntülü reklam boyutu 980×120’dir. Bu boyutun adı panoramadır ve genellikle daha güzel durması için ana içeriğin üst kısmına yerleştirilmektedir.
  • İsveç’in panoramadan sonra en çok kullandığı görüntülü reklam boyutunun adı üçlü geniş ekrandır ve boyutları da 250×360’tır. Bu boyuttaki reklamlar genellikle web sayfalarının kenarlarına yerleştirilerek kullanılmaktadır.
  • Danimarka’da popüler olan görüntülü reklam boyutu 930×180’dir ve bu boyutun adı üst bannerdır. Daha fazla verim alabilmek adına ana içeriğin üst kısmına yerleştirilerek kullanılır.

HTML5 Reklamlar Nelerdir?

HTML5 reklamlar; her isteyen reklam verenin kullanabileceği reklam türlerinden biri değildir. Kişinin eğer hesabında bu reklamlar bulunmuyor ise kişinin talep göndererek alabileceği reklamlardır. Fakat kişinin bu reklamları alabilmesi için hesabının bazı şartları karşılıyor olması gereklidir. Bu şartlar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Kişinin belirlenen politikaya uyuyor olması ve bu konuda sicilinin oldukça temiz olması gereklidir.
  • Kişinin daha önceki ödemelerinde herhangi bir problem yaşamamış olması gereklidir.
  • Kişinin ömür boyu harcama tutarının üzerinde olması gereken miktar, 1000 ABD tutarı olarak belirlenmiştir.

Bu şartları sağlayan bir kişi eğer HTML5 reklamları için talepte bulunmuş ise; kendisine cevabın gelmesi için beklemesi gereklidir. Cevap kendisine bir e-posta güncellemesi olarak gelmektedir. E-posta geldikten sonra Google Adwords görüntülü reklamları kullanmaya kişi başlayabilmektedir.

5

Google Adwords Görüntülü Reklam Boyutları

Google Adwords görüntülü reklam boyutları, reklam verecek olan kişinin seçimine göre envanterler arasından belirlenmektedir. Boyut seçiminde kişinin mutlaka öncelikli olarak popüler olan görüntülü reklam boyutlarını incelemesi gereklidir. Çünkü popüler olanları kullanması reklam verecek olan kişinin reklamdan daha fazla verim alabilmesini sağlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder