Google Adwords Evrensel Uygulama Reklamları

58 0

Google Adwords evrensel uygulama reklamları; kişinin uygulamasının reklamını yaparak, uygulamayı daha fazla kişinin keşfetmesine ve bu uygulamayı yükleyerek kullanmalarına yardımcı olur. Evrensel Uygulama Reklamlarının kısaltması UAC’dir. Bu iş ile uğraşan pazarlamacılar, evrensel uygulama reklamlarından oldukça olumlu geri dönüşler almaktadır. Google mülklerinde yapılan bu uygulama reklamlarından; uygulama içi işlemlerin optimizasyonunu yapan kişiler, verilere göre ürün başına %140’tan fazla dönüşüm sağlamaktadır. Hedef kitleyi ne şekilde kullanacağını ve buna göre ortaya çıkan performansı nasıl yönlendirebileceğini ya da nasıl iyileştirebileceğini; kişinin doğru stratejiler ile tayin etmesi ile beraber, oldukça faydalı bir yöntemdir.

Google Adwords Evrensel Uygulama Reklamları Neden İşe Yarar?

Adwords evrensel uygulama reklamları; Adwords kampanyalarını oluşturma, optimize etme ve yönetimini sürdürme gibi konularda kişiye çok fazla zaman kazandırabilir. Çünkü bunlar reklam ögelerini, tekliflerini ve bütçelerini ayırmayı kişinin bir şey yapmasına gerek kalmadan otomatik olarak optimize ederek hedef YBM için maksimum yükleme hacmi sağlar. En büyük faydalarından biri ise; uygulamayı indirme ihtimali olan kullanıcıları tespit edebilmek adına, Google ağlarında uygulama tanıtımını ölçeklendirmesidir. Kişinin günlük hayatında kullandığı telefon veya tabletlerden Google Play, Google Arama ve YouTube gibi uygulamalarda; uygulamayı indirmesi için yükleme reklamları yapılmasını ayarlar.

Uygulama Reklamları İçin Pratik Bilgiler

Google Ads evrensel uygulama reklamları için bilinmesi gereken etkili birkaç yöntem şunlardır:

  • Kişinin uygulama reklamının kendisine maliyetinin ne olacağını bilmesi gereklidir. Önünü görebilmesi adına önemli bir durumdur. Dolayısı ile müşteri kitlesi için bir analiz yapıp, her bir uygulama kullanıcısının değerinin ne kadar olduğu ile ilgili bir hesaplama yapması gereklidir.
  • Reklam ile ilgili yapılan yüklemelerin ve ilişkilendirmelerin doğru takip edildiğinden emin olabilmek adına mutlaka Firebase Analytics kullanılmalıdır.
  • Reklam içeriği sıradan bir reklam olmamalıdır. Hedef kitleyi doğru seçip, bu hedef kitleye uygun ve doğru mesaj veren bir reklam hazırlanmalıdır ve bu reklam da reklam veren kişiye özel olmalıdır.
  • Eğer ki hedef uygulamayı sürekli yeni kişilerin yüklemesi değil de yüklemiş olanların uygulama içi işlemlere devam ediyor olması ise; uygulama içi işlemlerin arttırılması gereklidir.

Evrensel Uygulama Kampanyalarını İyileştirme Yolu Nedir?

Evrensel uygulama reklamlarının performanslarının daha fazla iyileştirilebilmesi adına izlenmesi gereken yol şu şekildedir:

  • Evrensel Uygulama Kampanyası’nın her ağ için bir reklam oluşturabilmesi adına içerik ile uyumlu olan metin, resim ve video ögeleri kullanılmalıdır. Bunlar reklamın temel yapı taşlarıdır.
  • Kullanılan reklam ögelerinin hedef kitleler üzerinde ne kadar etkili olduğunu istatistiksel bir şekilde sunan Reklam Ögesi Raporu özelliğinden faydalanılmalıdır. Bu sayede kişi sayısal verilerle nasıl bir yol izlemesi gerektiğini kestirebilir.
  • Reklam Ögesi Raporu kullanılarak, daha sonraki zamanlarda daha iyi reklamların oluşturulmasına zemin hazırlamak için optimize etme işlemi yapılmalıdır. Raporda istatistiksel olarak düşük performans gösteren ögeler, daha yüksek bir performans göstermelerine zemin hazırlayarak değiştirilmelidir. Örneğin; kısa ve dikkat çekici metinler, farklı fotoğraflar, göze hitap eden videolar kullanılabilir.

Uygulama Reklamları Nerede Gösterilir?

Google evrensel uygulama reklamlarının gösterilebileceği yerler şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google Arama Ağı ve Google Arama Ağı iş ortaklarında kullanılabilir.
  • Google Play arama sonuçları, Google Play’in “şunları da beğenebilirsiniz” ve “bu uygulamayla ilgili” isimli kısımları ile beraber öneri sayfasında da kullanılabilir.
  • YouTube’daki sayfalarda ve içeriklerde kullanılabilir.
  • Gmail, haber siteleri, mobil web siteleri ve çeşitli uygulamalarda google evrensel uygulama reklamları kullanılabilir.
5

Google Adwords Evrensel Uygulama Reklamları

Google Adwords evrensel uygulama reklamları; kişinin uygulamasının reklamını yaparak, uygulamayı daha fazla kişinin keşfetmesine ve bu uygulamayı yükleyerek kullanmalarına yardımcı olur. Evrensel Uygulama Reklamlarının kısaltması UAC’dir. Bu iş ile uğraşan pazarlamacılar, evrensel uygulama reklamlarından oldukça olumlu geri dönüşler almaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder