Google AdWords edinme başına maliyet nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; kısaca EBM olarak da bilinmektedir ve Google Ads’in akıllı teklif stratejisi olarak kabul edilmektedir. Reklamlara uygun olan optimum tekliflerin otomatik olarak bulunmasına yardımcı olmaktadır. Kişinin hedef edinme başı maliyet belirlemesinin nedeni ise; Google Ads’in dönüşüm başına maliyetleri bu hedef maliyete göre ayarlayıp, hedef maliyete eşit tutmaya çalışmasıdır. Gerçek edinme dışı maliyetin bütün değişken unsurları Google’ın kontrolünde değildir. Dolayısı ile kişinin gerçek dönüşüm oranları ile öngörülen dönüşüm oranları arasında bir eşitsizlik olabilmesi mümkündür.
Hedef Edinme Başı Maliyetlerin Başarılı Olması İçin Neler Yapılmalıdır?
Google AdWords edinme başına maliyetlerin başarılı olması için yapılması gerekenler şunlardır:
- Kişinin öncelikle kendisine önerilen hedef bir edinme başı maliyet belirlemesi gereklidir. Bu maliyet ile ilgili gerekli ayarlamaları zaman içerisinde yapmalıdır.
- Hedef edinme başı maliyet simülasyon aracının kullanılması gereklidir.
- Hedef edinme başı maliyette yapılacak olan değişimin birkaç hafta içerisinde birden fazla olmaması önerilir.
- Kişilerin hedef edinme başı maliyetlerini mevcut kampanyalarda kullanmaları önerilmektedir.
- Kişinin hedef edinme başı maliyet teklifini kullanırken web sitesinden ilgili dönüşüm izleme kodunu kaldırmaması veya bu kodu başka bir konuma taşımaması gereklidir.
- Hedef Google edinme başı maliyet teklifinin kampanyalarda ne kadar etkili olduğunu fark edebilmek amacı ile; kullanım öncesindeki ve sonrasındaki dönüşüm oranlarının gözlenmesi gereklidir.
- Kişinin bütçesini kısa sürede tüketiyor olması durumunda bütçesini arttırması gereklidir.
Kampanyadaki Dönüşüm Sayısının Arttırılması İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?
Kampanyadaki dönüşüm sayısının arttırılması için yapılması gerekenler şunlardır:
- Öncelikle kişinin bütçesinde artışa gitmesi gereklidir.
- Bazı kampanyalardaki reklam grupları bütçeyi harcamamaktadır. Bunlar için olan TBM tekliflerinde artışa gidilmesi önerilmektedir.
- Web sitesine eklenen dönüşüm izleme kodlarının sayısında artışa gidilmelidir.
- Benzer dönüşüm oranlarına sahip olan kampanyalarda birleştirilmeye gidilmelidir.
- Google görüntülü reklam ağından faydalanmaya başlanmalıdır.
- Reklam gruplarındaki anahtar kelime sayısında artışa gidilmelidir.
- Reklamlardaki ve açılış sayfalarındaki tıklama oranlarında olduğu kadar dönüşüm oranlarında da bir artış sağlayabilmek amacı ile değişime gidilmesi önerilmektedir.
Trafik Veya Dönüşüm Oranlarında Değişimlerin Olmasının Nedenleri Nelerdir?
Trafik veya dönüşüm oranlarında meydana gelebilecek olan değişimlerin nedenleri şunlardır:
- Kişinin hedef olarak belirlediği edinme başına maliyetin düşük olmasından kaynaklanıyor olabilir.
- Kişinin dönüşümlere değil de tıklamalara veya gösterimlere bakıyor olması muhtemeldir.
- Dönüşüm izlemeyi devre dışı bırakmış olma ihtimali vardır.
- Hedef edinme başına maliyetin reklam grubunda eksik olmasından kaynaklanıyor olabilmektedir.
Dönüşümler İçin Ödeme Yapma Nasıl Ayarlanır?
Dönüşümler için ödeme yapmayı ayarlama adımları şu şekildedir:
Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz?
Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın. - Öncelikle kişinin bir Google Ads hesabının olması ve hesabında oturum açması gereklidir.
- Açılan sayfadaki menüden kampanyalar seçilmelidir.
- + simgesine tıklanarak, yeni oluştur butonu tıklanmalıdır.
- Satış potansiyel müşteriler veya web sitesi trafiği seçeneklerinden birinin seçilmesi gereklidir.
- Görüntülü reklam ağı tıklanmalıdır.
- İsteğe göre standart görüntülü reklam ağı kampanyası veya akıllı görüntülü reklam kampanyası seçilip, devam butonuna tıklanmalıdır.
- Açılan sayfada teklif verme kısmı olacaktır. Burada kişinin dönüşümleri otomatik olarak en üst düzeye çıkar seçeneğinin ardından hedef işlem başına maliyet belirleme butonuna tıklaması gereklidir.
- Kişinin karşısına şunun için ödeme yap kısmı çıkar ve buradan dönüşümleri seçmesi gereklidir.
- Ardından kampanya oluştur seçtikten sonra AdWords edinme başına maliyet için gerekli olan dönüşümlerin ödeme ayarı yapılmış olur.
Google AdWords Edinme Başına Maliyet Nedir?
Google AdWords edinme başına maliyet nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; kısaca EBM olarak da bilinmektedir ve Google Ads’in akıllı teklif stratejisi olarak kabul edilmektedir
Ziyaretçi Oyları
0
(0 Oy)