Google Adwords Dönüşüm İzleme Nedir ve Nasıl Çalışır?

265 0

Google Adwords dönüşüm izleme nedir sorusuna cevap verecek olursak, bu oranın reklamların aldığı tıklamaları, olası satışları, diğer işlemleri (Form doldurma gibi) ölçmeye yaradığını söyleyebiliriz. Bu izleme aracı ile siteniz için oldukça değerli bilgiler elde edersiniz. Bilgiler ışığında web sitenize daha çok trafik çekmeyi başarabilir, sitenizde işe yaramayan kısımları iyileştirebilir ve hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Hizmet, hesabınıza ücretsiz tanımlanmıştır.

Google Adwords Dönüşüm İzleme Aracının Özellikleri Nelerdir?

Google Adwords Dönüşüm İzleme aracı özellikleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Bu araç sayesinde reklam performansınız hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • Geçmişe dönük analizlerin kıyaslamasını yaparak zaman içinde ne kadar verimli olduğunuzu tespit edebilirsiniz.
  • Amacınıza yönelik hangi anahtar kelimeleri tespit etmeniz gerektiğini tespit edebilirsiniz.
  • En başarılı olan anahtar kelimenizin hangisi olduğunu öğrenebilirsiniz.
  • Araç ücretsizdir.

Google Adwords Dönüşüm İzleme Aracı Nasıl Çalışır?

Google Adwords dönüşüm izleme nasıl çalışır sorusuna cevap vermek gerekirse ilk bilmeniz gereken şey bu aracın, HTML kodu ile çalıştığıdır. Bu kodun bir başkası tarafından düzenlenmiş olmalıdır. Hazırlanan kod, reklamın her tıklandığı anda çerez yerleştirir. Bu çerez cep telefonunda, tablette ya da bilgisayarda olabilir. Eğer kullanıcı hazırladığınız sayfalardan birine ulaşırsa çerezler başarılı çerez olarak kayıt edilir. Yani dönüşüm yapmış olursunuz.

Google Adwords Dönüşüm İzleme Aracının Avantajları Nelerdir?

Google Adwords Dönüşüm İzleme aracı avantajlarından bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Kimlerin anahtar kelime üzerinden dönüşüm gerçekleştirdiği, kimlerin üye formu doldurarak geldiğini (kısacası hangi kanal ile geldiğini) tespit edebilirsiniz.
  • Cihazlar arasında yapılan dönüşümleri bu araç sayesinde görmeniz mümkün. Diyelim ki bir müşteri, ilk olarak sizi cep telefonunu kullanarak ziyaret etti. Daha sonra bilgisayar üzerinden dönüşüm yaptı. Bu oranları görebilirsiniz.
  • Yatırım gelirlerinizi ölçmenizi sağlar. Örneğin, reklam yapmak için toplam bin TL yatırım yaptınız. Ve yatırımınıza karşılık 5 bin TL elde etmeyi başardınız. Bu durumda geliriniz 5 olacaktır.
  • Yatırım gelirlerinizi ölçebildiğiniz için yeni reklam stratejileri belirleyebilir, bir sonraki yatırımınızın ne kadar olması gerektiğini tespit edebilirsiniz. Bu sayede para kayıp etme olasılığınızı en aza indirmiş olursunuz.
  • Teklif stratejilerinizi bu araç sayesinde oluşturmanız mümkün. Çünkü hangi anahtar kelimenin en çok getiriyi sağladığını tespit edebilirsiniz.
  • Hedef ROAS, Hedef EBM teklif stratejilerinin kullanılabilmesi için Google Dönüşüm İzleme aracının kullanılması zorunludur.

Google Adwords Dönüşüm İzleme Aracı Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Adwords Dönüşüm İzleme aracı kurulumunu yapmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  1. Google Adwords hesabınıza giriş yapın.
  2. Üst menüde yer alan araçlar sekmesine tıklayın.
  3. Dönüşümler linkine tıklayın.
  4. Karşınıza çıkan sayfada kırmızı renkli butonun içinde +dönüşümler yazacak. Buraya tıklayın.
  5. Karşınıza 4 farklı seçenek çıkacak. (Form, kayıt, herhangi bir satış ya da aksiyonlar gibi) bu seçeneklerden sizin için en uygun olanını tercih edin. Dilerseniz reklamlar üzerinden gelen telefon arama sayısını ölçmeniz de mümkün.
  6. Ana sayfada yer alan dönüşüm koduna isim verin. Bu isim seçtiğiniz seçeneğe göre örneğin sipariş sayısı olabilir.
  7. Dönüşüm için sabit bir eğer yazmanız gerek. Diyelim ki yaptığınız her satış için, işlem başına 10 TL kar elde ediyorsunuz. O halde sisteme 10 değerini girin. Her satın alma işleminde bu değer panelde görülecektir.
  8. Değeri girdikten sonra değer atama sekmesine tıklayın ve ilerle seçeneğini seçin.
  9. Etiketinizi yükleyin ve Google Adwords dönüşüm aracınız artık kullanılmaya hazır!
5

Google Adwords Dönüşüm İzleme Nedir ve Nasıl Çalışır?

Google Adwords dönüşüm izleme nedir sorusuna cevap verecek olursak, bu oranın reklamların aldığı tıklamaları, olası satışları, diğer işlemleri (Form doldurma gibi) ölçmeye yaradığını söyleyebiliriz.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder