Google Adwords Dönüşüm Hunisi Nedir ve Nasıl Kullanılır?

345 0

Google Adwords dönüşüm hunisi nedir diye merak edenler için söyleyelim, huniler sayesinde, e ticaret profesyonellerinin çevrimiçi varlıklarını optimize edebilirsiniz. Dönüşüm hunileri, ziyaret yapılan ve dönüşümle sonuçlanan yolcuğun izlenmesini sağlar ve bu veri analiz edilir.

Dönüşüm Kavramı Her Şirket için Farklı bir şeyi İfade Ediyor Olabilir

Dönüşüm hunilerini kullandığınız zaman tamamlanmış olan siparişle ilgili bütün adımları izleyebilirsiniz. Bu yalnızca siparişler için geçerli değildir. Her şirket için dönüşüm kavramının anlamı farklı olabilir. Alışveriş sitesi için dönüşüm ürünlerin satın alınması iken, bir anket şirketi için dönüşüm formların doldurulması anlamına gelir. Fakat genel olarak dönüşüm kavramı ile anlatılmak istenen ürün satışıdır.

E-ticaret Platformunda Sıradan bir Müşterinin Yolculuğu Nasıl Olur?

Google Adwords dönüşüm hunisi nasıl kullanılır sorusuna cevap verebilmek için ilk olarak potansiyel bir müşterinin sitedeki yolcuğunu anlamak gerekir. Bu yolculuk kabaca şu şekilde olacaktır:

  • Siteye ziyaretçilerin gelmesi,
  • Farklı ürün kategorileri arasında gezinim,
  • Ürünleri incelemesi,
  • İstediği ürünü bulması,
  • Ürünü sepete koyması,
  • Ödeme bilgilerini girmesi,
  • Ödemeyi yapması,
  • Siteden çıkış.

Dönüşüm Hunisi Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Google Adwords dönüşüm hunisi her ne kadar yaptığınız işe göre değişiklik gösterebilecek olsa da, kabaca yukarıdaki şekilde olur. Eğer bu huninin aşamalarını analiz ederseniz, sayfanız için oldukça değerli bilgilere sahip olursunuz. Çünkü bu analiz verileri ziyaretçilerinizin performansını, kayıp ettiğiniz ve kazandığınız para miktarı ile doğrudan alakalı olacaktır. Diğer avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Ziyaretçilerinizin hangi aşamada sorunla karşılaşmadan ilerlediğini tespit edebilirsiniz,
  • Hangi aşamada müşterinin satın alma yaptığını görebilirsiniz,
  • Müşterilerinizin sayfadan ne zaman çıktığını görebilirsiniz,
  • Müşterinin hangi aşamada sorunla karşılaştığını görebilirsiniz,
  • Potansiyel müşterilerinizi neden yitirdiğinizi görebilirsiniz,
  • Sayfanız için iyileştirme yapmaya veri toplayabilirsiniz, düzeltici faaliyetlerde bulunabilirsiniz.

E ticaret Sitelerinde Karşılaşılan Problemler Nelerdir?

E ticaret sitelerinde en çok karşımıza çıkan problemler şu şekilde sıralanabilir;

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Yeterince güven veren bir kurum kimliğiniz olmayabilir. Bu nedenle müşteri sizden alışveriş yapmak istemez.
  • Yetersiz sayıda görsel olabilir. Bu ürünlerin tanıtımının yeterli yapılmadığı anlamına gelir.
  • Koyduğunuz resimler, gerçekte ürünle alakalı görselleri göstermiyor, ya da müşterileri yanıltıyor olabilir. İlk seferler insanlar alışveriş yapsa da kötü nam çabuk yürür ve insanlar sizden ürün almayı bırakırlar.
  • Sayfanıza trafik almanıza rağmen, bu sizin hitap kitleniz olmadığından, alışveriş yapılmıyor olabilir.

E ticaret Sitelerinde Karşılaşılan Problemlerin Çözümleri Nelerdir?

Yukarıda sıralanan problemleri çözmek mümkündür. Bu çözümler şu şekilde sıralanabilir:

  • Birebir sunduğunuz ürün ile ilgili fotoğraf ve resim kullanın. Gerekirse video ekleyin.
  • Ürünlerin fotoğraflarının yüksek kalitede olmasına özen gösterin. Ürün detayları görünmeli, müşteriye yeterli bilgi vermelidir.
  • Markanızın güvenli bir duruş sergilemesi için geçmiş referanslarınızı gösterin.
  • Sitenizde müşteri yorumlarına yer verin. Bu sizin şeffaf olduğunuzu ve ürünlerinize güvendiğinizi gösterecektir.
  • Müşteri kitlenizin kim olduğunu tespit edin. Bu kitleye uyan bir içerik pazarlaması yaptığınızdan emin olun.
  • Dönüşüm hunisi nedir sorusunu sitenizi dönüştürmek için kendinize sorun.

Dönüşüm Hunisi Benchmarking

Kafanızda eğeri neyin yanlış neyin doğru olduğuna nasıl karar vereceğim, sayfam için optimum rakama nasıl ulaşacağım diye merak ediyorsanız dönüşüm hunisi benchmarking aradığınız cevap.

Yapılan araştırmalar sonucunda ortalama oranlara ulaşılmıştır. Bu araştırmalara göre dönüşüm miktarı yalnızca yüzde 1 oranındadır. Kategori görüntülemeleri yüzde yüz oranında iken, ürünü sepete atma yüzde 12’dir. Eğer bu oranları optimize etmek isterseniz dönüşüm hunisi nasıl kullanılır sorusuna iyi yanıt vermelisiniz.

5

Google Adwords Ajansı İle Reklam Vermenin Avantajları

Google reklam ajansı ile reklam vermek; reklam vermek isteyen firmaların çok tercih ettikleri bir yöntemdir. Özellikle kısa vadede kişilerin bir sonuç elde edebiliyor olması, bu yöntemi tercih edilir yapmıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder