Google Adwords Anahtar Kelime Planlama Aracı ve Kullanımı

53 0

Google Adwords anahtar kelime planlama aracı nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; diğer bir adı Google Keyword Planner olan Google Adwords anahtar kelime planlama aracı, kişiye sektörü ile ilgili en iyi kelimeleri sunan bir araçtır. Google Ads çalışmaları için kullanılan bu araç, Google reklam verenleri için tasarlanmış bir hizmettir.

Google Adwords Reklamlarında Anahtar Kelimelerin Önemi Nedir?

Google Adwords reklamlarında doğru anahtar kelimelerin kullanılması önemlidir. Çünkü doğru anahtar kelime kullanımı sitenin kalite puanını yükseltir ve diğer siteler ile edilen rekabette kişinin daha üst sıralamalarda yer almasını sağlar.

Google Adwords Anahtar Kelime Planlama Aracının Yararları Nelerdir?

Google Adwords anahtar kelime planlama aracının yararları şunlardır:

  • Google Adwords anahtar kelime planlama aracının kullanımını bilen kişiler; ürünleriyle veya hizmetleriyle alakalı olan anahtar kelimelerin aramasını bu araç sayesinde yapabilmektedirler. Ayrıca mevcut kampanyalarına ek olarak anahtar kelime aramasını da bu hizmet sayesinde yapabilirler.
  • Kişinin hangi anahtar kelimeleri kullanması gerektiğine karar vermesini kolaylaştırır.
  • Arama hacmi istatistiklerine ulaşabilmesini, tahmini tıklama sayılarını ve tahmini dönüşüm sayılarını görebilmesini sağlar. Dolayısı ile kişi bütçe ayarlamasını buna göre kolaylıkla yapabilir.
  • Hangi kelimelerde trafik yaşandığını ve müşteri davranış faktörlerini daha rahat görebilmesini sağladığı için kampanyasının başarıya ulaşma sürecini olumlu etkiler.

Google Adwords Anahtar Kelime Planlama Aracında Yeni Anahtar Kelimeler Nasıl Aranır?

Google Adwords anahtar kelime planlama aracında yeni anahtar kelime aranması için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Kişinin Google Ads hesabına giriş yapması gereklidir.
  • Google Ads hesabına giriş yapıldığında sağ üst tarafta bir araç simgesi görülür. Bu simgeye tıklanıldığında açılan menüden planlama seçilmelidir.
  • Planlama bölümü tıklandığında açılan menüde anahtar kelime planlayıcı görülür. Bu butona tıklanmalıdır.
  • Açılan sayfada kişinin karşısına yeni anahtar kelimeler bulun arama kutusu çıkar. Kişi bu arama kutusuna kelime öbeklerini veya işletme ile alakalı olan web sitelerinin URLlerini yazabilmektedir.
  • Yazılan anahtar kelimelerin ortalama arama sayıları ve rekabet verileri ile ilgili istatistikleri kişinin görebilmesi için bu kelimeleri yazdıktan sonra başlata tıklaması gereklidir.
  • Bu sayfadaki istatistikler ile kişi; arama hacmi verilerinin tarih aralığını görebilir, arama hacmi eğilimlerini görseller ile inceleyebilir ve anahtar kelime fikirleri indirebilir.

Google Adwords Anahtar Kelime Planlama Aracında Tahminler ve Geçmiş Metrikler Nasıl Görüntülenir?

Google Adwords anahtar kelime planlama aracında tahminlerin ve geçmiş metriklerin görüntülenebilmesi için yapılması gerekenler şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Öncelikle kişinin Google Ads hesabını açması gereklidir.
  • Hesabı açtıktan sonra sağ tarafta bulunan araç simgesine tıklamalı ve açılan menüdeki planlama butonuna tıklamalıdır.
  • Planlama butonuna tıkladıktan sonra açılan menüden anahtar kelime planlayıcı seçeneğine tıklamalıdır.
  • Açılan sayfada anahtar kelimeleriniz için metrikler ve tahminleri alın kısmı vardır. Kişi bu arama kutusuna anahtar kelime listesini yapıştırmalıdır. Anahtar kelime listesindeki anahtar kelimeler ise birbirlerinden virgül ile ayrılmış şekilde yazılmış olmalılardır.
  • Bu işlem gerçekleştikten sonra başlata tıklanmalıdır.
  • Başlata tıklandıktan sonra kişinin karşısına rekabet verileri ve ortalama aylık arama verileri ile ilgili istatistikler çıkar.
  • Kişi geçmiş metrikler butonunu tıklayarak geçmiş istatistikleri görebileceği gibi, tahminler butonunu tıklayarak da anahtar kelimeler ile ilgili tahminleri görebilir.
  • Ayrıca kişi bu plan tahminlerini; Google Adwords anahtar kelime planlama aracı aracılığı ile Google Ads Editör’e uygun olarak indirme seçeneğine de sahiptir.
5

Google Adwords Anahtar Kelime Planlama Aracı ve Kullanımı

Google Adwords anahtar kelime planlama aracı nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; diğer bir adı Google Keyword Planner olan Google Adwords anahtar kelime planlama aracı, kişiye sektörü ile ilgili en iyi kelimeleri sunan bir araçtır. Google Ads çalışmaları için kullanılan bu araç, Google reklam verenleri için tasarlanmış bir hizmettir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder