Google Adwords Anahtar Kelime Eşleme Türleri

122 0

Google’a reklam vermek isteyen her site kullanıcısı, kullandığı anahtar kelime için Adwords anahtar kelime eşleme türlerini bilmek zorundadır. Google’a reklam verilirken, kullanıcılar hangi kelimeleri yazdığında sizin siteniz arama sonuçlarına çıksın istiyorsanız, o kelime anahtar görevi görür. Uygun anahtar kelimeler kullanarak sitenizin erişilebilirliğini arttırabilir, dolayısıyla sitenizin ilk sıralara yükselmesini sağlayabilirsiniz. Google Adwords anahtar kelime eşleme türleri, sitenizin hedef kitlenize ulaşmasını sağlar ve ayarları sizin tarafınızdan yapılır.

Geniş Eşleme Kullanarak Anahtar Kelime Belirleme

Adwords geniş eşleme, seçeceğiniz anahtar kelimenin, muadilleri de arandığında sizin sitenizin görünmesini sağlar. Sıralamalarda üst sıralara çıkmak için en uygun yöntemler arasında yerini alan geniş eşleme, anahtar kelimeye benzeyen kelimelerde de sitenizin anahtar kelimesinin tetiklenmesini sağlar. Google anahtar kelime eşleme süreci için bu kullanılacaksa, şöyle bir örnekle açıklanabilir: Anahtar kelimesi hızlı olan bir sitenin çabuk yazılarak aratıldığında da çıkması, geniş eşlemeye örnektir. Bu yöntem kullanılacaksa negatif eşlemelere dikkat edilmelidir.

Sıralı Eşleme Kullanarak Anahtar Kelime Belirleme

Adwords sıralı eşleme yönteminde, anahtar kelimeniz birden fazla sözcükten oluşuyorsa, bu sözcüklerin sırası önem kazanır. Örneğin kabuklu ceviz anahtar kelimesini kullanan bir site, kalın kabuklu ceviz diye yapılan arama sonuçlarında görünecektir. Çünkü anahtar kelime kabuklu ceviz, parçalanmamış, araya başka sözcük girmemiştir. Ancak kabuklu büyük ceviz diye yapılan aramalarda, arama sonuçlarında site görünmez. Çünkü kabuklu ve ceviz kelimeleri arasına yabancı bir kelime girmiş, anahtar kelime sayfaya yönlendirme özelliğini kaybetmiştir. Adwords eşleme türleri arasında yer alan bu tür siteye eklenirken, tırnak işareti içinde anahtar kelimeler yazılmalı ve ayarlardan eklenmelidir.

Tam Eşleme ile Anahtar Kelime Belirleme

Adwords tam eşleme, eşleme biçimi eklenirken anahtar kelimenin kenarlarına köşeli parantez konarak yapılır. Arama hacminin yüksek olduğu, genel bir anlam ifade eden kelimeler kullanarak yapılır. Yazılan kelimelerin anahtar kelimenin aynısı olması gerektiği durumlarda kullanılır. Anahtar kelime kot pantolon ise, yalnız kot pantolon arama sonuçları içinde sitenizin çıkmasına izin vermektedir. Küçük kot pantolon, kot mavi pantolon gibi arama sonuçlarında site görünmez. Bu eşleme türünde hedef kitle direkt olarak alınır. Site trafiği az  olsa da kesinlikle hedef kitleye ulaşılır. Ayrıca bu eşleme türünde gerekli bütçe de diğerlerinden daha azdır.

Negatif Eşleme İle Adwords Hesabınıza Sınır Belirleme

Adwords sınırlı geniş eşleme olarak da bilinen negatif eşleme, diğer eşleme türlerinin aksine hangi kelime girildiğinde sitemizin görüleceğini değil, hangi kelime aratıldığında görülmeyeceğimize dair bir uygulamadır. Bazı durumlarda alanınızla ilgili olsa bile bazı kelimelerle sitenizin aratılmasını istemezsiniz. Bu durumlarda kullanılan yöntem, aratılan kelimenin başına eksi (-) konarak hesap ayarlarına eklenmesi ile oluşur. Bu yöntemin uygulanması halinde, negatif anahtar kelime yazılıp Google sonuçlarında aratıldığında çıkmayan sitemiz, anahtar kelimenin benzerlerinde de görülmeyecektir. Negatif anahtar kelime uygulaması, diğer kelime eşleme uygulamaları ile aynı anda kullanılır. Tam eşleme ile birlikte kullanıldığında yalnızca harfi harfine negatif anahtar kelime aratıldığında site görünmez. Muadillerinde ise görülür.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Bu durumu şöyle bir örnekle anlatabiliriz: Kırtasiye firması bir site kuruyor. Kırtasiye malzemesi satan site, kelime eşleme türleri ile reklamının erişilebilirliğini arttırmayı hedefliyor. Kırtasiye, tam eşleme seçeneğini seçiyor, aynı anda da negatif eşlemeyi etkinleştiriyor. Kırmızı kalem kelimesini negatif işaretleyen kırtasiye, kırımız kalem yazılarak Google’da aratıldığında görülmüyor. Ancak kırmızı kalem satın al, gibi kelimelerle aratıldığında görünüyor. Adwords anahtar kelime eşleme türleri kullanılarak sitenizin güvenilirliğini ve erişimini arttırabilirsiniz.

5

Google Adwords Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Google’a reklam vermek isteyen her site kullanıcısı, kullandığı anahtar kelime için Adwords anahtar kelime eşleme türlerini bilmek zorundadır. Google’a reklam verilirken, kullanıcılar hangi kelimeleri yazdığında sizin siteniz arama sonuçlarına çıksın istiyorsanız, o kelime anahtar görevi görür. Uygun anahtar kelimeler kullanarak sitenizin erişilebilirliğini arttırabilir, dolayısıyla sitenizin ilk sıralara yükselmesini sağlayabilirsiniz. Google Adwords anahtar kelime eşleme türleri, sitenizin hedef kitlenize ulaşmasını sağlar ve ayarları sizin tarafınızdan yapılır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder