Google Adwords Ajansı İle Reklam Vermenin Avantajları

326 0

Google reklam ajansı ile reklam vermek; reklam vermek isteyen firmaların çok tercih ettikleri bir yöntemdir. Özellikle kısa vadede kişilerin bir sonuç elde edebiliyor olması, bu yöntemi tercih edilir yapmıştır. Ayrıca kişiler bütçeleri olduğu sürece, bütçelerine uygun seçenekler ile reklam verebilme olanağına sahiptirler. Dünya genelinde kullanılan bir yöntem olduğu için; özellikle uluslar arası iş yapan firmalar için avantaj niteliğinde bir yöntemdir. Kişiler verecekleri reklam ile ilgili bütün ayrıntıları kendileri belirleyebilmektedirler. Bu yüzden teknik konular ile ilgili yetersiz olduğunu düşünen kişiler; bir uzman yardımı alabilmektedirler.

Google Adwords’ün Çalışma Prensibi Nedir?

Google Adwords ajansının çalışma prensibi; çeşitli algoritmalar ile, kişilerin web sitelerinin ilk sayfada ve üst sıralarda yer almasını sağlayacak faaliyetleri gerçekleştirmek üzerine kuruludur. Kişiler öncelikle Google Adwords hesabı açmaktadırlar. Sonrasında reklamlarının nerelerde, ne şekilde görüntüleneceğinden hedef kitlelerinin kimler olduğuna varana kadar birçok seçenek ile reklamlarının gösterilmesini sağlamaktadırlar. Bu noktada kişinin izleyeceği strateji çok önemlidir. Çünkü Google Adwords kesin çözüm veren bir yöntemdir ve kişinin bu yöntemi verimli kullanabilmesi için; hedef kitlesini doğru belirlemesi gereklidir.

Google Adwords İle Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?

Google Adwords ajansı ile reklam vermenin avantajları şu şekildedir:

  • Kişilerin reklamlarını hedef kitlelerinin karşısına direkt olarak çıkartabilmelerini ve doğru muhataplar edinmelerini sağlamaktadır.
  • Kişi tıklama başına maliyet ödemektedir. Yani reklam için ayırdığı bütçenin tamamı sitesine tıklayan kişiler için ödenmektedir. Diğer kişilerin, kişinin reklamını görmesi ondan ücret kesilmesine neden olmamaktadır.
  • Kişi reklamının gösterileceği bölgeyi özel olarak seçebilme şansına sahiptir. Belirli bir ülke seçebileceği gibi, belirli bir bölge de seçebilme şansına sahiptir.
  • Kişi reklam için ayırdığı bütçeyi devamlı olarak kontrol edebilmektedir. Ayrıca kişinin reklam bütçesini süreç içerisinde istediği zaman arttırma ve azaltma şansı bulunmaktadır.
  • Kişi reklamının yayımlanacağı saat aralıklarını seçebilme şansına sahiptir.
  • Kişi reklamlarının geri dönüşleri ile ilgili istatistiki bilgiler edinebilmektedir. Reklamlarının görüntülenmesini, bu reklamların maliyetinin ne kadar olduğunu ve bu reklamların kendisine ne kadar kazandırdığını görüntüleyebilmektedir.

Firmaların Google Adwords’ü Tercih Etme Nedenleri Nelerdir?

Firmaların Google Adwords’ü tercih etme nedenleri şu şekildedir:

  • Firmaların Google Adwords ile ulaşabilecekleri müşteri portföyü daha geniştir.
  • Firmaların kullanıcılara direkt ulaşabilmesini sağlamaktadır.
  • Firmaların reklam maliyetlerinden tasarruf edebilmesini sağladığı gibi, gereksiz reklam maliyetlerinden kaçınmalarına da yardımcı olmaktadır.
  • Firmaların geri bildirim alabilmesini sağlamaktadır. Kullanıcılarının şikayet ettikleri durumları ve kendilerinden beklentilerini anlayabilmelerine yardımcı olmaktadır.
  • Firmalar bütçelerine göre reklam verebilmektedir. Aylık, haftalık veya yıllık reklam verebilmek mümkündür. Ayrıca reklamın yayımlanabileceği saatleri seçmek de mümkündür. Dolayısı ile büyük veya küçük firmaların bütçelerini verimli kullanabilmelerini sağlamaktadır.
  • Kişilerin reklamlarını uluslar arası boyuta taşıyabilmelerine imkan tanıdığı gibi, kişilerin reklamlarının farklı dillere çevrilebilmesini de sağlamaktadır.

Reklam Verilecek Web Siteleri Seçilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Reklam verilecek web siteleri seçilirken dikkat edilmesi gerekenlerin en başında; kişinin kendi ürününün ya da web sitesinin, reklam olarak verileceği web sitesinin içeriğine uygun olması gereklidir. Eğer kişinin reklam verdiği web sitesi; içeriğine uygun değil ise ve hedef kitlenin radarında olan bir web sitesi değil ise, kişinin reklamı yeterli olumlu geri dönüşü alamamaktadır. Ayrıca kişinin reklamının içeriğinde doğru anahtar kelime kullanması gereklidir. Google reklam verme özelliğini kullanan kişiler; ürünlerinin hedef kitlelerini ve ürünlerinin içeriklerini analiz ederek, doğru anahtar kelimeler seçmelilerdir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Adwords Ajansı İle Reklam Vermenin Avantajları

Google reklam ajansı ile reklam vermek; reklam vermek isteyen firmaların çok tercih ettikleri bir yöntemdir. Özellikle kısa vadede kişilerin bir sonuç elde edebiliyor olması, bu yöntemi tercih edilir yapmıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder