Google Ads’te Özel Sütun Kullanımı

352 0

Google reklam verilerinde belirli bilgilerin yer alması amacıyla, özel sütunlar kullanılmaktadır. Google Ads için belirlenen klasik sütunların, ihtiyaca göre özelleştirilmesiyle elde edilen özel sütunlarda, isteğe göre istatistiklere yer verilebilir. Google Ads özel sütun kullanımı, reklam verenin tercihine ve taleplerine göre gerçekleştirilmektedir. Reklamlarda gösterilmesi istenen uzantılar, reklamların dönüşüm oranı verileri ya da reklamların elde ettiği getirilerin istatistiksel oranları, özel sütunlarda yapılacak hesaplamalarla elde edilmektedir. Google reklamlarının işletmeye olan getirilerini hesaplamak isteyen kişiler, özel sütun talebiyle reklam gelirlerinden haberdar olabilirler.

Google ADS Özel Sütunların Özellikleri Nelerdir?

Google reklamlarının kontrol panelinde özel verilere ulaşmak isteyen reklam verenler, özel sütun kullanımıyla gerekli istatistiklere ulaşabilirler. Kullanıcıların reklamlar üzerinden elde ettikleri verileri görüntüleyebilmeleri amacıyla kullanılan özel sütunlar, reklam getirilerini analiz etmek için en iyi yöntemdir. Kullanıcıların taleplerine göre, reklam analizlerindeki önemli verilerin filtrelenmesi için özel sütun kullanılmaktadır. Reklamların maliyet oranları, tıklanma verileri ve dönüşüm oranları gibi istatistikler, Google Ads analizlerinde özel sütunlarla görüntülenmektedir. Reklam verenin reklam değerlerini daha kolay şekilde elde etmesini sağlayan özel sütunlar, reklamların uzantılarına göre çeşitli filtrelerin kullanımına olanak tanımaktadır. Google Ads özel sütun kullanımı, cihaza göre reklam verilerinin tespit edilmesi için filtreleme yapabilmektedir.

Google Adwords Özel Sütun Kullanımının Avantajları Nelerdir?

Google Ads üzerinden özel sütun filtrelemesinin kullanımıyla elde edilen getiriler aşağıdaki sıralamada ele alınmıştır:

  • Reklamların istatistik raporlarını, ihtiyaca göre oluşturmak için imkân sağlamaktadır.
  • Reklam getirilerini, cihaza göre analiz etme seçeneği bulunur.
  • Reklam trafiğiyle tıklanma oranı hesaplaması için özel sütun oluşturulabilir.
  • Google Ads özel sütun kullanımıyla, reklam verileri için özel hesaplamalar talep edilmektedir.
  • Mobil cihazlar ve masaüstü cihazlara göre, ayrı ayrı özel sütun hesaplaması yapılmaktadır.
  • Mobil cihazlardan elde edilen reklam getirileri, masaüstü cihazlardan elde edilen reklam getirileriyle oranlanabilir.
  • Reklam getirilerinin web sitesine olan dönüşüm oranları, özel sütun kullanımıyla elde edilmektedir.

Google reklamlarının getirileri, artıları ve eksilerini tespit etmek amacıyla kullanılan özel sütunlar, reklam verenin özel taleplerine göre yeni hesaplamalar da oluşturmakta ve reklamların istatistiksel takibini kolaylaştırmaktadır. Google reklamları için belirlenen özel sütunlar, reklam değerlendirmesi için filtre görevi görmekte ve doğruda istenilen analizlere ulaşılmasını sağlamaktadır.

Google Ads Özel Sütun Oluşturma Talimatları

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Adwords hesabı üzerinden yayınlanan reklamların hesaplamasında özel sütun kullanımı için verilecek talimatlar, aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • İlk olarak ads.google.com adresi üzerinden Google Adwords hesabına giriş yapılmalıdır.
  • Sisteme giriş yaptıktan sonra, ana sayfanın sol kısmında yer alan sayfa menüsüne tıklanmalıdır.
  • Menüde bulunan “Kampanyalar / Reklam Grupları / Reklamlar ve Uzantılar / Anahtar Kelimeler” seçeneklerinden bir tanesine tıklanmalıdır. “Reklamlar ve Uzantılar” sekmesi tercih edilirse, sayfanın üst kısmında “Reklamlar” bölümünün tercih edildiğinden emin olmak gerekir.
  • Açılan tablonun sağ üst kısmında yer alan liste simgesine tıklanmalı ve “Sütunları değiştir” sekmesi tercih edilmelidir.
  • Özel Sütunlar sekmesi açıldıktan sonra, sayfa üzerinden “Yeni Sütun” seçeneğine tıklanmalıdır.

Google Ads reklamları için belirlenen özel sütun oluşumu için aşağıda belirtilen bilgilerin sisteme girilmesi gerekir:

  • Özel sütun için sütun başlığı belirlenmelidir.
  • Sütun başlığına ek olarak, sütun için açıklama metni yazılmalıdır.
  • “+Metrik” seçeneği tercih edildikten sonra “Tıklamalar” ya da “Gösterimler” türünden bir metrik seçimi yapılmalıdır.
  • Sütunlarda yapılan hesaplamaları belirlemek için matematik operatörlerinden yardım alınmalı ve hesaplamaya dahil edilecek veriler belirlenmelidir.

Özel sütun bilgileri tamamlandıktan sonra “Kaydet” butonuna tıklanmalı ve özel sütunlar Google reklamları için etkinleştirilmelidir.

5

Google Ads’te Özel Sütun Kullanımı

Google reklam verilerinde belirli bilgilerin yer alması amacıyla, özel sütunlar kullanılmaktadır. Google Ads için belirlenen klasik sütunların, ihtiyaca göre özelleştirilmesiyle elde edilen özel sütunlarda, isteğe göre istatistiklere yer verilebilir. Google Ads özel sütun kullanımı, reklam verenin tercihine ve taleplerine göre gerçekleştirilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder