İçindekiler
Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırmanın yolları; daha kaliteli ve stratejik içerik üretmekten geçmektedir. Bunun için bir Google Adwords uzmanından da yararlanılabilmektedir. Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırabilmek için kalite puanını arttıracak bir rota belirlenmelidir. Kalite puanının artması ile beraber tıklama başına düşen maliyet de azalmaktadır. Ayrıca dönüşüm yaşanmayacak saatlerde veya yerlerde reklam verilmesi de boşa harcanan bir maliyet olduğu için bunların da tespit edilmesi gereklidir.
Doğru anahtar kelime ile Google Ads’te maliyetleri azaltıp gelirleri arttırmak mümkündür. Bunun için doğru stratejinin uygulanması gerekmektedir. Rakip firmaların kullandıkları anahtar kelimeler incelenerek bir fikir sahibi olabilmek mümkündür. Rakip firmalar için en iyi olan anahtar kelimeler tespit edildikten sonra kendi reklam metni için en iyi anahtar kelimelerin tespit edilmesi gerekmektedir. Reklam metninin ise merak uyandıracak bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Return on Investment stratejisine göre bazı anahtar kelimelerin tıklama başına maliyetleri fazla olmasına rağmen bu anahtar kelimeler seçilmektedir. Buna örnek vermek gerekir ise; %40 dönüşüm oranı olan ve tıklama başına 25 TL maliyeti olan bir anahtar kelime ile dönüşüm oranı %15 olup tıklama başına maliyeti de 13 TL olan bir anahtar kelime kıyaslansın. Reklam bütçesi 1.000 TL kabul edilsin ve dönüşüm başına 500 TL kazanıldığı düşünülsün. Bu durumda tıklama başına 25 TL ödenen anahtar kelimeden 8.000 TL, 13 TL ödenen anahtar kelimeden ise 5.500 TL brüt kar elde edilmektedir. Yani ROI stratejisine göre tıklama başına maliyeti yüksek olsa da dönüşüm oranı fazla olduğu için bu anahtar kelimenin getirisi daha fazla olmaktadır.
Google Ads’te maliyetleri azaltabilmek için negatif anahtar kelime oluşturmak gereklidir. Negatif anahtar kelimeler; reklamın hedefine ulaşmasını sağlamayacak fakat ilgili kelimeler ile arama yapıldığında sonuç sayfasında reklamın listelenmesini sağlayacak olan kelimelerdir. Bu kelimeler markaya herhangi bir kazanç sağlamamaktadır. Ancak kazanç sağlamıyor olmasına rağmen kullanıcılar bu anahtar kelimeler aracılığı ile reklama tıkladıklarında yine de tıklama başına maliyet ödemektedirler. Bu da boşa ödenen bir tutardır. Dolayısı ile Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırmak için negatif anahtar kelimelerin tespit edilmesi ve tanımlanması gerekmektedir. Bunun tespiti için ise KeywordShitter aracı kullanılabilmektedir. Örnek vermek gerekir ise; bu araçta burun estetiği için arama yapılmış olsun. Listelenen anahtar kelime sonuçları içerisinde burun estetiği olanlar ve burun estetiği ameliyatı sonrası sigara bulunsun. Olanlar ve sigara kelimeleri negatif anahtar kelime olarak eklenebilmektedir ve bu anahtar kelimeleri arayanların sonuçlarında reklam listelenmemektedir.
Google optimize ile Google Ads maliyetlerini azaltabilmek için kullanıcı davranışlarının düzgün bir şekilde analiz edilebilmesi gerekmektedir. Bir kullanıcının davranışlarını ölçmek, o kullanıcının beklentisini anlamak demektir. Dolayısı ile de kullanıcıya doğru bir yaklaşımda bulunabilmek mümkün olmaktadır. Bu sayede ayrılan bütçe en verimli şekilde kullanılmış olmaktadır.
Google Ads maliyetlerini azaltabilmek için satıcı puanlarını reklamlarda göstermek, oldukça doğru bir stratejidir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların yorumlarına önem vermektedirler. Diğer kullanıcılardan iyi yorum almış olan bir ürünün reklamına da daha fazla ilgi göstermektedirler. Dolayısı ile Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırmak için diğer kullanıcılardan daha fazla olumlu puan almaya özen gösterilmesi gerekmektedir. Satıcı puanları bölümü, Adwords arama ağında otomatik uzantı olarak gösterilen bir kısımdır.
Google Ads’te Maliyetleri Düşürüp Gelirleri Arttırmanın Yolları
Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırmanın yolları; daha kaliteli ve stratejik içerik üretmekten geçmektedir. Bunun için bir Google Adwords uzmanından da yararlanılabilmektedir. Google Ads’te maliyetleri düşürüp gelirleri arttırabilmek için kalite puanını arttıracak bir rota belirlenmelidir. Kalite puanının artması ile beraber tıklama başına düşen maliyet de azalmaktadır. Ayrıca dönüşüm yaşanmayacak saatlerde veya yerlerde reklam verilmesi de boşa harcanan bir maliyet olduğu için bunların da tespit edilmesi gereklidir.