Google Ads’te Aracı Firmaların Sahtekarlığı: Ara Panel Uygulaması

169 0

Google Ads’te aracı firmaların sahtekarlığı; bütçe konusunda yaşanmaktadır. Reklam kampanyasına harcanan tutarı normalden daha fazla göstermektedirler. Bunu da markalara ara panel uygulaması üzerinden orijinal paneli göstermeyerek yapmaktadırlar.

Google Ads’te Aracı Firmaların Sahtekarlığı Nedir?

Google Ads’te aracı firmaların dolandırıcılığının nasıl olduğundan bahsetmek gerekir ise; öncelikle aracı firmalar markanın reklamlarının daha üst sıralarda gözükmesi için marka ile iletişime geçmektedir. SEO kurallarına tam hakim olmayan ve reklamlarının üst sıralarda nasıl gözükeceği konusunda yeterince donanımlı olmayanlar için ise; en iyi yöntem profesyonel aracı bir firmadan destek almaktır. Ancak bu noktada destek alınacak olan firmanın seçiminde de dikkatli olunması gereklidir. Çünkü bazı firmalar ara panel uygulaması ile beraber markalardan daha fazla para almak amacı ile onlara destek vermektedirler. Örnek vermek gerekir ise; bir firma bir markaya reklam kampanyalarını yürütmek için teklif götürmüş olsun. Ardından belirli bir komisyon karşılığında ve reklam ücretlerini de alarak bu firma markanın reklam kampanyalarını yürütmektedir. Marka gerçekten aramalarda ilk sırada da çıkmaktadır. Ancak bütçe bittikten sonra tekrar bir ödeme yapılacağı dönemde, markalardan eskisine göre daha yüksek tutarda ücret talep edilmektedir. Markaların bunu direkt olarak kontrol edebilmesi mümkün olmadığı için de daha üst sıralarda çıkabilmek için daha fazla para vermek zorunda kalmaktadırlar.

Ara Panel Uygulaması Nedir?

Ara panel uygulaması; Google Adwords paneli ile bağlantılı olan fakat reklam ajanslarının ara kodlar ekleyebildiği ve markaların erişimine açtıkları panellerdir. Bu panellerin handikabı; reklam ajanslarının buradaki fiyat kısımlarını istedikleri gibi güncelleyebiliyor olmalarıdır. Örnek vermek gerekir ise; Google Ads üzerinden bir reklam kampanyasının yapılması durumunda ödenmesi gereken tıklama başına maliyet tutarını normalden çok daha fazla gösterebilmeleri mümkündür. Bu da markaların reklam ajanslarına gereğinden fazla para ödemesine neden olmaktadır. Google Ads’te aracı firma sahtekarlığı da tam da bu ara panel uygulamasında ortaya çıkmaktadır. Markalar orijinal Google Adwords panelini göremedikleri için dolandırıldıklarını anlamayabilmektedirler.

Ara Panel Uygulaması İle Dolandırılmış Olmaktan Ne Zaman Şüphelenilmelidir?

Ara panel uygulaması sahtekarlığından şüphelenilmesi gereken durumlar aşağıda verilmiştir:

  • Google Adwords reklamları için ayrılan bütçenin çok kısa süre içerisinde bitmesi durumunda, reklam ajansının izlediği stratejiden şüphelenilmelidir. Çünkü birkaç saat içerisinde bitmesi normal bir durum değildir.
  • Ortalama tıklama başına maliyet eğer 10 TL’den daha fazla ise; bu durumda paneldeki verilerin doğruluğundan şüphe edilmelidir.
  • Reklam ajansından kampanya raporlarını isteme hakkı bulunmaktadır. Ancak reklam ajansı rapor istendiğinde Google Adwords logolu birkaç sayfadan oluşan ayrıntılı bir rapor sunmak yerine, daha özensiz bir rapor gönderiyor ise; bu durumda şüphelenilmelidir.
  • Orijinal Google Adwords paneline yönetici olarak atanma talebi iletildiğinde eğer bu talep reddediliyor ise; bu durumdan şüphelenilmesi gereklidir. Çünkü markanın da yönetici olarak atanabilmesi ve orijinal panele erişebilmesi mümkündür. Bu noktada reklam ajansı eğer tek bir e-mail adresi üzerinden yönetildiği için panele erişebilmenin mümkün olmadığını söyler ise; doğruyu söylemiyordur.

Google Ads’te Aracı Firmalar Tarafından Dolandırılmamak İçin Ne Yapılmalıdır?

Reklam ajansları tarafından Google Ads’te dolandırılmamak için reklam kampanyasını markalar kendileri yönetebilmektedir. Ayrıca eğer markalar kendi kampanyalarını yönetebilecek yeterlilikte değil iseler; bu durumda Google telefonları aracılığı ile destek alabilmektedirler. Bu da yeterli gelmez ise güvendikleri bir profesyonelden yardım alabilmektedirler. Ancak ara panel uygulaması aracılığı ile bütçe takiplerini yapmak yerine, orijinal Google Adwords panelinden takip yapmalılardır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Ads’te Aracı Firmaların Sahtekarlığı

Google Ads’te aracı firmaların sahtekarlığı; bütçe konusunda yaşanmaktadır. Reklam kampanyasına harcanan tutarı normalden daha fazla göstermektedirler. Bunu da markalara ara panel uygulaması üzerinden orijinal paneli göstermeyerek yapmaktadırlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder