İçindekiler
Google Ads’te aracı firmaların sahtekarlığı; bütçe konusunda yaşanmaktadır. Reklam kampanyasına harcanan tutarı normalden daha fazla göstermektedirler. Bunu da markalara ara panel uygulaması üzerinden orijinal paneli göstermeyerek yapmaktadırlar.
Google Ads’te aracı firmaların dolandırıcılığının nasıl olduğundan bahsetmek gerekir ise; öncelikle aracı firmalar markanın reklamlarının daha üst sıralarda gözükmesi için marka ile iletişime geçmektedir. SEO kurallarına tam hakim olmayan ve reklamlarının üst sıralarda nasıl gözükeceği konusunda yeterince donanımlı olmayanlar için ise; en iyi yöntem profesyonel aracı bir firmadan destek almaktır. Ancak bu noktada destek alınacak olan firmanın seçiminde de dikkatli olunması gereklidir. Çünkü bazı firmalar ara panel uygulaması ile beraber markalardan daha fazla para almak amacı ile onlara destek vermektedirler. Örnek vermek gerekir ise; bir firma bir markaya reklam kampanyalarını yürütmek için teklif götürmüş olsun. Ardından belirli bir komisyon karşılığında ve reklam ücretlerini de alarak bu firma markanın reklam kampanyalarını yürütmektedir. Marka gerçekten aramalarda ilk sırada da çıkmaktadır. Ancak bütçe bittikten sonra tekrar bir ödeme yapılacağı dönemde, markalardan eskisine göre daha yüksek tutarda ücret talep edilmektedir. Markaların bunu direkt olarak kontrol edebilmesi mümkün olmadığı için de daha üst sıralarda çıkabilmek için daha fazla para vermek zorunda kalmaktadırlar.
Ara panel uygulaması; Google Adwords paneli ile bağlantılı olan fakat reklam ajanslarının ara kodlar ekleyebildiği ve markaların erişimine açtıkları panellerdir. Bu panellerin handikabı; reklam ajanslarının buradaki fiyat kısımlarını istedikleri gibi güncelleyebiliyor olmalarıdır. Örnek vermek gerekir ise; Google Ads üzerinden bir reklam kampanyasının yapılması durumunda ödenmesi gereken tıklama başına maliyet tutarını normalden çok daha fazla gösterebilmeleri mümkündür. Bu da markaların reklam ajanslarına gereğinden fazla para ödemesine neden olmaktadır. Google Ads’te aracı firma sahtekarlığı da tam da bu ara panel uygulamasında ortaya çıkmaktadır. Markalar orijinal Google Adwords panelini göremedikleri için dolandırıldıklarını anlamayabilmektedirler.
Ara panel uygulaması sahtekarlığından şüphelenilmesi gereken durumlar aşağıda verilmiştir:
Reklam ajansları tarafından Google Ads’te dolandırılmamak için reklam kampanyasını markalar kendileri yönetebilmektedir. Ayrıca eğer markalar kendi kampanyalarını yönetebilecek yeterlilikte değil iseler; bu durumda Google telefonları aracılığı ile destek alabilmektedirler. Bu da yeterli gelmez ise güvendikleri bir profesyonelden yardım alabilmektedirler. Ancak ara panel uygulaması aracılığı ile bütçe takiplerini yapmak yerine, orijinal Google Adwords panelinden takip yapmalılardır.
Google Ads’te Aracı Firmaların Sahtekarlığı
Google Ads’te aracı firmaların sahtekarlığı; bütçe konusunda yaşanmaktadır. Reklam kampanyasına harcanan tutarı normalden daha fazla göstermektedirler. Bunu da markalara ara panel uygulaması üzerinden orijinal paneli göstermeyerek yapmaktadırlar.