Google Ads Yer Hedefleme Seçenekleri

240 0

Google Ads reklamlarının yayınlanacağı bölgelerin belirlenmesi amacıyla kullanılan yer hedefleme özelliği, işletmelerin müşteri potansiyeline ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Google ads yer hedefleme seçenekleri, coğrafi konuma, ülkeye, şehre ya da adrese göre belirlenebilir. Yer hedefleme seçenekleriyle getirilen kısıtlamalar sayesinde, Google reklamlarının yayınlanacağı bölgelerde bulunan müşterilerle iletişime geçilmektedir. Hedeflenen bölgelerde arama yapan müşteriler, ilgili anahtar kelimeler üzerinden arama yapmaları durumunda Google reklamlarıyla karşılaşacak ve markalarla etkileşime geçecektir. Google yer hedefleme seçenekleri, reklam bütçesinde açık oluşmasının da önüne geçmektedir.

Google Ads Yer Hedefleme Uygulamalarının Özellikleri Nelerdir?

Google Adwords reklamlarının doğrudan müşterilere ulaşabilmesi amacıyla kullanılan yer hedefleme ayarlarının özellikleri ve getirileri aşağıda ele alınmıştır:

  • Google Ads üzerinden yayınlanan tüm reklam kampanyalarının gösterimi için konum belirlemesi yapılabilir.
  • Sadece belirlenen konumlarda arama yapan müşterilere gösterilerek, hedef müşteriyle bire bir irtibat kurulmasına yardımcı olmaktadır.
  • Reklamların gösterileceği ülke, ülkenin tüm şehirleri, belli bir şehir ya da reklam adresinin yer aldığı belirli bir yarıçap kullanılabilir. Google Benim İşletmem konumları kullanılarak, işletmeye yakın olan bölgelerde reklam yayını yapılabilir ve müşterilerin işletmeye gelmesi sağlanabilir.
  • Yer hedefleme işlemleri, müşterilerin yer aldığı bölgelere odaklanılmasını sağlamaktadır.
  • Reklamların maliyet oranını düşürmenin yanında, reklam dönüşümleri arttırılabilir ve reklamlardan elde edilen kar oranları yükseltilebilir.
  • Reklamların belirli bölgelerle sınırlandırılmasını istemeyen firmalar, reklamların gösterilmemesi gereken bölgeleri belirleyebilir ve geriye kalan bölgelerde reklam yayını yapılmasını talep edebilir.

Google reklamları üzerinden yer hedefleme yapılırken, işletme için ideal müşteri potansiyelini barındıran bölgelere ağırlık verilmesi gerekmektedir.

Google Ads Yer Hedefleme Seçimi Yapılırken Bilinmesi Gerekenler

Google reklamlarının yayınlanacağı konumları belirlerken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Google Ads yer hedefleme seçeneklerini hesaplamadan önce bilinmesi gerekenler aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

  • Google reklamlarında yer hedefleme yapılırken, müşteri potansiyelinin ağırlıkta olduğu bölgeler tercih edilmelidir.
  • Yer hedefleme sınırlarının, işletmenin yer aldığı konumla aynı olması gibi bir sınırlandırma söz konusu değildir.
  • E-ticaret şirketine sahip olan firmaların, ürün ve hizmetleri ulaştırabildiği tüm alanları er hedefleme listesine eklemesi gerekir.
  • İşletmenin fiziksel olarak ulaşması mümkün olmayan bir konum üzerinden yer hedefleme yapıldığı zaman, reklamların herhangi bir etkisi ve getirisi olmayacaktır.
  • Reklamlar için yer hedefleme aşamasında, ilk başta küçük bir yarıçap belirlenmesi, reklamların oldukça az gösterilmesine ya da hiç gösterilmemesine sebep olabilir. Google aramalarında reklamların gösterilmesi için yer hedefi alanını genişletmek gerekmektedir.
  • Yer hedefleme aşamasında, dil ve yer bağlantısına da dikkat edilmelidir. Hedeflenen ülkenin kullandığı dilde hazırlanan reklamların bulunması, reklamların getirisini ve etkisini arttıracaktır.

Google Ads Birden Fazla Konum İçin Yer Hedefleme Nasıl Yapılır?

Google Adwords reklamları için toplu şekilde yer hedefleme yapılmak istendiği zaman, 1.000 adet konumu aynı anda hedefleyecek düzeyde imkân sunulmaktadır. Google Ads için birden fazla konumu hedefleme işlemleri aşağıdaki gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google Ads hesabına giriş yapılmalıdır.
  • Ana sayfanın sol kısmında yer alan “Konumlar” butonuna tıklanmalıdır.
  • Yer hedefine dahil edilmek istenen kampanyanın ismine tıklandıktan sonra, bölümde yer alan mavi kalem işaretine tıklanmalıdır.
  • “Birden Çok Yer Ekle” seçeneğinin yan tarafında bulunan kutucuk işaretlenmelidir.
  • Kutucuk üzerinden, en fazla 1.000 adet olmak şartıyla konum hedeflemesi işlemleri gerçekleştirilmelidir.
  • Konumların her birisi ayrı satıra gelecek şekilde, kutucuk üzerine konum eklemesi yapılmalıdır.
  • Aynı anda eklenen yer hedeflerinin tamamının aynı ülkede olmasına dikkat edilmelidir.
  • Konumlandırma işlemlerinin hangi ülkeler üzerinden yapılacağı, sayfanın en alt kısmında yer alan ülke seçenekleri arasından tercih edilmelidir.

Google yer hedefleme seçimleri tamamlandıktan sonra “Kaydet” butonuna tıklanması yeterli olacaktır.

5

Google Ads Yer Hedefleme Seçenekleri

Google Ads reklamlarının yayınlanacağı bölgelerin belirlenmesi amacıyla kullanılan yer hedefleme özelliği, işletmelerin müşteri potansiyeline ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Google ads yer hedefleme seçenekleri, coğrafi konuma, ülkeye, şehre ya da adrese göre belirlenebilir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder