Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Reklam Uzantısı

300 0

Google Ads tıkla mesaj gönder reklam uzantısı, bir tür sanal müşteri hizmetleri görevi görmektedir. Bu uzantı ile reklam üzerine tıklayan müşteri, kendisiyle ilgilenildiğini ve eğer bir sorunu olursa muhatap bulabileceğini fark eder. Bu özelliği ile mesaj gönder uzantısı, müşteri psikolojisi açısından da markaları öne geçirmektedir. Adwords’un yeni uygulamaları arasında yer alan mesaj uzantısı, kullanıcılar için kolay iletişim yöntemleri arasında yer alır.

Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Uzantısı Ne İşe Yarar?

Tıkla mesaj gönder uzantısı, siteye giriş yapan müşteri için dikkat çekici bir alışveriş unsurudur. Kullanıcıların hizmetler ve ürünler hakkında daha kolay bilgi almasını sağlayan sistem, işletme sahibinin de istatistikleri daha kolay tutmasına yardımcı olur. Sorulan sorular ve yanıtlar, müşteri dönütlerini incelemeyi daha kolay bir hale getirir. Müşteri etkileşimleri daha hızlı olacağından, müşteriyi ürüne ya da hizmete yöneltmek daha kolay bir hal alır. İleti yoluyla direkt iletişim kurulabilecek hale gelmesi, reklam veren açısından avantaj oluşturur.

Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Uzantısı Hangi Kanalları Kullanır?

Google tıkla mesaj gönder uzantısı, Whatsapp, site üzerinden çevrimiçi mesajlaşma ya da SMS’i kullanır. Arama ağı reklamcılığı ile de bağlantılı olan bu uygulama sayesinde kullanıcılar, direkt olarak cep telefonundan bağlantı kurabilmektedir. Site içi çevrimiçi mesajlaşmada tek kanal sitenin kendisidir. Cep telefonu alma ya da verme durumu gözlenmez. Siteye giriş yapılmasının ardından müşteri için köşelerde destek hattı benzeri bir işaretleme ile tıkla mesaj gönder uzantısı belirir. Bu uzantı ile siteden mesajlaşma mümkün hale gelir. Google Ads tıkla mesaj gönder bağlantısı, belirli bir telefon numarasına bağlı olmak zorunda olsa da, site içinde bu numaranın verilmesi şart değildir. Site içi iletişimde, sadece sayfa bağlantısı kullanılır.

Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Uzantısı Nasıl Eklenir?

Google Ads tıkla mesaj gönder uzantısı ekleme işlemi şu şekilde yapılır:

  • Google Ads hesabınıza giriş yapın.
  • Hesabınızın ayarları üzerinden reklam ve uzantılar menüsüne girin.
  • Göreceğiniz seçenekler arasında uzantılar kısmına tıklayın.
  • Uzantılar içerisinde göreceğiniz tıkla mesaj gönder bağlantısına girin.
  • Bağlantı üzerine bir telefon numarası ekleyin.
  • Telefon numarasının günün kaç saati aktif olacağını ve diğer seçenekleri işaretleyin.
  • Tıkla mesaj gönder düğmesinin adını belirleyin.(destek hattı, müşteri hizmetleri gibi…)
  • Onayla butonu ile bağlantınızı aktive edin.
  • İlerde memnun olmadığınız durumlarda, yine uzantı ve reklamlar menüsüne girerek gelişmiş seçenekleri kullanabilirsiniz. Gelişmiş seçenekler menüsünden yapacağınız değişikliklerle destek hattınızı güçlendirebilir, otomatik yanıtlar ekleyebilirsiniz.

Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Uzantısı Hazır Cevaplar

Tıkla mesaj gönder menüsüne otomatik yanıt eklemek için soruları ve yanıtları, alternatifleri ile girmeniz gerekmektedir. Eğer mesaj hattınız 24 saat aktif olmayacaksa, ancak müşteri kaçırmak istemiyorsanız, bu işlemi uygulayabilirsiniz. Ancak oldukça zahmetli bu işlem, sadece siteden çevrimiçi konuşmalarda kullanılabilmektedir. Bunun yerine Whatsapp iletişimi sağlamak, hem güvenilirlik hem uygulama açısından daha kolay olacaktır. Otomatik yanıt ekleme işlemini sadece kendi açınızdan değil, müşteri açısından da yapabilirsiniz. Otomatik yanıt ile sadece müşteriniz için teşvik edici bir ortam hazırlamış olursunuz. Örneğin başlangıç için müşterinize kendi mesajını yazabilme seçeneğinin yanında ‘merhaba’ ya da buna benzer selamlaşma ifadelerini otomatik olarak gösterebilirsiniz. Bu sayede sorun bildirecek bir müşteri için başlangıcı yapmış olursunuz. Ayrıca reklamların anahtar kelimelerini otomatik tıkla mesaj gönder uzantısı yanıtlarında geçirerek trafik çekebilirsiniz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Ads Tıkla Mesaj Gönder Reklam Uzantısı

Google Ads tıkla mesaj gönder reklam uzantısı, bir tür sanal müşteri hizmetleri görevi görmektedir. Bu uzantı ile reklam üzerine tıklayan müşteri, kendisiyle ilgilenildiğini ve eğer bir sorunu olursa muhatap bulabileceğini fark eder. Bu özelliği ile mesaj gönder uzantısı, müşteri psikolojisi açısından da markaları öne geçirmektedir. Adwords’un yeni uygulamaları arasında yer alan mesaj uzantısı, kullanıcılar için kolay iletişim yöntemleri arasında yer alır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder