Google Ads Reklamlarında İlk Sıraya Nasıl Çıkılır?

239 0

Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmesi için reklam metni, kalite puanı, tıklama başına maliyet gibi önemli unsurlar bulunmaktadır. Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmek reklam için verilecek olan teklif tutarı önemlidir. Google Ads reklam verene tahmini teklif tutarlarını listeleme şansı vermektedir. Günlük bütçenin doğru belirlenmesi gereklidir. Günlük bütçenin en efektif şekilde kullanılabilmesi için ise; kalite puanının yükseltilmesi ve tıklama başına ödenecek olan tutarın da düşürülmesi gerekmektedir. Daha düşük maliyetler ile daha kaliteli işlerin yapılması durumunda; maksimum performans sağlanabilmesi mümkün olmaktadır. Bunun için bir Google Adwords uzmanından da yardım alınabilmektedir.

Google Ads Reklamlarında İlk Sıraya Çıkabilmek İçin Teklif Tahminleri Nelerdir?

Google Ads teklif tahminleri aşağıdaki gibidir:

  • İlk sayfa tahmini; verilecek olan reklamın arama sonuçlarının listelendiği ilk sayfada gösterilebilmesi için belirlenmesi gereken teklif tutarını göstermektedir. Bu tutar ise tahmini bir tutardır.
  • Sayfanın üstünde görünme teklifi tahmini; Google arama sonuçlarının ilk sayfasında ve üst kısmında reklamının yer almasını isteyenlerin bakması gereken teklif tahminidir. Ortalama ne kadar teklif verilmesi gerektiği görülebilmektedir.
  • İlk konum teklif tahmini; bir reklamın ilk sırada yer alması için belirlenmesi gereken teklif tutarını göstermektedir.

Google Ads Reklamlarında İlk Sıraya Çıkabilmek İçin Teklif Tahminleri Nasıl Görüntülenir?

Google Ads teklif tahminlerinin görülebilmesi için izlenmesi gereken adımlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmek için belirlenmesi gereken teklif için bir fikir sahibi olunması gereklidir. Bunun için de öncelikle Google Ads hesabında oturum açılmalıdır.
  • Ardından sayfa menüsünden bulunan anahtar kelimeler butonuna tıklanmalıdır.
  • Nitelikler sütununa tahmini ilk sayfa teklifi, tahmini sayfada üst konum teklifi ve tahmini ilk konum teklifi eklenmelidir.
  • Sonrasında uygula butonuna tıklanmalıdır.
  • Teklif tahminlerini sütunlar halinde görebilmek mümkün olmaktadır. Bu sayede doğru teklif stratejisi oluşturulabilmektedir.

Google Ads Reklam Sıralamasını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Google Ads reklam sıralaması unsurları aşağıda verilmiştir:

  • Belirlenen teklif reklam sıralamasını etkilemektedir. Google Ads bir teklif belirlenmesini istemektedir. Bu teklif; tıklama başına ödenecek olan maksimum tutarın yazıldığı bir tekliftir. İstenildiğinde verilen teklif değiştirilebilmektedir.
  • Reklamların açılış sayfasının kalitesi, reklamın bir kullanıcı için ne kadar alakalı ve yararlı olduğuna göre değişmektedir. Kalite değerlendirmesinin sonucu ise kalite puanı ile görülebilmektedir. Google Ads hesabı üzerinden kalite puanının görülebilmesi ve sonrasında buna bağlı olarak iyileştirmelerin yapılabilmesi mümkündür.
  • Belirlenen reklam sıralaması eşikleri, reklam sıralamasını etkileyen faktörlerdendir.
  • Reklam sıralamasını etkileyen faktörlerden biri de açık artırmanın rekabet gücüdür.
  • Kullanıcının arama bağlamı; reklam sıralamasının hesaplanmasında bulunan unsurlardandır.
  • Reklam uzantılarının ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi Google Ads’teki reklam performansını etkilemektedir.

Google Ads Reklam Sıralamasının Kalite Bileşenleri Nelerdir?

Google Ads reklam kalitesinin önemi şunlardan kaynaklanmaktadır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Reklam sıralaması eşikleri belirlenirken, bir reklamın gösterilip gösterilmemeye uygun olup olmaması durumu için reklamın açık arttırmaya uygunluğuna bakılmaktadır.
  • Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmek için tıklama başına maliyet de reklam kalitesini etkileyen unsurlardan biridir. Yüksek kalitedeki bir reklam için tıklama başına maliyet daha düşük olmaktadır. Bu da kaliteli reklamları olanların, o reklam için daha az ödeme yapacağı anlamına gelmektedir.
  • Bir reklamın kalitesi ne kadar yüksek ise; o reklamın konumu da o kadar iyidir.
  • Reklamın gösterilmeye uygun olup olmadığını ve kalitesini belirleyen unsurlar; reklam uzantıları ve site bağlantılarıdır.
5

Google Ads Reklamlarında İlk Sıraya Nasıl Çıkılır?

Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmesi için reklam metni, kalite puanı, tıklama başına maliyet gibi önemli unsurlar bulunmaktadır. Google Ads reklamlarında ilk sıraya çıkabilmek reklam için verilecek olan teklif tutarı önemlidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder