Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Nasıl Yazılır?

826 0

Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için markayı, ürünü ve hizmeti farklı kılan yönlerden yola çıkarak bir reklam metninin hazırlanması gerekmektedir. Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için SEO kurallarına uygun olan ve doğru anahtar kelimelerin kullanıldığı metinlerin hazırlanması gerekmektedir. Hazırlanan reklam metninin kontrolünün devamlı olarak yapılması ve başarısını olumsuz etkileyen bir durum ile karşılaşılması durumunda bunun düzeltilmesi gereklidir.

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Yazabilmek İçin Anahtar Kelimelerin Önemi

Başarılı reklam metinleri yazabilmek için anahtar kelime tercihi yapılmalıdır ve hangi anahtar kelimelerin tercih edildiği de oldukça büyük önem taşımaktadır. Bir kullanıcı yaptığı arama ile ilgili görünen bir reklama tıklamaktadır. Dolayısı ile de reklam verenin reklamına tıklanmasını sağlaması için de kullanıcıya bu reklamı gösterebilmesi gerekmektedir. Bunun için de reklam metinlerinde anahtar kelimelerin yer alması gerekmektedir. Metinde kalın harf ile yazılan anahtar kelimeler, bu sayede kullanıcıların dikkatlerini daha fazla çekmektedirler. Anahtar kelime kullanımında aşırıya kaçılmamasına ve reklam metnine uyumlu olmayan anahtar kelimelerin kullanılmamasına dikkat edilmelidir.

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Yazabilmek İçin Reklam Uzantıları Kullanma

Başarılı reklam metinlerine reklam uzantılarının katkısı oldukça fazladır. Kullanıcıların ilgisini çeken bir durumdur. Arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayan, kullanıcılara aradıkları konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgi veren ve reklam kampanyası ile ilgili verilmek istenen mesajı kapsayan bir reklam uzantısının seçilmesi gerekmektedir. Reklam uzantıları, reklamın kalite puanını arttıran unsurlardan biridir.

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Yazabilmek İçin Fark Yaratan Özellikleri Vurgulama

Google Ads reklam metinlerinde sunulan ürünün veya hizmetin fark yaratan özelliklerini vurgulamak oldukça önemlidir. Kullanıcının o ürünü veya hizmeti neden alması gerektiği sorusuna bir cevap bulabiliyor olması gerekmektedir. Rekabet piyasasının oldukça hareketli olduğu bir dönemde, rakip firmalardan ayrılan özelliklerinin reklam metinlerinde mutlaka vurgulanması gerekmektedir. Kullanıcıyı yönlendiren, harekete geçiren, call to action özelliği olan reklam metinleri yazılmalıdır. Ne kadar fark yaratan özellik vurgulanır ise; bu o kadar tıklama olarak geri dönmektedir. Dolayısı ile de Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için belirlenen karakter sınırlarının tamamının kullanılması faydalı olmaktadır.

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Yazabilmek İçin Birden Fazla Reklam Metni Kullanma

Birden fazla reklam metni ile başarıyı yakalamak mümkündür. Bunun için eğer yüksek hacimli reklam grupları var ise, 3 veya 4 adet; düşük hacimli reklam grupları var ise, minimum 2 adet reklam oluşturulması tavsiye edilmektedir. Oluşturulmuş olan reklamlardaki tıklanma oranını değiştiren unsurun ne olduğunu tespit edebilmek adına; birinci başlığın, ikinci başlığın ve açıklama satırının değiştirilmesi gereklidir. Bu sayede en doğru reklam metni bulunabilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Yazabilmek İçin Otomatik Reklam Rotasyonunun Avantajı

Başarılı metinler için otomatik reklam rotasyonunun yararına bakıldığında; takibi zor olan reklam metinlerinin otomatik olarak optimize edilebilmesini sağlamaktadır. Reklam varyasyonları arasında en iyisinin bulunabilmesi için istatistiksel verilerin analiz edilmesi ve sıkı bir takip içerisinde olunması gereklidir. Reklam rotasyonlarının otomatiğe alınması durumunda ise; bu takibin sağlanamadığı noktada optimizasyon çalışmaları otomatik yapılmaktadır.

Google Ads Reklam Metinleri İçin Uzunluk Sınırları Ne Kadardır?

Google Ads reklam metinleri için belirlenen maksimum uzunluklar aşağıda verilmiştir:

  • Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için başlık 1, başlık 2 ve başlık 3; en fazla 30 karakter olmalıdır.
  • Açıklama 1 ve açıklama 2 için belirlenen üst uzunluk sınırı 90 karakterdir.
  • Yolların her biri için 15 karakter sınır belirlenmiştir.
5

Google Ads Reklamlarında Başarılı Metinler Nasıl

Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için markayı, ürünü ve hizmeti farklı kılan yönlerden yola çıkarak bir reklam metninin hazırlanması gerekmektedir. Google Ads reklamlarında başarılı metinler yazabilmek için SEO kurallarına uygun olan ve doğru anahtar kelimelerin kullanıldığı metinlerin hazırlanması gerekmektedir. Hazırlanan reklam metninin kontrolünün devamlı olarak yapılması ve başarısını olumsuz etkileyen bir durum ile karşılaşılması durumunda bunun düzeltilmesi gereklidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder