İçindekiler
Google Ads reklamlarının hedeflerin üzerin çıkması ve daha fazla müşteriye erişmesi amacıyla otomatik uzantılar kullanılmaktadır. Google Ads otomatikleştirilmiş uzantılar, reklamların tıklanma değerini yükseltmektedir. Google Ads reklamlarının dönüşüm oranını arttırma ihtimali bulunan uzantılar, Google Adwords tarafından otomatik olarak etkinleştirilmektedir. Reklamların yayın süresi boyunca aha fazla potansiyel müşteriyle etkileşim kurmasını sağlayan uzantılar, masaüstü ve mobil cihazlara göre farklılık gösterebilir. Google ads reklamları için otomatikleştirilmiş reklamlar, web sitelerinin dönüşüm oranlarını ve markaların satış değerini arttırmaktadır.
Google reklamlarına ek olarak uygulanan otomatik uzantılar için herhangi bir ücretlendirme yapılmamaktadır. Reklamların aldığı tıklanma oranları arttıkça, reklam verme aşamasında belirlenen tıklanma maliyeti üzerinden ücretlendirme yapılmaktadır. Otomatik uzantıların sağladığı etkileşim imkanlarının müşteriler tarafından kullanılması durumunda, tıklanma maliyeti üzerinden ücretlendirme yapılacaktır. Reklamların dönüşüm oranlarını arttırma amacıyla kullanılan otomatik uzantılar, reklamların tıklanma sayısına etki edecektir. Otomatik uzantılar, Google Ads tarafından işleme alınırken, uzantıları devre dışı bırakmak için Google Ads hesabı kullanılabilir.
Google reklamlarının istatistiklerine göre otomatik olarak etkinleştirilen uzantıların görüntülenmesi için uzantıların tespit edilmesi gerekir. Google Ads hesabına giriş yaptıktan sonra, menü üzerinden “Reklam Uzantıları” sekmesi tercih edilmelidir. Açılan sayfada yer alan “Görünüm” menüsü üzerinden, “Otomatik Uzantılar Raporu” tercih edilmeli ve uzantı görüntülemesi yapılmalıdır. Adwords reklamlarına uyarlanan otomatik uzantılar üzerinde düzenleme yapabilmek için tablonun en altında bulunan “Otomatik Uzantı Seçenekleri” bağlantısına tıklanmalıdır. Bağlantıda yer alan “Düzenle” seçeneği tercih edildikten sonra, sayfanın sol tarafında bulunan “Reklamlar ve Uzantılar” sekmesine tıklanmalıdır. Otomatik uzantıları düzenlemeleri, “Otomatik Uzantılar” sekmesinin tercih edilmesinin ardından gerçekleştirilebilir.
Google reklamlarına uygulanan otomatik uzantıların türleri ve özellikleri aşağıda detaylıca açıklanmıştır:
Google Adwords reklamlarına ait otomatik uzantı istatistiklerine ulaşmak için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:
Google Ads Reklamları İçin Otomatikleştirilmiş Uzantılar
Google ADS reklamlarının hedeflerin üzerin çıkması ve daha fazla müşteriye erişmesi amacıyla otomatik uzantılar kullanılmaktadır. Google Ads otomatikleştirilmiş uzantılar, reklamların tıklanma değerini yükseltmektedir. Google Ads reklamlarının dönüşüm oranını arttırma ihtimali bulunan uzantılar, Google Adwords tarafından otomatik olarak etkinleştirilmektedir.