Google Ads Reklamlar: Maliyet Belirleme

730 0

Google Ads de minimum bir ödeme yapmak zorunda olmadığımızdan hesap bütçemizi kendimiz belirleyebilir, istediğimiz tutarı seçebilir ve günlük zaman dilim ve aralıklara bölebiliriz. Ancak reklam vermeden önce bir hedef ve strateji belirlememiz ve belirlediğimiz hedefler doğrultusunda bir bütçe belirlememiz gerekir.

Kullanıcılar Google’da arama yaptıklarında Ads bu arama için çıkabilecek reklamları ve bu reklamlar arasındaki sıralamanın nasıl olacağını belirler, bunu belirlemek için bir açık artırma modeli kullanır. Bu açık arttırma modeline girebilmemiz için tıklama, gösterim veya dönüşüm gibi hedeflerden bir tanesini belirlememiz ve bu hedef doğrultusunda teklif stratejisi uygulamamız gerekir.

Amaç Web Sitemize Trafik Çekmekse;

   Reklamlarınızın tıklama almasını sağlamanız için, TBM (Tıklama Başına Maliyet) teklifini vermenizde fayda vardır. TBM teklifi vererek kullanıcıları sitenize çekebilir ve trafiğiniz artırabilir, satış hacminizi büyütebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin her birine ödemek istediğiniz en yüksek tutarı yani maksimum TBM teklifini belirlersiniz, yapılan tıklamalar vermiş olduğunuz maksimum TBM teklifi üzerinden değerlendirilir. Bu şekilde sadece yapılan tıklamalar için ücret ödersiniz.

Hedefiniz Marka Bilinirliği Ya da Ürün Tanıtımıysa;

Bunun için reklamlarınızın gösterimlerine odaklanmanız gerekir. BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) teklifini kullanmalısınız. Gösterimlere odaklanarak marka bilinirliğinizi artırabilir ya da yeni bir ürününüzün tanıtımını yapabilirsiniz. BGBM teklifini sadece Google Görüntülü Reklam Ağında verebilirsiniz. Bu teklifi kullandığınızda reklamlarınızın Google Görüntülü Reklam Ağında aldığı gösterimlerin sayısına göre ücret ödersiniz.

Ürün Satışı Yapıyorsanız Ya da Kullanıcıların Sitenizle Bağlantıda Kalmasını İsterseniz;

Sitenize gelen kullanıcıların bir işlem yapmasını istiyorsanız dönüşüm hedeflemeniz doğru olabilir. Bunun için EBM (Edinme Başına Maliyet) teklifini kullanmanız gerekir. Web sitenize gelen kullanıcıların sitenize kaydolması ya da ürün satın alması gibi bir beklentiniz varsa EBM teklifi ile bunu kolaylaştırabilirsiniz. EBM teklifinde yine yapılan tıklamalar için ödeme yaparsınız ancak Ads, reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlamak için teklifleriniz otomatik olarak ayarlar.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Reklam Maliyetlerini Nasıl Kontrol Edebiliriz?

Reklam hedefimizi belirlediğimize göre şimdi maliyetleri nasıl kontrol edebileceğimize bakalım. Öncelikle ne kadar harcama yaptığımızı kontrol etmek için bir günlük bütçe belirlememiz gerekir. Günlük bütçe her bir kampanya için maksimum harcama yapacağınız ortalama tutardır. Belirlemiş olduğunuz maksimum TBM teklifi açık artırmaya dayalı olduğundan, genelde maksimum TBM teklifinin altında bir ücret ödersiniz. Günlük bütçenizde bu duruma göre değişebilir ya da günlük bütçenizi maksimum %20 daha fazla tıklama olarak aşabilirsiniz. Bu %20 daha fazla tıklanma oranı kampanyanızın düşüş de olduğu günlerin telafisini sağlar. Fakat günlük bütçenizi aşsanız bile kampanyanızın bütçesi, bir aylık fatura sonunda bir aydaki gün ortalamasının (30,4) çarpımından daha yüksek bir ücret belirlemez.

Dilerseniz maksimum TBM tekliflerini düşürebilirsiniz, ancak teklifleri düşürmeniz durumunda reklam konumunuz değişir. Reklamlarınız vermiş olduğunuz TBM teklifine göre sağ tarafta, alt kısımda ya da ilk sayfanın dışında gözükebilir. İsterseniz TBM teklifinizi otomatik teklif olarak da verebilirsiniz. Ads, otomatik teklif verdiğinizde günlük bütçenize göre maksimum tıklama almanızı sağlar.

Eğer maliyetlerinizi düşürmek istiyorsanız kalite puanlarını güçlendirmeniz gerekir. Kalite puanlarını güçlendirmek için uygun anahtar kelimeler seçmelisiniz. Anahtar kelimelere uygun reklam metinleri yazmanız kalite puanlarında artış olmasını sağlayabilir. Kalite puanlarınızı artırmanız için önemli olan bir unsur da anahtar kelimelerini yönlendirdiğiniz web sayfalarıdır. Web sayfalarınız anahtar kelimeleriniz ile alakalı olması gerekir. Kullanıcıların aradığı kelimeler ile alakalı olmanız tıklama oranınızı artırabilir. Bu şekilde kalite puanınızın artmasını sağlamış olursunuz.

Dilerseniz Ads hesabınızdan Faturalandırma Özeti sayfasını kullanarak günlük reklam maliyetlerinizi, yapmış olduğunuz ödemeleri ve ayrıntılı bilgileri görebilirsiniz.

Google Ads Reklamlar: Maliyet Belirleme
5

Google Ads Reklamlar: Maliyeti

Google Ads de minimum bir ödeme yapmak zorunda olmadığımızdan hesap bütçemizi kendimiz belirleyebilir, istediğimiz tutarı seçebilir ve günlük zaman dilim ve aralıklara bölebiliriz. Ancak reklam vermeden önce bir hedef ve strateji belirlememiz ve belirlediğimiz hedefler doğrultusunda bir bütçe belirlememiz gerekir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder