Google Ads Reklam Metni Yazım Teknikleri

213 0

Google Ads reklam metni yazım teknikleri, kişilerin potansiyel müşterilere ulaşmasını ve müşterilerin akılda kalıcı reklamlarla muhatap olması için uygulanan tekniklerdir. Spesifik, ilgi çekici ve teşvik edici içeriklerin yazılması, reklamların daha hızlı ve amaçlanan şekilde sonuç vermesini sağlar. Başarılı reklam makaleleri yazabilmeniz için yapmanız gerekenler, ağırlıklı olarak insan psikolojisine hitap eden yöntemlerdir. Kişileri işlem yapmaya teşvik etmek, alışverişe teşvik etmek ve iyi bir marka olduğunuza ikna etmek, doğru reklam metni ile mümkün olacaktır.

Reklam Metninizi Diğerlerinden Farklı Kılan Nedir?

Reklam metniniz, rakip reklam metinleri ile kıyaslanmış olmalı ve kıyaslama sonucunuz metne yansımalıdır. Markayı ya da metninizi rakiplerinden ayıran nedir? Öncelikle markanızın rakiplerini tanıyın ve rakip kampanyaları takip edin. Bu sayede yapmanız gerekeni, sistemdeki açığı ya da eksiği görebilirsiniz. Sizi diğer markalardan ayrı kılan, bir adım öne çıkaran sebebi bulun ve makalenizde kullanın. Markanızın özelliği ücretsiz kargo, yüksek kalite ya da uygun fiyatlar olabilir. Tüm bunların değerlendirmesini reklam metninize yansıtın. Ayrıca tekliflerinizin tümünü sergileyin.

Promosyonunuz Var Mı?

Reklam metni, müşteri için bilgilendirme açısından az cümle ile çok iş yapmalıdır. Bu konuda tüm promosyonlar, Google Ads reklam metni içerisinde geçmelidir. Yüzeysel bir metin marka hakkında araştırma yapmadığınızı gösterir. Kişi, markanın tüm değerini ortaya çıkaracak bir içerik üretmelidir. Reklam metni, özellikle güncel ve sınırlı kampanyalara odaklanmalıdır. Bu kapsamda geçici süreli indirimler, mutlaka reklam metni içerisinde yer almalıdır. Bunun yanında promosyonlar, kampanyalar gibi müşteri çekebilecek tüm kozlar reklam metni içerisinde kullanılmalıdır.

Müşterilerden Ne İstediğinizi Söyleyin!

Müşterilerden ne istediğiniz, psikolojik olarak reklam metni içerisinde geçmelidir. Google Ads reklam metni yazımı yaparken, müşterilerin hangi işlemi yapmasını bekliyorsanız, o işlemi belirtmeniz gerekir. Makalenizin sonlarına doğru yapılmasını istediğiniz işlemi beyan ederek metni sonlandırabilirsiniz. Bu işlem “göz atın”, “şimdi tıklayın”, ”hemen sipariş verin” gibi seçeneklerle ifade edilebilir. Özellikle direkt olarak sayın alma içermeyen, ancak “fiyat teklifi alın” gibi ifadeler kullanılan mesajlar, reklam metinlerini daha başarılı kılmaktadır. Bu mesajlarda müşteri üzerinde baskı hissetmez. Ancak psikolojik bir yönlendirme de yapılmış olur. Bu sayede müşteri, işlem yapmak için teşvik edilir.

Anahtar Kelimeleri Metninizde Kullanın!

Reklam metinlerinizde mutlaka anahtar kelime kullanın. Anahtar kelime, reklamların karşısına çıkarılacak müşterinin konu ile ilgisini belirler. Bu kapsamda müşteri, konu ile bağlantılı arama yaparken kullanacağı anahtar kelimelerin reklam içerisinde geçmesi önem taşır. Aramalarda reklamlarınızla birleştirdiğiniz anahtar kelimelerin en az birini reklam içerisinde kullanın. Bu sayede reklamlarınız hedefine daha hızlı bir şekilde ulaşacaktır. Örneğin yün halı satışı yapıyor ve Google üzerinde “Yün Halı” yazıldığında kendi reklamınız çıksın istiyorsanız, reklamınızın içinde “Yün Halı” ibaresini kullanmalısınız.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Açılış Sayfası Önem Taşır!

Reklam metni üzerine tıklandığında müşteri nereye yönlendirilecek? Bir forma mı yoksa bir tanıtıma mı? Müşterilerin alım ihtimalini arttırmak istiyorsanız, bir tanıtım sayfasına yönlendirmek daha mantıklı olacaktır. Direkt olarak forma yönlendirme yapmak, müşterinin ürün hakkında yeterli bilgiye sahip olmamasına bağlı olarak siteden uzaklaşmasına yol açar. Reklam bağlantınızın kurulduğu site, ana sayfaya açılmalıdır. Ana sayfada reklam kampanyalarından süreli indirimlere pek çok avantajdan bahsedilmeli, müşteri için yoğun bir algı yaratılmalıdır. Özellikle ürün tanıtımlarına ana sayfanın bir kenarında “beğenilenler” gibi başlıklarla yer verilmesi, alım oranını arttırır. Reklam metni yazım teknikleri içerisinde yer alması nedeniyle, yönlendirilecek siteye de metinde atıf yapılmalıdır.

5

Google Ads Reklam Metni Yazım Teknikleri

Google Ads reklam metni yazım teknikleri, kişilerin potansiyel müşterilere ulaşmasını ve müşterilerin akılda kalıcı reklamlarla muhatap olması için uygulanan tekniklerdir. Spesifik, ilgi çekici ve teşvik edici içeriklerin yazılması, reklamların daha hızlı ve amaçlanan şekilde sonuç vermesini sağlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder