Google Ads Promosyon Uzantısı

750 0

Google Ads promosyon uzantısı, ürün reklamınızın yönlendireceği internet sitesinde kullandığınız URL ile ilgilidir. Kullanılan normal URL adrese ek olarak promosyonlar ve ek kampanyalar için ilgi çekici bir değişiklik yapılmasını içerir. Bu sayede reklam daha etkili bir hal alır ve müşterileri daha fazla cezp eder.

Google Promosyon Uzantısı Hangi Durumlarda Kullanılır?

Ürününüz hakkında geçici bir süreliğine etkili olacak bir kampanyanız varsa, promosyon uzantısını kullanabilirsiniz. Google uzantılarının amacı, müşterinin kampanyaya ilgisini artırmak ve daha fazla müşteri çekmektir. Promosyon uzantıları, hediye ürünlerde veya indirim kodlarında da kullanılabilir. Ürüne veya hizmete erişimin bir tür arka kapısını halini alan bu uzantılar, kullanıcıların avantajlardan yararlanmasında etkin rol oynar. Promosyon ve kampanyaların tanıtılmasını, müşteriler tarafından resmiyetle algılanmasını sağlayan bu uzantılar, site içerisindeki ürünlere tekli olarak da yapıştırılabilir.

Dönemsel Kampanyalarda Google Promosyon Uzantısı

Belirli bir dönem için etkili olacak kampanyalarda Google uzantısı kullanmak mümkündür. Vereceğiniz talimatla sadece bir dönemliğine ürününüze promosyon uzantısı ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra tek bir ürüne ya da sadece seçili ürünlere bu uzantıyı ekleme imkanınız da bulunmaktadır. Kullanacağınız promosyon türü indirim ya da ürün hediyesi şeklinde olabilir. Kampanyaları duyurduğunuzda Google reklamları içerisinde ürününüz istediğiniz şekilde yer alabilir.

Ürüne Google Promosyon Uzantısı Ekleme

Ürününüze ya da sitenize promosyon uzantısı eklemek için yapmanız gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Google Ads hesabınız içerisinde oturumunuzu açın.
  • Seçenekler arasından “reklam ve uzantılar” bağlantısına gidin. Buradan uzantılar seçeneğine tıklayın.
  • Artı düğmesini tıklayın. Karşınıza uzantı seçenekleri gelecektir. Seçenekler içerisinden “promosyon uzantıları” bölümünü tıklayın.
  • Promosyon uzantılarını hesabınıza, ürününüze ya da reklamınıza ekleyin.
  • Promosyon yapmayı planladığınız özel günü takvim üzerinden işaretleyin.
  • Takvim üzerinde yapacağınız işaretlemeler, promosyon uzantısında görülecektir. Tarih aralığını daraltmak veya detaylı işaretleme yapmak için ‘Gelişmiş Seçenekler’ menüsünü kullanın.
  • Promosyon dilinizi ve para biriminizi seçin.
  • Promosyon türü bir fiyat indirimi ise yüzdesini ve indirim miktarını belirtin.
  • Sunduğunuz ürün veya hizmete ait öğe bilgisini girin.
  • Nihai url girerek ekrana kullanıcılar tarafından görülecek URL adresi düzenleyin. Adres içerisinde kampanya veya promosyonun geçmesi, diğer URL adreslere göre tıklanma oranını %20’ye kadar arttırmaktadır. Bu nedenle URL içinde kampanya adınızın ve tarihlerinin geçmesine özen gösterin.
  • Teklif bölümünde kampanyanızı detaylandırmanız istenecektir. Yapacağınız detaylandırma, promosyonu şartlara bağlama şeklinde olabilir. Bu bir indirim kodu gibi materyallerle yapılabilir. Teklif bölümünde kampanyanıza şart ekleyebilir, harcama alt sınırı koyabilir ya da kodlar tanımlayabilirsiniz. Örneğin kampanyanız “100 TL ve üzeri alışverişe…” ya da “indirim kodu gönderenlere…” şeklinde olabilir.
  • Son olarak tarihleri kontrol ettikten sonra onay düğmesine basın. Promosyon uzantınız hazırdır.

Promosyon Uzantılarında İsteğe Bağlı Ayarlar

Promosyonunuzun insanlara gösterileceği ve promosyon şartlarının gözetileceği tarih ve saatler, isteğe bağlı ayarlar başlığı içerisinde yer alır. Bunun için gelişmiş ayarlar menüsüne giriş yapmanız gerekecektir. Menü üzerinden yapabileceğiniz işlemler, tarih aralığını düzenlemektir. Ancak menüde, daha önce takvim üzerinde seçtiğiz özel gün dışında seçim yapamazsınız. Bu nedenle ana menü üzerinde özel gün seçimini kaldırmanız gerekmektedir. Ayrıca eğer dönemsel bir kampanya söz konusu ise, kampanyanın başlangıç ve bitiş tarihini girebilirsiniz. Bunun yanında eğer belirli bir saate özel kampanya planlıyorsanız, kampanyanızı bu menüden saatlere bölebilirsiniz. Google promosyon uzantısı içinde kampanyanızın adının ve saatlerinin görülmesini de URL düzenleme işleminde kendiniz yapabilirsiniz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Ads Promosyon Uzantısı

Google Ads promosyon uzantısı, ürün reklamınızın yönlendireceği internet sitesinde kullandığınız URL ile ilgilidir. Kullanılan normal URL adrese ek olarak promosyonlar ve ek kampanyalar için ilgi çekici bir değişiklik yapılmasını içerir. Bu sayede reklam daha etkili bir hal alır ve müşterileri daha fazla cezp eder.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder