Google Ads Potansiyel Müşteri Formu Uzantıları

1281 0

Google reklamlarının daha fazla müşteriye erişmesi reklamlarının geri dönüş oranının artırılması amacıyla hazırlanan müşteri formları, Google tarafından çıkarılan beta sürümü sayesinde reklamlara eklenmeye başlamıştır. Google Ads potansiyel müşteri formu uzantıları, müşterilerin reklama tıklamasının ardından web sitesine bağlanmak yerine reklama ait özel bir sayfaya erişmesine olanak sağlamaktadır. Reklamların üzerinde büyük bir kısmı doldurulmuş formlar yer aldığı için müşterilerin siteye dahil olma süreci kolaylaştırılmakta ve reklam dönüşüm oranları arttırılmaktadır.

Google ADS Potansiyel Müşteri Formu Uzantılarının Özellikleri Nelerdir?

Sosyal medya hesaplarında yer alan işlemlerde çokça kullanılan form türündeki reklamlar, Google beta sürümünün ardından Ads işlemleri için de tercih edilmektedir. Google Ads hesaplarında kullanılmaya başlanan müşteri formları, firmaların daha fazla müşteriyle temas kurmasına yardımcı olmaktadır. Potansiyel müşteri kitlesiyle etkileşime geçildikten ve müşteriler reklamlara tıkladıktan sonra, firmaların web sitesine girme zorunluluğu bulunmadan reklamların detaylarına dahil olunmaktadır. Reklamların içeriklerinde yer alan yarı dolu müşteri formları, müşterilerin siteye dahil olmak için gerek duydukları form doldurma zahmetini azaltmakta ve markaların daha fazla müşteriye ulaşması için kolaylık sağlamaktadır. SMS uzantılarıyla aynı mantıkta ilerleyen Google ads potansiyel müşteri formu, güncel beta sürümüyle sadece arama ağı kampanyaları üzerinde etkinleştirilmektedir.

Google ADS Müşteri Formu Uzantısında Yer Alan Bilgiler

Google Adwords müşteri formu uzantıları üzerinden kullanılan müşteri formu uzantılarında yer alan bilgiler aşağıda sıralandığı gibidir:

  • Müşteriyi harekete geçirici mesajlar
  • Reklama dair 30 karakterlik uzantı metni
  • 30 karakterden oluşan reklam başlığı
  • 25 karakterlik işletme adı
  • 200 karakterden oluşan reklam açıklama metni
  • Müşteriden alınmak istenen bilgiler / “İsim – Soy İsim – E-Posta – Cep Telefonu”
  • Reklama dair gizlilik politikası URL bağlantısı
  • 1200 x 628 px boyutunda reklam arka plan görseli
  • Reklam müşteri formu gönderme mesajı
  • Sadece APl geliştiriciler için kullanılan potansiyel müşteri edinme seçeneği

Google reklamları için belirlenen potansiyel müşteri formları, ilerleyen zamanlarda diğer Ads reklamlarına da entegre olacak şekilde kullanılabilir.

Google Ads Müşteri Formu Uzantısı Nasıl Eklenir?

Google Adwords reklamları üzerinden potansiyel müşteri formu uzantısı oluşturabilmek için ilk aşamada Google Ads hesabının açılması gerekir. Google Ads hesabı üzerinde yer alan hesap düzeyi, reklam kampanyası düzeyi ya da reklam grubu düzeyindeki reklamlara tıklandıktan sonra, reklam uzantıları bölümü tercih edilmelidir. Açılacak sayfa üzerinden “Potansiyel Müşteri Formu” uzantısı tercih edilmelidir. Potansiyel müşteri formu uzantısına tıklandıktan sonra, kanunlar ve şartları belirten bir bilgilendirme sayfası açılmaktadır. Bilgilendirme sayfasını geçmek için “Kabul Et” butonuna tıklanmalıdır. Hizmet şartları bölümü geçildikten sonra, uzantılar sayfası açılmaktadır. Uzantılar sayfası üzerinden en az bir adet reklam kampanyası seçilmelidir. Bütün reklam kampanyaları için aynı reklam formları kullanılmak isteniyorsa, bir reklam formu üzerinden tüm kampanyalar seçilmeli ve uzantı oluşturulmalıdır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google Ads reklamları üzerinden potansiyel müşteri formu hazırlama aşamasında, form üzerinden harekete geçirici bir mesajın yayınlanması gerekmektedir. Mesaj belirlemesi yapıldıktan sonra, müşteri formu uzantı metni seçilmelidir. Reklam için belirlenen müşteri formunun türüne ve amacına göre, formun taslağını belirlemek için 4 farklı seçenek sunulmaktadır. İşletmenin amacı ve reklamların türüne uygun olan seçenekler belirlendikten sonra “Devam” butonuna tıklanmalıdır. Formun işleme alınabilmesi amacıyla, web sitesine ait gizlilik sözleşmesinin forma eklenmesi gerekmektedir. Müşterilerin dolduracağı formdaki bilgiler belirlendikten sonra, müşteriye teşekkür mesajı da eklenmeli ve form kullanıma açılmalıdır. Google potansiyel müşteri formu onaylandıktan sonra, uzantı eklenen reklamlar üzerinden yayınlanmaya başlanacaktır.

5

Google Ads Potansiyel Müşteri Formu Uzantıları

Google reklamlarının daha fazla müşteriye erişmesi reklamlarının geri dönüş oranının artırılması amacıyla hazırlanan müşteri formları, Google tarafından çıkarılan beta sürümü sayesinde reklamlara eklenmeye başlamıştır. Google Ads potansiyel müşteri formu uzantıları, müşterilerin reklama tıklamasının ardından web sitesine bağlanmak yerine reklama ait özel bir sayfaya erişmesine olanak sağlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder