Google Ads Müşteri Listesiyle Yeniden Pazarlama

719 0

Google Ads müşteri listesiyle yeniden pazarlama; müşteri eşleştirme özelliği ile yapılabilen bir işlemdir. Google Ads yeniden pazarlama listesi oluşturmak için müşterilerin verdikleri iletişim bilgilerinin yüklenmesi gerekmektedir. Gerekli yüklemeler yapıldıktan sonra daha önceden web sitesini veya mobil uygulamayı ziyaret eden kişilere firmanın reklamları yeniden gösterilmeye başlanmaktadır. Daha önceden web sitesini ziyaret etmiş kişilerin müşteri olabilmesini sağlamak diğer kişilere göre daha yüksek ihtimal olduğu için bu kişiler için anahtar kelime tekliflerinde stratejik davranılabilmektedir. Müşteri listesi ile yeniden pazarlama, satışı arttıran bir yöntemdir.

Google Ads Yeniden Pazarlama İçin Müşteri Listesi Nasıl Oluşturulur?

Google Ads müşteri listesi oluşturmak için öncelikle kullanılacak olan yeniden pazarlama listesi oluşturulmalıdır. Ardından bu liste için Google Ads’ten yeniden pazarlama etiketi alınmalıdır. Küçük bir kod snippet’i verilmektedir. Bunun web sitesine eklenmesi gerekmektedir. Web sitesindeki bütün sayfalara eklenmesinde herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. Bu sayede Google Ads’e web sitesini ziyaret edenler otomatik olarak aktarılmaktadır. Yeniden pazarlama etiketini web sitesine ekleyenler ayrıca bu listeyi mevcut kampanyaları ve reklam grupları için de kullanabilmektedir. Müşterilere göre teklifleri arttırabilir veya azaltabilmektedir. Ayrıca sadece belirli sayfaları ziyaret eden müşteriler için özel listeler de oluşturabilmektedir.

Google Ads Yeniden Pazarlama Listeleri İle İlgili Uygulanması Gereken Stratejiler Nelerdir?

Google Ads yeniden pazarlama liste stratejileri aşağıda verilmiştir:

  • Google Ads yeniden pazarlama listesindekilere özel olarak mevcut anahtar kelimelerin tekliflerini optimize edebilmek mümkündür. Örnek vermek gerekir ise; son 30 gün içerisinde web sitesine giriş yapmış olan bir müşterinin yeniden pazarlama listesinde olması durumunda, %25 arttırılmış bir teklif sunulabilmektedir. Ayrıca daha önce satışı yapılan bir ürünü alışveriş sepetine eklemiş fakat alımını gerçekleştirmemiş olan müşteriler için de bu yapılabilmektedir.
  • Web sitesini daha önce ziyaret etmiş olan kişiler için normal şartlarda teklif verilmemiş bir anahtar kelime için de teklif oluşturulabilmektedir. Bu da yeni teklif verilmeye başlanan anahtar kelimeler aracılığı ile satışın arttırılabilmesini sağlamaktadır.

Google Ads Müşteri Listesi İle Yeniden Pazarlama Yaparken Liste Boyutu İle İlgili Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Google Ads yeniden pazarlama liste boyutları için bilinmesi gerekenler aşağıda belirtilmiştir:

  • Google görüntülü reklam ağı için yeniden pazarlama listesi oluşturuluyor ise; listenin son 30 gün içerisinde en az 100 etkin ziyaretçi veya kullanıcıya sahip olması gerekmektedir.
  • Google arama ağı için oluşturulacak olan yeniden pazarlama listesinin boyutuna bakıldığında; son 30 gün içerisinde 1.000 etkin ziyaretçiyi kapsıyor olması gereklidir.
  • Son 30 gün içerisinde 1.000 adet etkin kullanıcıyı barındıran listeler YouTube için oluşturulacak olan yeniden pazarlama listelerinde kullanılmalıdır.
  • Gmail için yeniden pazarlama liste boyutu; son 30 gün için 100 etkin kullanıcı olarak belirlenmiştir.

Google Ads Müşteri Listesi Üyelik Süresi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Google Ads müşteri üyelik süresi için önemli noktalar aşağıdaki gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google Ads yeniden pazarlama listesi eğer görüntülü reklam ağı için oluşturuluyor ise; maksimum 540 gün ve standart 30 gün süre olarak belirlenmiştir. Google reklam ağı için de süreler aynıdır.
  • Maksimum süreyi aşan bir kullanıcının listede yer alması durumunda; ilgili kullanıcı listeden otomatik olarak çıkartılmaktadır.
  • Listenin üyelik süresi ilk değiştirildiğinde liste boyutunda da hatalı gösterim olabilmektedir.
  • Yeniden pazarlama listelerinde eğer üyelik süresinde değişim olur ise; listede yapılacak olan bütün güncellemelerde yeni üyelik süresi geçerli olmaktadır.
5

Google Ads Müşteri Listesiyle Yeniden Pazarlama

Google Ads müşteri listesiyle yeniden pazarlama; müşteri eşleştirme özelliği ile yapılabilen bir işlemdir. Google Ads yeniden pazarlama listesi oluşturmak için müşterilerin verdikleri iletişim bilgilerinin yüklenmesi gerekmektedir. Gerekli yüklemeler yapıldıktan sonra daha önceden web sitesini veya mobil uygulamayı ziyaret eden kişilere firmanın reklamları yeniden gösterilmeye başlanmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder