Google Ads Kampanyanızı Optime Etmenin Yolları

904 0

Google Ads kampanyanızı optimize etmenin yollarından bazıları şunlardır:

  • Kampanya bütçesi ayarlanmalıdır.
  • Reklam gruplarının harcamaları düzenlenmelidir.
  • Hedef kitlenin bulunduğu bölgede reklamların gösterilmesi gereklidir.
  • Üye edinme maliyetleri düzenlenmelidir.
  • Yetersiz tıklama ile karşılaşıldığında tıklama oranını arttırabilecek faaliyetlerde bulunulmalıdır.
  • Negatif anahtar kelime kullanımından kaçınılmalıdır.

Google Ads kampanyasını optimize ederken yetersiz tıklama ile karşılaşılması durumunda, tıklama oranını arttırmak için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Her reklam grubu için en az 3 adet reklam oluşturulmalıdır. Google en alakalısını seçerek göstermektedir.
  • Reklamlarda call to action tekniği uygulanmalıdır.
  • Özel indirimler veya özel kampanyalar sunuluyor ise bunun reklamda bildirilmesi gereklidir.
  • Reklam metinlerinde anahtar kelime kullanımına özen gösterilmelidir.

Google Ads Kampanyasının Bütçe Harcama Durumunu Kontrol Etme

Google Ads kampanya optimizasyonu yapmak için ilk adım bütçe kontrolüdür. Reklam oluşturulduktan ve yayınlandıktan sonra bütçe durumu kontrol edilmelidir. Bu kontrol ile birlikte günlük belirlenen bütçenin ne kadarının harcandığı görülebilmektedir. Dolayısı ile eğer belirlenen günlük bütçe bir gün içerisinde harcanmıyor ise; yanlış bir bütçe planlaması yapılmıştır veya kampanya ile ilgili bir terslik ortaya çıkmıştır. Bu durumla karşılaşıldığında yapılması gerekenler şunlardır:

  • Yayınlanan reklama anahtar kelime eklemesi yapılmalıdır.
  • Gösterim oranını arttırabilmek adına jenerik kelime eklemesi yapılmalıdır.
  • Anahtar kelimelerin geniş eşleme veya geniş eşleme düzenleyici olarak ayarlanması gereklidir.

Google Ads Kampanyasının Reklam Gruplarının Harcamalarının Ayarlanması

Google Ads kampanyalarında birden fazla reklam grubu oluşturulmuş ise ve bu reklam gruplarından bir tanesinin harcaması diğerlerine göre daha fazla ise; bu reklam grubu diğer reklam gruplarını domine etmektedir. Dolayısı ile de bütün reklam gruplarına ayrılan toplam bütçenin dengesiz dağılması durumu meydana gelmektedir. Böyle bir durum ile karşılaşıldığında; diğer reklam gruplarını domine eden reklamın farklı bir kampanya olarak başlatılması gereklidir. Bu sayede hem yeni kampanya olarak başlatılan reklam grubu diğerlerini domine etmemektedir hem de diğer reklam grupları çalışabilmektedir. Bütçe harcamalarında özellikle bütçeyi bütün reklam gruplarına eşit dağıtmaya önem verilmelidir.

Google Ads Kampanyasında İstenmeyen Bölgelerden Alınan Kliklerin Durdurulması

Google Ads kampanyası düzenlerken, reklamın hangi bölgede gösterileceği de büyük önem taşımaktadır. Örneğin; reklam veren işletmenin sadece İstanbul sınırları içerisinde faaliyet göstermesi durumunda, reklam İstanbul dışındaki diğer şehirlerde de gösterildiği zaman ücret ödemek bir nevi boşa para harcamaktır. Bu yüzden reklamın sadece istenene bölgelerden tıklanmasının sağlanması gereklidir. Bu işlemi yapabilmek için öncelikle Google Adwords hesabına giriş yapılmalıdır. Ardından tüm çevrimiçi kampanyalar menüsünden ayarlar seçilmelidir. Sonrasında ise reklamın gösterilmesi istenen bölgelerin seçilmesi gereklidir. Bölge sınırlandırmasının kontrolünü yapmak için ise; Google Adwords hesabından istatistikler menüsüne girilmelidir ve sonrasında görünüm menüsü coğrafi olarak belirlenmelidir. Ardından reklamın hangi bölgelerden kaç tıklanma aldığı görülebilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Ads Kampanyasında Üye Edinme Maliyetini Optimize Etme

Google Ads kampanyalarını üye edinmek için kullanan kullanıcılar için her üyenin belirli bir maliyeti olmaktadır. Ancak başlangıçta ödenen üye edinme maliyetinin zaman içinde artması durumunda bu soruna bir çözüm üretmek gereklidir. Bu durumda reklama tıklandığında yönlendirilen açılış sayfasının kontrol edilmesi gereklidir. Açılış sayfasında bir hata meydana gelmesi veya ziyaretçilerin başka bir sayfaya yönlendirilmesi durumunda; reklam veren üye olmadan siteden ayrılan ziyaretçiler ile karşı karşıya kalmaktadır. Dolayısı ile de daha fazla maliyet ödemek durumundadır. Açılış sayfasında bir problem olmaması durumunda ise; Google Ads kampanya optimize etme kurallarına göre yeni bir açılış sayfası edinilmesi gereklidir.

5

Google Ads Kampanyanızı Optime Etmenin Yolları

Google Ads kampanya optimizasyonu yapmak için ilk adım bütçe kontrolüdür. Reklam oluşturulduktan ve yayınlandıktan sonra bütçe durumu kontrol edilmelidir. Bu kontrol ile birlikte günlük belirlenen bütçenin ne kadarının harcandığı görülebilmektedir. Dolayısı ile eğer belirlenen günlük bütçe bir gün içerisinde harcanmıyor ise; yanlış bir bütçe planlaması yapılmıştır veya kampanya ile ilgili bir terslik ortaya çıkmıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder