Google Ads Hızlandırılmış Yayın Seçeneği Kaldırılıyor!

770 0

Google Ads hızlandırılmış yayın seçeneği kaldırılıyor açıklamasına göre, 2019 yılının ekim ayından sonra hızlandırılmış yayın seçeneğinin kullanılması mümkün olmamaktadır. Standart yayın seçeneği hızlandırılmış yayın seçeneğine göre daha avantajlıdır ve reklam verenler tarafından da daha fazla tercih edilmektedir. Özellikle bütçesi kısıtlı olan reklam verenler için hızlandırılmış yayın seçeneği dezavantajdır. Çünkü hızlandırılmış yayın ile reklamlar daha hızlı gösterildiği için günlük belirlenen bütçe daha erken saatlerde doldurulmaktadır.

Google Ads Hızlandırılmış Yayın Seçeneğinin Kaldırılması İle İlgili Yapılan Açıklama Nedir?

Google Ads hızlandırılmış yayın seçeneğinin kaldırılması ile ilgili yapılan açıklamaya göre 14 Ekim 2019 tarihinden sonra hızlandırılmış bütçe yayınının herhangi bir şekilde kullanılabilmesi mümkün olmamaktadır. Arama ağı kampanyalarında, alışveriş kampanyalarında veya paylaşılan bütçelerde hızlandırılmış yayının kullanılması mümkün değildir. Ayrıca 7 Ekim 2019 tarihi itibari ile de hızlandırılmış yayın özelliğini seçenlerin tercihleri otomatik olarak standart yayın olarak ayarlanmaktadır. Bu süre içerisinde kullanıcıların kendilerinin yayın tercihlerini değiştirmeleri önerilmektedir. Üçüncü tarafların komut dosyaları veya araçlar aracılığı ile yayın tercihini hızlandırılmış olarak ayarlaması durumunda, hata alacaklardır.

Google Ads Kampanyaları Hızlandırılmış Yayından Standart Yayına Nasıl Geçirilir?

Google Ads kampanyalarını hızlandırılmış yayından standart yayına geçirmek için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:

  • Öncelikle Google Ads hesabı ile oturum açılması gereklidir.
  • Açılan sayfa genel bakış sayfasıdır ve bu sayfanın sol üst tarafında ayarlar bulunmaktadır.
  • Ayarlar menüsü açıldıktan sonra arama ağı kampanyalarının seçilmesi gereklidir.
  • Daha kısa sürede işlem yapabilmek için kampanya etiketi ile arama ağı kampanyalarının filtrelenmesi tavsiye edilmektedir. Bu işlem yapıldıktan sonra kampanyaların hepsi seçilmelidir.
  • Ardından düzenle butonuna tıklanmalıdır.
  • Yayınlanma yöntemini değiştir butonuna tıklanmalıdır ve sonrasında standart seçilmelidir.
  • Uygula butonuna da tıklandıktan sonra bütün kampanyaların yayını standart olarak alınmaktadır.

Paylaşılan Bütçeler Standart Yayına Nasıl Geçirilir?

Paylaşılan bütçelerin standart yayına geçirilebilmesi için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:

  • Google Ads’e kayıt olunan hesap ile oturum açılmalıdır.
  • Araçlar simgesine tıklanmalıdır.
  • Açılan sayfadan paylaşılan kitaplık başlığı altındaki paylaşılan bütçeler seçilmelidir.
  • Ardından hızlandırılmış bütçe yazan yerdeki düzenleme yapmak amacı ile kullanılan kurşun kalem simgesine tıklanmalıdır.
  • Standart bütçe seçilmelidir ve kaydet butonuna tıklanmalıdır.

Google Ads Hızlandırılmış Yayın İle İlgili Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Google Ads hızlandırılmış yayın ile ilgili bilinmesi gerekenler şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Standart yayın ile karşılaştırma yapıldığında, daha az optimize edildiği gözlenmektedir.
  • Hızlandırılmış yayın standart yayına göre var olan bütçenin daha hızlı harcandığı bir yayın şeklidir. Ayrıca bütçesi kısıtlı olan reklam verenlerin bütçelerinin büyük bir kısmının sabah saatlerinde harcanmasına neden olabilmektedir. Dolayısı ile sabah saatlerinde çoğu kullanıcı verilen hizmet ile ilgili arama yapmıyor olabileceği için harcanan bütçe verimli olmamaktadır.
  • Hızlandırılmış yayının kullanılmama nedeni reklamların erken saatlerde daha sık gösterilmesidir. Dolayısı ile birçok reklam verenin de tercih etmediği bir yayın şeklidir. Ancak akşam saatlerine oranla, gündüz saatlerinde daha sık reklamlarının gösterilmesini isteyen reklam verenler hızlandırılmış yayını tercih edebilmektedir. Bu durumda da reklamlarının gün içerisinde düzenli olarak değil, sadece belirli saatlerde gösterilmesini göze almış olmaktadırlar.
  • Belirlenen ortalama günlük bütçeye ulaşıldığında, reklam gösterimi durdurulmaktadır. Dolayısı ile reklam verenin günün erken saatlerinde ortalama günlük bütçesine ulaşması durumunda da gün içerisinde reklamı yayınlanmamaktadır ve bir daha ertesi sabah gösterilebilmektedir. Bu durum da Google Ads hızlandırılmış yayın seçeneğini kullananların reklamlarının her aramada görünmeyeceği anlamına gelmektedir.
5

Google Ads Hızlandırılmış Yayın Seçeneği Kaldırılıyor!

Google Ads hızlandırılmış yayın seçeneği kaldırılıyor açıklamasına göre, 2019 yılının ekim ayından sonra hızlandırılmış yayın seçeneğinin kullanılması mümkün olmamaktadır. Standart yayın seçeneği hızlandırılmış yayın seçeneğine göre daha avantajlıdır ve reklam verenler tarafından da daha fazla tercih edilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder