Google Ads Hesabı Açılırken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Unsur

45 0

Google Ads hesabı açılırken dikkat edilmesi gereken unsurlardan bazıları şunlardır:

  • Google Ads’in hangi amaçlarla kullanıldığının bilinmesi gereklidir. Ayrıca Google Ads kullanımına hakim olunmaması durumunda bir uzmandan yardım alınmalıdır.
  • Hesabın mutlaka işletmenin e-postası ile oluşturulması gereklidir.
  • Google Ads tıklama başına ücretlendirme yapmaktadır ve öncelikle bir bütçenin belirlenmesi gereklidir.
  • Google Ads faaliyetlerinin amacına ulaşabilmesi için anahtar kelime seçimine önem verilmelidir.
  • İşletmenin hedef konumunun seçilmesi ve reklamların bu hedef konumlarda gösterilmesi gereklidir.

Google Ads hesabı açmak için öncelikle Google Ads sayfasına gidilmelidir. E-posta ve şifre ile oturum açılmalıdır. Bu işlem ile sisteme kayıt olunmaktadır. Google Ads sistemine kayıt olunurken herhangi bir problem ile karşılaşılması durumunda sorun giderici yardımı ile ilgili problem çözülmelidir.

Google Ads hesabı açılırken, hesap 3 aşamada oluşturulmaktadır. Birinci aşamada da günlük bütçenin belirlenmesi istenmektedir. Günlük bütçe; Google Ads’in bir gün içerisinde reklam yayınlarına harcayabileceği maksimum bütçeyi ifade etmektedir. Günlük bütçeye ulaşıldığında, reklam yayını durdurulmaktadır. Dolayısı ile bütçe belirlenirken stratejik davranılması gereklidir. Hesap oluşturma işlemi esnasında girilen bütçe tutarı, sonradan değiştirilebilmektedir. Ayrıca reklam yayınlarının hangi bölgelerde yapılması istendiği de işaretlenmelidir.

Google Ads hesabı oluştururken, reklamların arama ağı reklamları veya görüntülü reklam ağı olması konusunda bir seçim yapılmalıdır. Reklamın arama sonuç sayfasında gösterilmesi isteniyor ise arama ağı reklamları seçilmelidir. Ancak reklamın Google İş Ortağı hesabı olan diğer işletmelerin web sitelerinde yayınlanabilmesi için görüntülü reklam ağının seçilmesi gereklidir.

Google Ads, ilgili web sitesini taratıp kullanılmaya uygun olan anahtar kelimeler önermektedir. Ayrıca bu anahtar kelimelerin arama hacimleri de ayrıntılı bir şekilde gösterilmektedir. Önerilen anahtar kelimeler içerisinden uygun görülenler seçilerek reklam hedeflerinin belirlenebilmesi mümkündür. Seçilen anahtar kelimelerin reklam metninde kullanılması gereklidir. Anahtar kelime seçimi yaparken kullanılabilecek dört farklı eşleme türü şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Geniş eşlemenin kullanılması durumunda, birbirine benzer olan anahtar kelimeler ile yapılan aramalarda reklamlar gösterilmektedir.
  • Geniş eşleme düzenleyici, geniş eşleme türünün düzenleme yapılmış halidir. Geniş eşlemeye göre anahtar kelimelerin daha fazla kontrol edilebilmesini sağlamaktadır.
  • Tıklanma seviyesini arttırabilecek eşleme türlerinden biri sıralı eşlemedir. Kullanıcının aradığı kelimenin veya kelime öbeğinin yakın varyasyonunun kullanılması durumunda reklam gösterimi olmaktadır.
  • Tam eşleme türünde ise kullanıcıların yaptıkları aramalar anahtar kelime olarak kullanılıyor ise eşleşme olmaktadır.

Google Ads ile reklam metni hazırlanırken belirli standartlara uyulması gereklidir. Öncelikle reklam metni oluştururken açılış sayfasının linkinin yazılması gereklidir. Ardından başlık 1 ve başlık iki olmak üzere 2 adet başlık yazılmalıdır. Açıklama kısmında görünecek olan reklam metni yazılmalıdır. Açıklama kısmı doldurulurken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Call to action tekniği ile bir açıklama yazılmalıdır. Kullanıcının açıklamayı okuduğunda harekete geçmek istemesi gereklidir.
  • Açıklama kısmında mutlaka anahtar kelime kullanılmalıdır.
  • Kullanılan her kelimenin ilk harfinin büyük yazılması gereklidir.
  • Eğer reklamı verilen hizmet veya ürün ile ilgili bir kampanya var ise bunun belirtilmesi gereklidir.

Reklam metni oluşturulduktan sonra faturalandırma aşamasında ülke ve saat dilimi seçilmektedir. Google Ads hesabı açılırken dikkat edilmesi gerekenlerden biri de bu aşamada seçilen saat diliminin sonradan değiştirilemeyecek olduğunun bilincinde olunması gerektiğidir.

5

Google Ads Hesabı Açılırken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Unsur

Google Ads hesabı açmak için öncelikle Google Ads sayfasına gidilmelidir. E-posta ve şifre ile oturum açılmalıdır. Bu işlem ile sisteme kayıt olunmaktadır. Google Ads sistemine kayıt olunurken herhangi bir problem ile karşılaşılması durumunda sorun giderici yardımı ile ilgili problem çözülmelidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder