Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamlar Nasıl Yazılmalıdır?

207 0

Google Ads genişletilmiş metin reklamlar nasıl yazılmalıdır, konusu, Google reklam verenleri tarafından kullanılan reklam metinlerini etkilemektedir Şubat 2017 tarihinden itibaren değiştirilen Google reklam metni kriterlerine göre kopyala yapıştır şeklinde reklam metni oluşturmak, eski stilde düzensiz reklam metinleri yazmak, metnin kalitesini düşüren unsurlar haline gelmiştir. Bu tür içeriklerle reklam metni hazırladığınızda hedef kitleye ulaşma olasılığınız ortadan kalkmıştır. Ancak genişletilmiş reklam içeriklerinde daha fazla seçenekle, daha çok insana ulaşma imkanı bulunmaktadır.

Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamın Özellikleri Neler Olmalıdır?

Google Ads metin reklam, 25 karakterden daha uzun başlık kullanılmasına imkan tanınmasını kolaylaştırmıştır. Geleneksel reklam metni anlayışında 25 karakterli başlık, 35’er karakterden oluşan iki açıklama bölümü bulunmaktaydı. Ancak yeni nesil Google Ads genişletilmiş metin reklamlar, belirtilen özelliklerin dışına çıkılmasına imkan tanıyacaktır. Reklamlarla daha geniş boyutlarda görünen reklam metinleri, arama sonuçlarında 1 satır daha uzun görünmektedir. Bu sayede tıklanma oranı artacaktır.

Eğer bir metin reklamı yazacaksanız, birden fazla konuda metin reklamını denemeniz tavsiye edilir. Birden fazla reklamı aynı anda Google’a eklemeniz gerekecektir. Bu reklamların sayısının 4 olması idealdir. Aklınıza gelen fikirlere göre sayıyı arttırabilirsiniz. Reklamlara tıklanma oranlarını inceleyerek yeni reklamlar için fikir edinebilirsiniz. Tıklama oranı en yüksek olan reklama en yakın şekilde bir asıl reklam tasarlamalısınız. Bu sayede tahmini tıklama sayısını bilmek, size avantaj sağlayacaktır.

Google Ads Genişletilmiş Reklamlarını Küçük Yapmanın Önemi

Hazırladığınız taslak reklamlardan tıklanma oranı en yüksek olana en yakın şekilde asıl reklam metninizi hazırladınız. En hızlı ve makul seçim olarak hazırlanan tıklama oranına göre reklam tasarımı, dönüşümlerden daha fazla veri elde etmenizi sağlar. Ancak önemli olan asıl kıstas, reklamınızın kısa, küçük olmasıdır. Tüm markalar kendilerini ifade etmek için uzun satırlara ihtiyaç duyarken sizin reklamınız hem kısa olması nedeniyle, hem kapladığı yer ile dikkat çekmelidir. Reklamın küçük olması, aynı zamanda “Tombul parmak sendromu” denen yanlışlıkla tıklamalara da neden olmaktadır. Hatalı tıklamalar her ne kadar size doğrudan dönüşüm sağlamasa da, tıklanma sayınızı arttırır. Google reklamları, tıklama sayısının miktarı ile ilgilidir. Tıklama sonucunda reklama istinaden alışveriş yapılıp yapılmaması önem taşımaz.

Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamda Kullanılacak Kelimelerin Önemi

Reklamınızı incelediğinizde geri dönüşümleri de dikkate almalısınız. Reklamınızı değerlendirenlerin verdikleri mesajlarla reklamınızı yeniden düzenleyebilirsiniz. Ancak reklam içerisinde kullanacağınız kelimeler, arama motorunda sıklıkla aranma özelliğini de aşmış olmalıdır. Rakip reklamda geçen kelimeler üzerinde değişiklik yaparak kendi reklam metninizi mümkün olduğunca rakibinizden ayrıştırmalısınız. Ne kadar benzersiz bir reklam içeriği yazarsanız, Google reklamınızı o kadar net bir şekilde algılar. Ayrıca başlıkta mutlaka marka adınızı kullanmalısınız.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamın Başlıklarını Değiştirmek

Daha önce birden fazla reklam grubu oluşturup reklamların işleyişini görmüştük. Reklamların etkilerini incelemek için bu işlemi yapmıştık. Ancak reklamlarınızı kendi aralarında da rekabete sokmak, daha iyi ve müşteri çeken reklamlar oluşturmak için yararlıdır. Bu işlem, reklamınızda müşterileri çekenin ne olduğunu anlamanızı sağlar. Bunun için reklamlarınızın başlıklarını değiştirin. İçeriği aynı, ancak başlığı değiştirilmiş reklamlara müşterilerin dönüşümlerini izleyin. Bu sayede reklamlar içerisinde neyi doğru, neyi yanlış yaptığınızı da görmüş olursunuz. Bunun yanında düzenli olarak reklamlar içerisinde varsa alt başlıkları değiştirmek, reklamların etkisini arttırmaktadır. Başlık içerisindeki sözcüklerden bazılarını eş anlamlıları ile değiştirmek, reklamın yenilendiği izlenimi oluşturur. Google Ads metin reklamlar, düzenli olarak dönüşümleri takip edilmesi gereken müşteri tema araçlarıdır.

5

Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamlar Nasıl Yazılmalıdır?

Google Ads genişletilmiş metin reklamlar nasıl yazılmalıdır, konusu, Google reklam verenleri tarafından kullanılan reklam metinlerini etkilemektedir Şubat 2017 tarihinden itibaren değiştirilen Google reklam metni kriterlerine göre kopyala yapıştır şeklinde reklam metni oluşturmak, eski stilde düzensiz reklam metinleri yazmak, metnin kalitesini düşüren unsurlar haline gelmiştir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder