Google Ads Çalışma Mantığı

212 0

Google Ads çalışma mantığı; açık arttırma usulü ile anahtar kelimelere teklif verilmesi ve buna göre ilgili anahtar kelimeler ile reklamın aldığı tıklama sayısına göre bir ücret ödemek şeklinde belirlenmiştir. Google Ads çalışma mantığına bakıldığında; her anahtar kelime için tıklama başına bir maliyet bulunmaktadır. Kalite puanı arttıkça anahtar kelimeleri çin tıklama başına verilen ücretler düşebilmektedir.

Google Ads’in Çalışma Mantığı Nasıldır?

Google Ads’in çalışma prensibine bakıldığında; açık artırma usulü ile çalıştığı görülmektedir. Her anahtar kelime için bir tutar ödenmesi gerekmektedir. Bu anahtar kelimelerin tıklama başına bir maliyetleri bulunmaktadır ve reklam verenler bu maliyet tutarını ödeyerek ilgili anahtar kelimeyi kullanabilmektedir. Google Ads’in çalışma mantığına göre bir anahtar kelime için en yüksek teklifi veren, arama sonuçlarında daha üst sırada çıkmak durumunda değildir. Kullanıcıya sağlanan deneyim ve kalite puanı gibi unsurlara göre de sıralama değerlendirilmektedir. Dolayısı ile hem hazırlanan reklamın kaliteli olması hem de doğru anahtar kelimelerin seçilmesi ile Google Ads’e daha az tutarda para ödeyerek daha fazla kar elde edebilmek mümkündür. Google Ads’ten kazanım elde edebilmek için ise sabırlı olunması gerekmektedir. Çünkü hem Google Ads’i kavrayabilmek hem de doğru stratejiyi bulmak zaman almaktadır.

Google Ads Kullanımı Nasıldır?

Google Ads’in kullanıma göre seçilen anahtar kelimenin tıklanma sayısına göre bir ücret ödenmektedir ve bu ücret reklam bütçesinden düşürülmektedir. Google Ads üzerinden reklam kampanyalarının analizi görülebilmektedir. Reklam grubu, reklam kampanyasının durumu, varsayılan maksimum tıklama başına maliyet, gösterim sayısı, tıklama sayısı, dönüşümler ve tıklama oranı verileri bulunmaktadır. Google Ads’in çalışma mantığına göre eğer bir anahtar kelime için birden fazla marka teklif vermiş ise; kalite puanları aynı olduğu takdirde, verdiği teklif yüksek olanın reklamı gösterilmektedir.

Google Ads ve SEO İlişkisi Nedir?

Google Ads ve SEO bağlantısına bakıldığında; bir reklamdan yeterli verimi alabilmek için ilgili reklamın SEO kurallarına uygun olması gerekmektedir. SEO kurallarına uygun ve güçlü bir içerik ile reklam verildiği takdirde Google Ads aracılığı ile ön plana çıkan bir reklam, reklam verene para kazandırabilmektedir. SEO bir firmayı besleyen bir unsurdur. Google Ads ise; ilgili firmanın daha kolay yoldan büyüyebilmesini sağlamaktadır. Google Ads’in avantajı ise; performansa dayalı bir çalışma sistemini benimsemiş olmasıdır. Çünkü tıklama başına ücret alınmaktadır. Dolayısı ile de verilen reklamda uygulanan stratejinin yanlış olması ve yeterli tıklama sayısına ulaşamaması durumunda; reklam için ayrılan bütçenin tamamının ödenmesine gerek olmamaktadır.

Google Ads İle Verilebilecek Reklam Türleri Nelerdir?

Google Ads reklam türleri aşağıda verilmiştir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Hedef kitleye yönelik ve geri dönüş olasılığı yüksek olan arama ağı reklamları bulunmaktadır. Google arama sayfasında listelenen sonuçları kapsamaktadır. Kalite skoruna, belirlenen fiyat teklifine, organik arama sonuçlarına, ziyaretçilerin Google’da yaptıkları diğer aramalara göre etkisini ne kadar göstereceği belirlenmektedir.
  • Google Ads çalışma mantığına göre kullanıcıların ilgi alanlarına özel hedefler belirlenerek görüntülü reklam ağı oluşturulabilmektedir.
  • Google’ın devrim niteliğindeki reklam türlerinden biri de yeniden pazarlamadır. İnsanların daha önce arama yaptıkları ürünlerin tekrar karşılarına çıktığı bir reklam türüdür.
  • YouTube’un oldukça popüler olduğu son zamanlarda; YouTube reklam ağı tercih edilmektedir.
  • Ürün listeleme reklamları bulunmaktadır. Online alışveriş sitelerinde kullanılan bir reklam çeşidi olarak görülmektedir.
  • Mobil reklam ağı, son yıllarda fazlasıyla tercih edilen reklam türlerinden biridir. Akıllı telefonlar veya tabletler üzerinden görülebilecek olan reklamları kapsamaktadır.
5

Google Ads Çalışma Mantığı

Google Ads çalışma mantığı; açık arttırma usulü ile anahtar kelimelere teklif verilmesi ve buna göre ilgili anahtar kelimeler ile reklamın aldığı tıklama sayısına göre bir ücret ödemek şeklinde belirlenmiştir. Google Ads çalışma mantığına bakıldığında; her anahtar kelime için tıklama başına bir maliyet bulunmaktadır. Kalite puanı arttıkça anahtar kelimeleri çin tıklama başına verilen ücretler düşebilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder