En Sık Yapılan Google Adwords Hataları

185 0

En sık yapılan Google Adwords hataları; anahtar kelimeler ile ilgili yapılan hatalardır. Anahtar kelimelerin yanlış seçimi, yanlış gruplandırılması gibi hatalardır. Google Adwords hatalarının reklamların daha üst sıralarda gösterilebilmesi, kalite puanının arttırılabilmesi ve tıklama başına maliyetin de düşürülebilmesi için düzeltilmesi gereklidir.

Ziyaretçileri Yanlış Sayfaya Yönlendirmek

Ziyaretçileri ana sayfaya yönlendirmek; Google Adwords’te yapılan hatalardan biridir. Reklam kampanyasının yapılma hedefine göre potansiyel müşterileri hedef eyleme daha hızlı ulaştırmak gereklidir. Bu konuda rakip firmalardan daha hızlı olabilmek için ise; kullanıcıları ana sayfaya yönlendirmek yerine, ilgili işlemi yapabilecekleri sayfaya yönlendirmek gereklidir. Verilen reklama tıklayan kullanıcılar da amaçlarına kısa süre içerisinde ulaştıkları için web sitesini herhangi bir işlem yapmadan terk etmemektedir. Bu durum da reklam verenin boşa para harcamasını engellemektedir.

Negatif Anahtar Kelime Eklememek

Negatif anahtar kelime listesi oluşturmamak; markanın kalite puanını arttırmasını engellemektedir. Bazı kelimeler bir reklam kampanyası ile çok alakasız olabilmektedir, reklam kampanyasını olumsuz etkileyebilmektedir ve ayrıca farklı dillerde geldiği anlamlar dolayısı ile reklam kampanyası için yanlış kelimeler olabilmektedir. Dolayısı ile insanların bu anahtar kelimeleri yazarak web sitesine ulaşması da marka için olumsuz bir durumdur. Bu durumu değiştirebilmek için ise; olumsuz anahtar kelimelerin negatif anahtar kelime olarak tanımlanması gereklidir. Böylece olumsuz tıklamalardan arınmış bir reklam kampanyası yürütülebilmektedir.

Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanmamak

Anahtar kelime planlayıcı olmadan anahtar kelime seçimi, risktir. Doğru anahtar kelimeyi bulabilmek için ciddi bir çalışma yapılması gerekmektedir. Potansiyel anahtar kelimelerin atlanmasını önlemek için ise anahtar kelime planlayıcısının kullanılması gereklidir. Bu sayede doğru anahtar kelime seçimi yapıldığında, web sitesine gelen ziyaretçi sayısında da bir artış yaşanabilmektedir.

Reklam Uzantıları Kullanmamak

Reklam uzantılarının eklenmemesi sonucu; reklamların tıklanma oranında artış sağlayabilme fırsatlarından biri kaçırılmış olmaktadır. Bir reklamın içeriğinde; o reklamın verdiği bilgiler de büyük önem taşımaktadır. Dolayısı ile de reklam metinlerine ek bilgi ilave edebilmek için reklam uzantısı ekleyebilme seçeneği bulunmaktadır. Bu sayede hem okuyucuyu bilgilendirmek hem de okuyucunun ilgisini çekebilmek mümkün olmaktadır. Ancak sık yapılan Google Adwords hatalarından biri de reklam uzantısı kullanmamaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Mobil Cihazlara Uyumlu Olmasına Gerekli Önemi Vermemek

Mobil uyumlu reklamların yapılmaması; Google Adwords hataları içerisinden en ciddi kayıp sağlayabilecek hatalardan biridir. Çünkü gelişen teknoloji ile beraber ziyaretçi trafiklerinin büyük bir çoğunluğu mobil cihazlar aracılığı ile gelmektedir. Buna bağlı olarak da insanlar iyi bir kullanıcı deneyimi yaşayamadıkları reklam metinlerinde, web sitelerinde uzun vakit geçirmemektedirler. Dolayısı ile reklamların ve reklamlarda verilen uzantıların mobil cihazlara uygun bir şekilde optimize edilmiş olması gerekmektedir.

Marka İsmini Anahtar Kelimeler İçerisinde Kullanmamak

Marka adını anahtar kelime olarak kullanmamak, yapılan yanlışlardan biridir. Arama sonuçlarında ilk sırada çıkmayı hedeflerken bu hedefe ulaşınca kendi marka adını anahtar kelime olarak kullanmayan markalar bulunmaktadır. Ancak rakip firmaların onların markalarını anahtar kelime olarak kullanabileceğini atlamaktadırlar. Ayrıca markaların anahtar kelimeleri için belirlenen tıklama başına maliyet, diğer anahtar kelimelere göre çok daha düşük olmaktadır. Bu yüzden düşük maliyet ile kalite puanını daha fazla yükseltebilmek için markaların isimlerini de anahtar kelime olarak kullanmaları gereklidir.

Google Adwords Reklamlarında Call to Action Kullanmamak

Call to action kullanılmaması; reklam maliyetlerini etkileyen bir durumdur. Google Adwords hatalarından biri olan call to action kullanılmaması sonucu; kullanıcılar ilgili reklam ile ilgili yapması gereken eylem konusunda uyarılamamaktadır ve bu yüzden de tıklama oranlarında call to action kullanılan reklamlara göre bir düşüş meydana gelmektedir.

5

En Sık Yapılan Google Adwords Hataları

En sık yapılan Google Adwords hataları; anahtar kelimeler ile ilgili yapılan hatalardır. Anahtar kelimelerin yanlış seçimi, yanlış gruplandırılması gibi hatalardır. Google Adwords hatalarının reklamların daha üst sıralarda gösterilebilmesi, kalite puanının arttırılabilmesi ve tıklama başına maliyetin de düşürülebilmesi için düzeltilmesi gereklidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder