İçindekiler
En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri:
Google’da en çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri aşağıda sıraladığımız gibidir. Bu ölçüleri kullanarak banner larınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.
En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri en verimli şekilde reklam vermenize olanak sağlar. En Çok Gösterilen Google banner reklam ölçüleri şu şekilde sıralanabilir:
Google banner reklamlar arasında en çok kullanılan ölçülerden bir tanesi 300 e 250’dir. Bu ölçü orta boy dikdörtgen olarak da bilinmektedir. Metin içeriğine yerleştirilmesi uygundur. Makalelerin sonuna da yerleştirerek iyi performans verebilir. Genellikle reklam veren kişilerin aynı boyutta daha çok reklam envanteri bulunur. Aynı anda metinleri ve resimleri etkinleştirdiğiniz zaman, reklamdan alacağınız kazancın artmasını sağlayabilirsiniz.
Büyük dikdörtgen adı verilen bu ölçü, genellikle metin içeriğine yerleştirilir. Görüntülü reklamlarda kullanılması da etkili olur. Reklam veren kişilerin çoğu zaman aynı boyutta diğer reklam envanteri de bulunur. Metinlerin ve resim reklamların artırılması sayesinde reklam verenler daha fazla gelir elde edebilirler.
Bu ölçü, leaderboard olarak da bilinir. Genellikle ana içeriğin üst kısmına ve forum sitelerinin içine yerleştirilirler. Resim reklamları etkinleştirerek daha fazla kazanç elde etmeniz mümkündür. Reklam vermek isteyen markalar tarafından sık tercih edilir.
Bu ölçü yarım sayfa olarak da adlandırılmaktadır. Ölçü sayesinde reklam veren kişilere daha çok sesinizi duyurabilirsiniz. Kullanıcılar ile aranızda zengin bir iletişim olmasını istiyorsanız, bu reklam ölçüsünü tercih edebilirsiniz. Reklam boyutları en hızlı büyümeye elverişli olandır. Markalar tarafından sık tercih edilir. Etkileyici reklam boyutları kullanıcıların ilgisini çeker.
Büyük mobil banner olarak da kullanılabilir. Genellikle 320×50 ya da 320×250 reklam boyutları için bir alternatif olarak kullanılır. Yalnızca mobil metin ve görüntülü reklamlar için uyumludurlar. Reklam biçimi yüksekliği iki katı kadar arttığı için sık tercih edilir. Bütün reklam banner ölçüşlerinin gerçekte nasıl durduğunu görmek için Google resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Animasyonlu, sahne geçişli yani hareketli banner kullanmak isterseniz, yukarıda sayılan reklam ölçülerinden bir tanesini tercih edebilirsiniz. Bu reklamlar müşterilerin ilgisini daha etkili bir şekilde çektiğinden tercih edilmektedir. Hareketli reklam verdiğiniz zaman bazı noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekilde sıralanabilir:
HTML5 reklam bannerları aslında geçmişte kullanılan SWF yani flash reklamlarının yerine çıkarılmış bir formattır. Google bu reklam formatını çok sonradan kabul etmiştir. HTML5 reklam bannerları mobilde çalışmayan ve yükleme süresinin çok uzun olduğu Flash’in yerini kısa sürede doldurmuştur. HTML5’in flash eklentisi gerektirmeden çalışması da uygulamanın diğer artıları arasında yer alıyor. HTML5 bannerları özellikleri şu şekilde sıralanabilir:
Siz de markanız için en etkili olacak Google reklam ölçülerini keşif ederek, verimli reklamlar vermeye ve daha çok müşterinin ilgisini üzerinize çekmeye başlayabilirsiniz!
En Çok Kullanılan Google Banner Reklam Ölçüleri
En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri en verimli şekilde reklam vermenize olanak sağlar. Google banner reklam ölçüleri şu şekilde sıralanabilir: