İçindekiler
Edinme başına maliyetleri düşürme yöntemlerinden bazıları şunlardır:
Edinme başı maliyetleri düşürmek için uygulanabilecek yöntemlerden bir tanesi mobil cihazlara reklam vermemektir. Ancak bu yöntemi, web sitesi mobil dostu olmayanların kullanması gereklidir. Çünkü kullanıcılar mobil dostu olmayan bir web sitesine giriş yaptıklarında, siteyi kullanıcı dostu bulmayarak siteden ayrılmaktadırlar. Bu da maliyeti yükselten bir durumdur.
Edinme başı maliyet nasıl düşürülür sorusunun cevaplarından biri de Google Adwords kampanya ayarlarını düzenlemektir. Kampanyanın gösterileceği ülkeyi, hangi dillerde gösterileceği gibi özelliklerin seçilmesi gereklidir. Bu sayede bütçe doğru bir şekilde kullanılmaktadır. Ayrıca reklamdan verim alınacağı için edinme başı maliyetler de düşmüş olacaktır.
Edinme başı maliyeti düşürmek için yürütülen Google Adwords kampanyalarından edilen kar miktarı değerlendirilmelidir. Kar elde edilmediği tespit edilen reklam kampanyalarının ise durdurulması gereklidir. Hangi kampanyaların durdurulacağı tespit edilirken; son 3 ay içerisinde gelir getirmemiş olan kampanyalar ele alınmalıdır. Ayrıca zarara sokabilecek veya daha az gelir getirmeye başlamış reklam kampanyalarının da durdurulması gereklidir.
Yeniden pazarlama çalışmaları yapılarak edinme başı maliyeti düşürebilmek mümkündür. Yeniden pazarlama yöntemi yani retargeting, web sitesini ziyaret eden ancak herhangi bir ürün almayan potansiyel müşterilere uygulanabilecek bir yöntemdir. Bu kullanıcılara markayı hatırlatmak adına çalışmalar yürütülmesi gereklidir. Dolayısı ile potansiyel müşterilerin markaya yönelmesi sağlanır ise; edinme başı maliyet de düşürülebilmektedir.
Edinme başı maliyeti düşürmek için hedeflenmesi gerekenler şunlardır:
Web sitesine giriş yapıp, işlem yapmış olanlar dönüşüme en yakın kişiler oldukları için bu kişilerin hedeflenmesi daha mantıklı bir harekettir.
Web sitesinin performansının takip edilebiliyor olması gereklidir. Dijital pazarlama çalışmalarının hangilerinin işe yaradığı, izlenen yolun doğru olup olmadığı ve nasıl bir yön çizilmesi gerektiği ancak performans takibi ile belirlenebilmektedir. Eğer takip ile ilgili bir problem yaşanıyor ise bu sorun çözülmelidir. Böylece optimizasyon çalışmaları yapılabilmektedir ve siteye daha fazla müşteri çekilebilmektedir. Dolayısı ile de edinme başı maliyet düşürülebilmektedir.
E-posta listesini büyütmek, edinme başı maliyeti azaltmak için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Daha geniş kitleye e-posta ile ulaşıldığında daha fazla gelir elde edilebilmektedir ve ayrıca zaten geniş bir kitleye ulaşılabildiği için Google ve Facebook reklamlarının daha az verilmesi gereklidir. Bu sayede edinme başı maliyetler de düşmektedir.
Edinme Başı Maliyetleri Düşürme Yöntemleri
Edinme başı maliyeti düşürmek için yürütülen Google Adwords kampanyalarından edilen kar miktarı değerlendirilmelidir. Kar elde edilmediği tespit edilen reklam kampanyalarının ise durdurulması gereklidir.