Edinme Başı Maliyetleri Düşürme Yöntemleri

79 0

Edinme başına maliyetleri düşürme yöntemlerinden bazıları şunlardır:

  • Web sitesinde hız, mobil uyumluluk, tarayıcıya uyumluluk gibi problemler var ise bunların çözülmesi gereklidir.
  • Ürünleri sepete ekleyip, sonrasında satın alma işlemini yapmayan müşterilerin oranını azaltmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır.
  • Web sitesinin performansı düzenli olarak takip edilmelidir.
  • Hedef kitle oluşturulmalıdır.
  • Web sitesinden herhangi bir işlem yapmadan ayrılan kullanıcılar için çalışmalar yapılmalıdır.
  • Reklam kampanyalarından ne kadar elde edildiği gözden geçirilmelidir ve kar elde edilmeyen kampanyalar yeniden düzenlenmelidir veya kaldırılmalıdır.
  • Google Adwords aracılığı ile kampanya ayarları reklama uygun olarak düzenlenmelidir.

Edinme Başı Maliyetleri Düşürmek İçin Mobil Cihazlara Reklam Vermemek

Edinme başı maliyetleri düşürmek için uygulanabilecek yöntemlerden bir tanesi mobil cihazlara reklam vermemektir. Ancak bu yöntemi, web sitesi mobil dostu olmayanların kullanması gereklidir. Çünkü kullanıcılar mobil dostu olmayan bir web sitesine giriş yaptıklarında, siteyi kullanıcı dostu bulmayarak siteden ayrılmaktadırlar. Bu da maliyeti yükselten bir durumdur.

Google Adwords Kampanya Ayarlarını Düzenlemenin Edinme Başı Maliyetleri Düşürmeye Etkisi

Edinme başı maliyet nasıl düşürülür sorusunun cevaplarından biri de Google Adwords kampanya ayarlarını düzenlemektir. Kampanyanın gösterileceği ülkeyi, hangi dillerde gösterileceği gibi özelliklerin seçilmesi gereklidir. Bu sayede bütçe doğru bir şekilde kullanılmaktadır. Ayrıca reklamdan verim alınacağı için edinme başı maliyetler de düşmüş olacaktır.

Google Adwords Kampanyalarının Kar Değerlendirmesi

Edinme başı maliyeti düşürmek için yürütülen Google Adwords kampanyalarından edilen kar miktarı değerlendirilmelidir. Kar elde edilmediği tespit edilen reklam kampanyalarının ise durdurulması gereklidir. Hangi kampanyaların durdurulacağı tespit edilirken; son 3 ay içerisinde gelir getirmemiş olan kampanyalar ele alınmalıdır. Ayrıca zarara sokabilecek veya daha az gelir getirmeye başlamış reklam kampanyalarının da durdurulması gereklidir.

Edinme Başı Maliyet ve Yeniden Pazarlama

Yeniden pazarlama çalışmaları yapılarak edinme başı maliyeti düşürebilmek mümkündür. Yeniden pazarlama yöntemi yani retargeting, web sitesini ziyaret eden ancak herhangi bir ürün almayan potansiyel müşterilere uygulanabilecek bir yöntemdir. Bu kullanıcılara markayı hatırlatmak adına çalışmalar yürütülmesi gereklidir. Dolayısı ile potansiyel müşterilerin markaya yönelmesi sağlanır ise; edinme başı maliyet de düşürülebilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Edinme Başı Maliyeti Düşürmek İçin Kimler Hedeflenmelidir?

Edinme başı maliyeti düşürmek için hedeflenmesi gerekenler şunlardır:

  • Web sitesini ziyaret eden kişilere yönelik çalışmalar düzenlenmelidir.
  • Web sitesindeki belirli bir ürünü, belirli bir kategoriyi veya belirli bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar hedeflenmelidir.
  • Ürünleri sepete atmış, satın almaya yönelik işlem yapmış ancak satın alma işlemini onaylamamış müşterilere yönelik çalışmalar yapılmalıdır.

Web sitesine giriş yapıp, işlem yapmış olanlar dönüşüme en yakın kişiler oldukları için bu kişilerin hedeflenmesi daha mantıklı bir harekettir.

Optimizasyon Çalışmaları İçin Takibin Önemi

Web sitesinin performansının takip edilebiliyor olması gereklidir. Dijital pazarlama çalışmalarının hangilerinin işe yaradığı, izlenen yolun doğru olup olmadığı ve nasıl bir yön çizilmesi gerektiği ancak performans takibi ile belirlenebilmektedir. Eğer takip ile ilgili bir problem yaşanıyor ise bu sorun çözülmelidir. Böylece optimizasyon çalışmaları yapılabilmektedir ve siteye daha fazla müşteri çekilebilmektedir. Dolayısı ile de edinme başı maliyet düşürülebilmektedir.

E-Posta Listesini Büyütmek

E-posta listesini büyütmek, edinme başı maliyeti azaltmak için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Daha geniş kitleye e-posta ile ulaşıldığında daha fazla gelir elde edilebilmektedir ve ayrıca zaten geniş bir kitleye ulaşılabildiği için Google ve Facebook reklamlarının daha az verilmesi gereklidir. Bu sayede edinme başı maliyetler de düşmektedir.

5

Edinme Başı Maliyetleri Düşürme Yöntemleri

Edinme başı maliyeti düşürmek için yürütülen Google Adwords kampanyalarından edilen kar miktarı değerlendirilmelidir. Kar elde edilmediği tespit edilen reklam kampanyalarının ise durdurulması gereklidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder