Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?

55 0

Dijital pazarlama alanında kullanıcıların davranışlarını inceleyerek, e-ticaret siteleri hakkında genel bir tarama yapılmasını sağlayan uygulamaya, dönüşüm oranı ortaya adı verilmektedir. Asıl adı “Conversion Rate Optimization” olan dönüşüm oranı optimizasyonu, web sitesinin gelişmesine engel olan tüm problemlerin ortadan kaldırılmasını hedeflemektedir. Kullanıcıların site üzerindeki davranışları, kullanıcı deneyimi ve site hakkında yapılan analizler sonucu ortaya çıkarılan verilerin tamamı, dönüşüm oranı optimizasyonu sayesinde incelenmektedir. Dönüşüm oranı optimizasyonu nedir sorusunun cevabı, yazı içerisinde detaylıca açıklanmıştır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonunun Özellikleri Nelerdir?

E-ticaret siteleri için gerçekleştirilen dönüşüm oranı optimizasyonunun özellikleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Dönüşüm oranı optimizasyonu kullanılarak, web siteleri için yayınlanan reklamlara tıklayan kullanıcıların oranı tespit edilebilir.
  • Google reklamları üzerinden web sitesine geldikten sonra, web sitesinde yer alan ürün ya da pazarlama hizmetlerinin satın alınma oranları analiz edilmektedir.
  • Dönüşüm oranı optimizasyonu, mikro ve makro dönüşümler olarak ikiye ayrılmaktadır.
  • Dijital pazarlama sitelerini ya da normal web sitelerini ziyaret eden kullanıcıların gerçekleştirmesi istenilen uygulamaların hayata geçirilmesi için dönüşüm oranı optimizasyonu kullanılmaktadır.
  • Web sitesi üzerinden ürün satın alınması, kullanıcıların web sitesinde harcadıkları süre, kullanıcıların web sitesi üzerinden firmayla iletişime geçmesi ya da web sitesinde yer alan ürün ve hizmetlerin satın alınması, dönüşüm oranı olarak adlandırılabilir.

Dijital pazarlama siteleri üzerinden gerçekleştirilen satışların, tıklanma oranının ve olası satış ihtimalinin artırılması için geliştirilen stratejilerin tamamı, dönüşüm oranı optimizasyonu sayesinde yürütülmektedir.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonunun Önemi ve Getirileri Nelerdir?

Web siteleri için dönüşüm oranı optimizasyonu yapılmasını önemli kılan noktalar aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Web sitesinin sürekli olarak geliştirilmesini sağlamaktadır. Web sitesinin tasarımları, dönüşüm oranı stratejilerine uygun olacak şekilde düzenlenmelidir. Web sitesinin kullanıcı odaklı, değişken ve işlevli olması için belirlenecek yeni web site tasarımları, dönüşüm oranı optimizasyonu sayesinde hazırlanmaktadır.
  • Web sitesinde yer alan ürün ve hizmetler için daha fazla müşterinin geri dönüş yapması sağlanmaktadır. Dönüşüm oranı optimizasyonları sayesinde, e-ticaret sitesini ziyaret eden müşteriler üzerinden satış oranları artırılabilir. Web sitesinin ziyaretçi sayısının artırılmasına ya da site için reklam oluşturulmasına ihtiyaç kalmayacaktır.
  • Dijital pazarlama için reklam verilen kanallar ve kampanyalar optimize edilmektedir. Verilen reklamlardan hangisinin getiri sağladığını ve hangisinin geri dönüş oranlarının düşük olduğunu anlamak için dönüşüm oranı optimizasyonları kullanılmaktadır. Dönüşüm oranı sayesinde, boş yere açılan ve hiçbir getiri sağlamayan reklamlar geri çekilerek, CPA maliyetleri azaltılabilir.
  • Dönüşüm oranı optimizasyonu sayesinde, sadece getiri sağlayan reklam ve stratejiler aktif olarak kullanılmaya devam etmektedir.
  • Reklam çalışmaları sonucunda web sitesine gelmesi sağlanan müşteri kitlesinin, web sitede yer alan ürünlere ilgili olacak şekilde belirlenmesi sağlanabilir.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Sürecinde Yapılması Gerekenler?

Dönüşüm oranı optimizasyonu sürecinin işleyişi aşağıda belirtildiği gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Web sitesinin dönüşüm oranının geliştirilebilmesi için detaylı bir hipotez oluşturulması gerekir.
  • Hazırlanan hipotezin daha da geliştirilebilmesi için web sitesi üzerinden test edilmesi gereken unsurlar belirlenmelidir.
  • E-ticaret ve internet sitesinde, gerekli alanlarda dönüşümler yapılmalı ve dönüşüm oranı testine başlanmalıdır.
  • Dönüşüm oranı test sonuçlarının kesin olarak anlaşılması için test aşamasında yeterli verilerin toplanması gerekmektedir.
  • Dönüşüm oranı verileri belirlendikten sonra, dönüşüm performansının daha da verimli olabilmesi için belirlenen değişiklikler analiz edilmeli ve gerekli yerlerde güncellemeler yapılmalıdır.

Dijital pazarlamada başarı sağlayabilmek için web siteleri ve e-ticaret siteleri üzerinden satış marjını artırmak adına, CRO stratejilerinin kullanılması gerekmektedir. Yukarıda belirtilen adımlar, web sitesi dönüşüm oranı nasıl optimize edilir sorusunun cevabı niteliğindedir.

5

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?

Dijital pazarlama alanında kullanıcıların davranışlarını inceleyerek, e-ticaret siteleri hakkında genel bir tarama yapılmasını sağlayan uygulamaya, dönüşüm oranı ortaya adı verilmektedir. Asıl adı “Conversion Rate Optimization” olan dönüşüm oranı optimizasyonu, web sitesinin gelişmesine engel olan tüm problemlerin ortadan kaldırılmasını hedeflemektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder