Başarılı Bir Google Adwords Stratejisi Nasıl Planlanır?

534 0

Başarılı bir Google Adwords stratejisinin planlanabilmesi için bir dijital pazarlama uzmanından yardım alınabilmektedir. Bir uzman aracılığı ile doğru stratejiyi bulabilmek daha kolaydır. Ancak Google Adwords stratejisinin temeli ise reklam metinlerinin ve reklamın yönlendirildiği sayfaların optimizasyonudur.

Reklam Metinlerini Optimize Etmek

Reklam metinleri optimizasyonu; Google Adwords stratejileri içerisinde en önemlilerinden biridir. Reklam metinlerin belirli kurallar ve sınırlar çerçevesinde hazırlanması gereklidir. Reklam başlıkları 30 karakter, açıklama satırları 30 karakter, görünen URL kısımları iki adet ve 15’er karakter olarak limitlendirilmiştir. Reklam metninin hem başlığında hem açıklama satırlarında hem de URL’sinde anahtar kelimenin geçmesi gerekmektedir. Ayrıca başlıktaki anahtar kelime ile URL’deki anahtar kelimenin eşleşmesi gereklidir. Bunlar da reklamın hem tıklanma oranı hem de kalite puanı üzerinde etkili olmaktadır.

Dikkat Edilmesi Gereken Metrik: ROAS

ROAS en önemli metriklerden biri olmaktadır. Dönüşüm değeri/maliyeti anlamını taşımaktadır. Bir reklam kampanyası için kaç TL harcandığının ve buna karşılık olarak kaç TL kazanıldığının matematiğinin yapılmasını sağlayan bir metriktir. Reklam kampanyasının KPI hedefine bağlı olarak reklam optimizasyonu yapılmaktadır. Reklamın yüksek tıklama oranına sahip olup olmamasına da bakılmaktadır. Örnek vermek gerekir ise; tıklama oranı yüksek olan reklamlar insanların ilgisini çeken reklamlardır. Aranan kelime ile de en alakalı reklamlar olmaktadır. Bu yüzden de Google tıklama oranı yüksek olan reklamları öne çıkartmaktadır. Bu durum kampanyanın kalite puanını yükselten ve bir durum olduğu için tıklama maliyeti düşük olan kelimelerin alınıp ROAS’ın yükseltilmesine zemin hazırlamaktadır. Diğer taraftan ise; yüksek CTR demek yüksek ROAS anlamına gelmemektedir. Çünkü herkesin alabileceği tutarda bir maliyet ile tıklama alındığında, bu aslında alım gücü yüksek olan müşterilerin çekildiği anlamına gelmemektedir. Dolayısı ile de dönüşüm değerini düşüren bir durumdur. Dönüşüm değerinin düşmesi ise ROAS’ın düşmesi anlamına gelmektedir.

Call to Action’ın Faydaları

Call to action; firmanın reklam kampanyası ile ilgili belirlediği hedef konusunda, müşterileri aksiyona çağıran bir mesaj vermesidir. Google Adwords stratejisine göre bu durum da dönüşüm oranının yüksek seviyede olmasına sebebiyet vermektedir. Müşterinin reklam konusunda fikir sahibi olmasını ve gerçekten satın almayı düşünen müşterilerin reklama tıklamasını sağlamaktadır. Bu sayede satın alma işlemi gerçekleştirmeyecek olanlar reklama tıklamamaktadır. Dolayısı ile de reklam veren ekstra maliyet ödemek durumunda kalmamaktadır. Call to action diline bir örnek vermek gerekir ise; tükenmeden satın al, bugün kargo bedava gibi cümleler call to action cümleleridir.

Negatif Kelime Listesi Hazırlamak

Negatif kelime listesinin olması durumu; reklam verenin gereksiz maliyetten kaçınması için gereklidir. Bazen bazı kelimeler ile yapılan aramalarda web sitesinin arama sonuçlarını gösteren sayfalarda gözükmesi, firmayı olumsuz etkileyebilmektedir. Dolayısı ile firmaya satış getirmeyecek olan bazı kelimelerden negatif kelime listesi yapılması gereklidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Adwords İle Mobil Cihazlara Özel Teklif Hazırlama

Google Adwords aracılığı ile mobil cihazlara özel teklif verebilmek mümkündür. Günümüzde insanların özellikle mobil cihazları daha fazla kullanıyor olması dolayısı ile mobil cihazlar için verilen teklifler yüzdesel olarak azaltılabilmektedir. İnsanlar bir ürünü satın alma kararını mobil cihazlardan bakarak verirken, çoğunlukla satın alma işlemini masaüstü cihazlardan yapmaktadır.

Kalite Puanının Yüksekliğinin Önemi

Kalite puanının önemine bakıldığında; arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmek için ödenmesi gereken maliyetin düşmesini sağladığı görülmektedir. Kalite puanını etkileyen bazı durumlar ise aşağıdaki gibidir:

  • Google Adwords stratejisine bakıldığında; reklamın geçmiş tıklama oranı kalite puanını arttırmaktadır.
  • Görünen URL’nin geçmiş tıklama oranı kalite puanını etkilemektedir.
  • Verilen reklamın farklı cihazlardaki performansı önem taşımaktadır.
  • Reklam metni ile aranılan kelimenin uyumu kalite puanını etkilemektedir.
5

Başarılı Bir Google Adwords Stratejisi Nasıl Planlanır?

Başarılı bir Google Adwords stratejisinin planlanabilmesi için bir dijital pazarlama uzmanından yardım alınabilmektedir. Bir uzman aracılığı ile doğru stratejiyi bulabilmek daha kolaydır. Ancak Google Adwords stratejisinin temeli ise reklam metinlerinin ve reklamın yönlendirildiği sayfaların optimizasyonudur.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder