Alışveriş Reklamlarınızı Dinamik Yeniden Pazarlama İle Desteklemenin Önemi

81 0

Alışveriş reklamlarınızı dinamik yeniden pazarlama ile desteklemenin önemi; dinamik pazarlamanın web sitesini daha önce ziyaret etmiş olan bir kullanıcıyı tekrar web sitesini ziyaret etmeye teşvik etmesidir. Dolayısı ile hem verilen reklamın performansı artmaktadır hem de edinme başı maliyet düşürülebilmektedir. Google Adwords etiketlerinin web sitesine yerleştirilmesi ile yapılabilmektedir. Ayrıca Google Analytics üzerinden de yeniden pazarlama kampanyasının takibi yapılabilmektedir.

Dinamik Yeniden Pazarlamayı Kullanabilmek İçin Ön Koşullar Nelerdir?

Dinamik yeniden pazarlamayı kullanabilmek için ön koşullar şunlardır:

  • Google Analytics hesabının olması ve bu hesapta yeniden pazarlama ile reklamcılık raporlama özelliklerinin aktif olması koşulu bulunmaktadır.
  • Google Analytics ve Google Ads hesaplarının birbirine bağlanması gereklidir.
  • Kullanıcının perakende sektöründe olması durumunda; Google Merchant Center ve Google Ads hesapları arasında da bağlantı kurması gereklidir.

Dinamik Yeniden Pazarlama Nasıl Yapılmaktadır?

Alışveriş reklamlarınızı dinamik yeniden pazarlama ile desteklemeniz için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Öncelikle Google Adwords hesabında oturum açılması gereklidir.
  • Ardından menüden kampanyalar seçeneği tıklanmalıdır.
  • Yeni bir kampanya ekleyebilmek için yanında artı simgesi bulunan kampanya yazısına tıklanmalıdır.
  • Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı seçilmelidir.
  • Pazarlama hedefleri başlığı altında, web sitenizde satın alma seçeneğinin seçilmesi gereklidir.
  • Sonrasında eklenecek olan kampanyanın adı, bütçesi ve teklif stratejisi belirtilmelidir.
  • Gerekli yerler doldurulduktan sonra ek ayarları göster butonuna tıklanmalıdır.
  • Dinamik reklam ayarları seçenekleri açılmaktadır ve dinamik reklamları kullan seçilmelidir.
  • Kullanıcının verdiği hizmeti temsil eden bir işletme türünü seçmesi gereklidir. Listede işletme türünün olmaması durumunda ise diğer seçeneği seçilebilmektedir.
  • Ardından yeniden pazarlamayı ayarlayabilmek için 3 adımdan oluşan bir feed oluşturma işlemi yapılmalıdır.
  • Birinci adımda Google Adwords üzerinden boş bir feed oluşturulmalıdır.
  • İkinci adımda Google Adwords’ün oluşturduğu yeniden pazarlama etiketi web sitesine eklenmelidir.
  • Üçüncü adımda ise ziyaretçiler listelenmektedir.
  • Kampanyaya dön butonuna tıklanmalıdır ve oluşturulan feed seçildikten sonra kaydet butonuna tıklanmalıdır.
  • Ardından bir reklam grubu ve teklifi oluşturulmalıdır. Yeniden pazarlama listesinde oluşturulan reklam yer almaktadır.

Dinamik Yeniden Pazarlama Yönteminin Alışveriş Reklamları İçin Avantajları Nelerdir?

Alışveriş reklamlarınız için dinamik yeniden pazarlama yönteminin kullanılmasının avantajları şunlardır:

  • Kullanıcılar ile bir kere etkileşime geçildikten sonra kullanıcıların diğer faaliyetlerinin de görülmesi mümkündür. Dolayısı ile bu sayede kullanıcıların satın alma oranının yüksek olduğu zamanlar tespit edilebilmektedir ve bu oranın yüksek olduğu zaman diliminde erişim sağlanmaktadır.
  • Reklam hedefleri için oluşturulan listelerin özelleştirilebilmesi mümkündür.
  • Google aracılığı ile arama yaparak yeniden pazarlama listesine giren kullanıcılara yine Google aracılığı ile arama yaptıklarında ulaşılabilmektedir. Dolayısı ile büyük ölçekli bir erişim söz konusudur.
  • Otomatik teklif stratejileri sayesinde verimli fiyatlandırma yapmak mümkündür.
  • Kampanyaların performansları ile ilgili raporlar görülebilmektedir.

Akıllı Alışveriş Kampanyaları İçin Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

Akıllı alışveriş kampanyaları için dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Genel harcama tutarını sabit tutabilmek için geçmişte yapılan standart reklam harcamalarının tutarları dikkate alınmalıdır.
  • Bir bütçe belirlenmelidir ve bu bütçeye göre reklam harcamalarından elde edilen gelir hedefinin de belirlenmesi gereklidir. Bu hedefe göre günlük bütçe ayarlanmaktadır.
  • Kampanya için seçilen ürün sayısının yeterli sayıda olması gereklidir. Ayrıca seçilen ürünlerin eski kampanyalardaki ürünler ile de benzerlik göstermesi gereklidir.
  • Alışveriş reklamlarında özel parametreler kullanılarak reklam performansını arttırmak mümkündür.
5

Alışveriş Reklamlarınızı Dinamik Yeniden Pazarlama İle Desteklemenin Önemi

Alışveriş reklamlarınızı dinamik yeniden pazarlama ile desteklemenin önemi; dinamik pazarlamanın web sitesini daha önce ziyaret etmiş olan bir kullanıcıyı tekrar web sitesini ziyaret etmeye teşvik etmesidir. Dolayısı ile hem verilen reklamın performansı artmaktadır hem de edinme başı maliyet düşürülebilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder