Ads Hesabınızda Müşteri Eşleştirme Özelliğini Kullanın

13 0

Ads hesabında müşteri eşleştirme özelliği sadece belirli koşulları sağlayanların kullanabileceği bir hizmettir. Müşteri eşleştirme hizmetinden faydalanmak için gerekli şartların sağlanması durumunda, atanmış hesap yöneticisi ile iletişime geçilerek başvuru yapılabilmektedir. Google Ads hesabı onaylı olmayanlar bu hizmetten faydalanamamaktadır. Müşteri eşleştirme özelliği ile yüklenecek olan verilerin; birinci taraf olarak toplanmış olması yani firmanın kendi kaynaklarından edinmiş olduğu bilgiler olması gereklidir. Örnek vermek gerekir ise; firmanın web sitesinden ürün alan bir müşterinin kişisel bilgileri, firmanın mobil uygulaması üzerinden bilgilendirme mesajları almak isteyen bir müşterinin bilgileri yüklenebilmektedir. Reklam hedeflerini ve marka bilinirliğini arttırmayı amaçlayan bir hizmettir. YouTube, Gmail veya arama ağı kampanyaları için kullanılabilmektedir. Müşteri eşleştirme hizmetini görüntülü reklam ağında kullanmak mümkün değildir.

Ads Hesabı İle Müşteri Eşleştirme Özelliğinin Kullanılabilmesi İçin Sağlanması Gereken Şartlar Nelerdir?

Ads hesabı ile müşteri eşleştirme özelliğinin kullanılabilmesi için sağlanması gereken şartlar şunlardır:

  • Google’ın politikaları baz alındığında, Google kurallarına uyma konusunda sicili temiz olan bir reklam veren olması gereklidir.
  • Google araçlarını kullanırken yapılması gereken ödemelerin tamamında ve eksiksiz bir şekilde yapılmış olması gereklidir.
  • Google Ads hesabının, müşteri eşleştirmesi yapmadan minimum 90 gün öncesinde açılmış olması gereklidir.
  • Şartlar arasında 50.000 doların üzerinde ömür boyu harcama tutarı da bulunmaktadır. Para birimi olarak dolar kullanmayan hesaplar için bu miktar, aylık ortalama dolar kuru baz alınarak kullandıkları para birimine çevrilmektedir.

Müşteri Eşleştirme Özelliğinin Avantajları Nelerdir?

Ads hesabında müşteri eşleştirme özelliğinin avantajları şunlardır:

  • Müşteri eşleştirme özelliği ile birlikte üçüncü taraf şirketlere giriş bilgisi vermeye gerek kalmadan, verilerin yüklemesi gerçekleştirilebilmektedir.
  • Google Ads ara yüzünü kullanmak yerine harici kaynaklarla çalışmak isteyenler için müşteri eşleştirme özelliği avantajdır. Google Ads API entegrasyonunu oluşturmak verileri yüklemek için harici kaynaklar kullanılabilmektedir.
  • Üçüncü taraf şirketlerin, birinci taraf müşterilerin e-posta bilgilerine ulaşarak listelerini genişletebilmeleri mümkün olmaktadır.

Müşteri Eşleştirme Özelliği Kullanılarak Yapılması Yasak Olanlar Nelerdir?

Müşteri eşleştirme özelliği kullanılarak yapılması yasak olanlar şunlardır:

  • Yayınlanan reklamların kimlik bilgilerini toplayan reklamlar olması yasaktır. Sadece HTML biçimindeki Gmail reklamlarında kimlik bilgileri talep edilebilmektedir.
  • Müşteri eşleştirmesi ile elde edilen veriler içerisinde eğer 13 yaşından küçük bir müşterinin bilgileri var ise; bu bilgilerin siteye yüklenmesi veya paylaşılması yasaktır.
  • Oluşturulan reklam içeriklerinin müşterilerin hassas bilgilerine hakim olunduğunu ima edecek bir şekilde yayınlanması yasaktır.
  • Kullanılan müşteri listesinin spesifik kitleleri hedeflemiyor olması gereklidir.
  • Ürünlerin reklam kampanyası yapılırken, kampanya ürünler ile ilgili hassas bilgiler ile yönetilmemelidir.
  • Cinsel davranış, siyasi bağlantı, dini inanç, sağlık bilgileri, eşler arası ayrılık veya işlenen bir suç ile alakalı hassas bilgiler olan müşteri bilgileri reklamlarda kullanılamamaktadır.

Müşteri Eşleştirme Talimatı Nasıl Verilmektedir?

Müşteri eşleştirme talimatı vermek için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google temsilcisi ile veya bulunulan bölgenin destek numarası ile iletişime geçilmelidir.
  • Veri yükleme işlemini yapabilmek için bir iş ortağı belirlenmelidir.
  • Belirlenen iş ortağına e-posta izni verilmelidir. E-posta izninin verilmemesi halinde verilere erişim sağlayamamaktadırlar.
  • İletişime geçilen Google temsilcisi, e-posta izin talebini de aldıktan sonra iki sistemin senkronize edilmesi için gerekli işlemleri yapmaktadır.
  • Birkaç gün içerisinde hesapların eşleştirilmesi onaylanmaktadır ve onaylama işlemi gerçekleştiğinde taraflar Google’dan e-posta almaktadırlar.
  • Ads müşteri eşleştirme gerçekleştikten, hesaplar onaylandıktan sonra; iş ortağına gönderilmesi gereken verilerin gönderimi sağlanabilmektedir.
5

Ads Hesabınızda Müşteri Eşleştirme Özelliğini Kullanın

Ads hesabında müşteri eşleştirme özelliği sadece belirli koşulları sağlayanların kullanabileceği bir hizmettir. Müşteri eşleştirme hizmetinden faydalanmak için gerekli şartların sağlanması durumunda, atanmış hesap yöneticisi ile iletişime geçilerek başvuru yapılabilmektedir. Google Ads hesabı onaylı olmayanlar bu hizmetten faydalanamamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder