3 Adımda Kalite Puanınızı Geliştirin

607 0

Google Adwords reklamlarının kalite puanını geliştirmek için uygulanması gereken 3 temel strateji bulunmaktadır. Google reklamları sayesinde, web sitelerinde yer alan ürün ve hizmetlerin tanıtımı gerçekleştirilir. Bu reklamların Google tarafından üst sıraya çıkarılması, yani kalite puanının yüksek olması için kullanıcıların aramalarına cevap verilmelidir. Google Adwords kalite puanı, reklamların aramalarla olan alakası üzerinden, reklam tıklanma oranı ve açılış sayfası kullanıcı deneyiminden etkilenmektedir. Kalite puanı nasıl geliştirilir sorusuna cevap alabilmek için yazıda belirtilen üç aşamanın uygulanması gerekmektedir.

Google Ads Anahtar Kelime Araması ve Negatif Kelime Seçimi

Google Adwords reklamlarında kullanılacak anahtar kelimeleri belirlemeden önce, anahtar kelimelerin arama yapılması gerekir. Anahtar kelime seçiminde arama analizi yapılmasıyla birlikte, kullanıcıların hangi anahtar kelimeyi daha çok aradığı analiz edilebilir. Kullanıcıların Google üzerinde araştırdığı kelime ve kelime grupları belirlenerek, reklamlara eklenmelidir. Google reklamlarının gösterimi esnasında tercih edilen geniş eşleme seçenekleri, reklam aramalarıyla ortak geçmişe sahip olan anahtar kelimelerin de seçilmesine yol açabilir. Geniş eşlemede yer alan anahtar kelimelerin genelinde, isim benzerliği ya da geçmiş ortaklığı konu edilmektedir. Reklamlarla alakasız anahtar kelimelerin de Ads reklamlarına eklenmesi, benzerliği olan kelimelerin aranmasında da reklamların gösterilmesine sebep olur. Bu durumda, konuyla alakası olan olmayan herkes reklamları görür ve Ads reklamları için ödenmesi gereken ücret kat at artar. Yapılması gereken tek şey, anahtar kelime listesi içerisinde negatif anahtar kelime bölümü oluşturmak ve benzerliği olan kelimeleri engellemektir.

Reklam Açılış Sayfası İçeriği ve Optimizasyonu

Google Ads reklamlarına tıklayan kullanıcılar, doğrudan açılış sayfasına bağlanmalıdır. Açılış sayfasının reklam içeriğiyle uyumlu olabilmesi için “Final URL” belirlenerek, anahtar kelimelerle bağlantı kurulmalıdır. Açılış sayfasında yer alan içerikler, kullanıcıların tüm sorularına yanıt verecek bilgilere sahip olmalıdır. Açılış ekranının içeriği, Google Ads reklamlarıyla bağlantılı olarak nitelendirilmektedir. Bu sebeple, içerik kısmında yer alan bilgiler, SEO optimizasyonuna uygun olacak şekilde düzenlenmelidir. Reklam sayfasında yer alan anahtar kelimeleri açılış sayfasına ekleyerek, reklamların görünürlüğü artırılabilir. Google Ads reklamları için hazırlanan açılış sayfası ekranları, kalite puanı geliştirme yöntemleri arasında yerini almaktadır.

Reklam Metinlerinin Düzenlenmesi

Google Adwords güncellemeleri sonucunda, reklamlar için birden fazla başlık hazırlanabilir ve birden fazla açıklama eklenebilir. Aynı anda 3 adet reklam metni tasarlanarak, her reklam metni için farklı teknikler kullanılabilir. Hazırlanan reklam metinleri Google Ads tarafından incelenerek, en fazla dönüşüm alan reklam meni tespit edilecektir. Google Ads için belirlenen bu güncelleme sayesinde, reklam metinleri için belirlenen varyasyonlar artırılabilir ve en fazla dönüşüm alan reklam metni tespit edilerek yayınlanabilir. Google kalite puanını yükseltmek için yürütülen çalışmalar esnasında, kullanıcıların dönüşümlerinin dikkate alınması gerekir. Kullanıcılar ne kadar fazla etkileşim kurar ve reklamlar ne kadar üst sıralara taşınırsa, Google Ads reklamlarının kalite puanı da aynı oranda yükselmektedir.

Googla Ads Kalite Puanının Yükseltilmesinin Önemi

Google Adwords kalite puanı uygulaması, Google üzerinden yayınlanan reklamların kalitesini ölçmek amacıyla tasarlanmıştır. Reklamların getirilerinin tespit edilmesi ve bu reklamlardan hangisinin doğru strateji olduğunun belirlenmesi için kalite puanı değerlendirmesi yapılmalıdır. Reklamlarda bulunan hatalar ve etkileşim problemleri, kalite puanı analizi sayesinde belirlenmektedir. Kalite puanının yüksek olduğu Adwords reklamları, Google sıralamasında daha üstlere taşınmakta ve daha fazla kullanıcıdan etkileşim almaktadır. Google Ads reklam içeriklerinin alacakları etkileşimler artırıldığı zaman, reklamlar için ödenen maliyetler azaltılmaktadır. Google Ads reklamlarının kalite puanını yükseltmek için uygulanan teknikler sayesinde, reklamların satış oranları artırılabilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

3 Adımda Kalite Puanınızı Geliştirin

Google Adwords reklamlarının kalite puanını geliştirmek için uygulanması gereken 3 temel strateji bulunmaktadır. Google reklamları sayesinde, web sitelerinde yer alan ürün ve hizmetlerin tanıtımı gerçekleştirilir. Bu reklamların Google tarafından üst sıraya çıkarılması, yani kalite puanının yüksek olması için kullanıcıların aramalarına cevap verilmelidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder